Aman pienet onnenpipanat!

Näin epävakaisena keväänä,jolloin säätkin ovat kaiketi jo ohjelmoitu soteaikaan ja luin noita omia kannanottojani ja taas jonkun jolla oli juutunut matalikolle.
Siis mielipiteeni ei soljunutkaan ettenpäin siihen amamaiseen tahtiin vain karilleajo tapahtui.
Sen olen huomannut,ei saa olla tällä saitilla tyytyväinen,onnellinen ei laisinkaan,silloin olet epäkelpo ja jopa kadehdittava.
No minäpä kerron vain olellisen,siis sen oliko katiskassa kaloja,vai eikö ollut,kuin Hamlet ollako vai eikö olla?
No tietty kerron niistä onnenpipanoista.Tyttäreni kävi ja olitiin karaokebaarissa ja minäkin pääsin täältä korvesta ihmistenilmoille.
Oli todella tasokkaita laulajia ja meillä oli täydellinen ilta.Se lumisade ei menoamme haitannut ja kulutukseen meni osa tuloistamme,näinhän sen pitääkin olla.
Tyttäreni soitti illalla,että laitoin vähän äiti sinulle dippiä tyynysi alle ja siellä oli satanen,ajatelkaa satanen.Se on iso raha minulle,ei ehkä heille,jotka ovat rahansa siirtäneet Suomenvaltion verotuksen ulotumattomiin kohteisiin.
Näin työväen juhlapäivänä Hyvää Vappua! ama

28

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruunea_ek

Kiitos ama tervehdyksestäsi. Heräsin tuossa uusvalvontaan ja luin viestisi.

Suuresti ilahdutti tieto, että viisas tyttäresi on oivaltanut ilahduttaa Vappuasi..

Olen iloinen jokaisen palstalaisen pienistäkin pipanoista eli onnista.

Hyvää Vapun päivää ja kevättä.

Päivitä muulloinkin tilannettasi!

• Voi hyvä tavaton!
        Minä jo olin huolissani,että joko Ruune on saanut kylläkseen palstan mielipiteistä ja jättänyt palstan omanonnensanojaan?Mitähän toi sanonta oikein pitää sisällään?Siis olisiko se sitä että retuperälle,no tietenkin siinä toinen ilmaisu rikkaasta sanastostamme?
        Jolle suomenkielentunneilla emme paneutuneet,vaan oli ne sijamuodot,oli perfektit,illatiivit,sun muut.
        Minulle on aivan sama olenko tulento,kun menen katiskoita kokemaan ja kännykkä soi ja vastaan siihen.
        Milloin hattujensota käytiin ja milloin Napeleon joutui sinne Sant Helenansaarelle,ei ole minun lähihistoriaani,enmpää,kuin kalansaaliiseenikaan vaikuttanut.
        Mutta toi suomenkielen monimuotoisuus,että eri sanoilla onkin erilainen merkitys,sitä minun egytiläinen yliopistokoulutuksenläpikäynyt historiantutkija (egyptiläisenhistorian) vävyni ei lakkaa ihmettelemästä?
        No Vappuaamun aurinko näkyy nousevan aivan samasta suunnasta,kuin viime Vappunakin,joten Riehakasta Vappua! ama

• Tulee mieleen oma käyntini tyttären kanssa karaokebaarissa Viron puolella. Tytärhän se sai houkuteltua mukaan ja hauskaahan meillä oli.
      Ollappa nyt vene niinkuin Amalla, ja kokea verkkoja tai uistinta heittää, miten se onkaan niin jännittävää aina. Ja se kalan tuoreus!
      Meni vuosia itsepyydetyn kalan jälkeen etten epäillyt tuoreutta, samoin kananmunien tuottajana, mutta nyt ei sitä etua ole ollut.

Houtskariinkin on matkaa niin paljon, etten niin kaukaa enää kaloja lähde narraamaan, mutta hengessä iloitsen kalasaalis ja lokkikertomuksistasi Ama. Hyvää jatkoa rantamaisemiisi!

PS.
      Enpä tullut ajatelleeksi saako täällä meren lähirannalla kalastaa? Vaikka onkia laiturin päässä. Pitääkin ottaa selvää,..

• saat.luvan

Saa mato-ongella onkia kuka vaan , mutta älä mene venelaitureille huitomaan koukuillasi.

• alekka.o

Kyllä niitä pieniä onnenpipanoita on saanut tiheällä seulalla vaskata. Ilmatkin kuin Siperiassa. Tänään kuin lahjaksemme Vapuksi hiukan lämpeni.
      Mukava oli ulkona kävellä, nähdä sinivalkoisten lippujen liehuvan saloissa, ryystää simaa ja tippaleipiä napostella.

Tästä se hyvä kevät alkaa. Pian kukat nousevat, puut ja pensaat lykkäävät hiirenkorvaa. Kyllä meidän taas kelpaa.

• oma-on-asiasi

" ja luin noita omia kannanottojani ja taas jonkun jolla oli juutunut matalikolle." ??

Käsi sydämelle rituliini, oletko ainoa omaishoitaja?

Kuinka on oma veneesi, kun edelleen kaipaat täältä lohdutusta sinun henkilökohtaiseen päätökseen huolehtia miehestäsi, joka oli muistisairas?

Et ole todellakaan ainoa, joka on huolehtinut omaisistaan aivan "nuttuun saakka", mutta tuskin he tänne tulevat hakemaan myötätuntoa itselleen, koska he tietävät, että on moni muukin tehnyt saman uhrauksen.

Oliko jo pari`vuotta, kun itse pääsit tuosta velvoitteestasi ja vielä jatkat, että säälikää minua tyyliin.??

Pohjanoteeraukset sait tuosta kumppanin etsinnästä, koska sinun ikäinen ihminen tietää, ...vai tietääkö sittenkään, mitä ajatuksiaan tuo yleiselle saitille?

Ruikuta lisää ja hauku kaikki puskat, jotka ei ymmärrä sinua.

• maalari.zettenperi

Oma on asiasi.
        Todellakin. Onhan Amalla oikeus tänne kirjoittaa kenenkään nokkimatta. Onko oma asiasi olla noin katkera ja elämänvastainen?

Joku vaan kirjoitti lentävän lauseen kaakon kateudesta. Sattuuko kohilleen?

• Täällä..taas

Loismyrkkypistiäinen lentelee jos es on se neiti marple ?

• Jätä.Ama.rauhaan

Kehtaatkin puskasta hyökätä nikillään avoimesti kirjoittavan Aman kimppuun noin alhaisesti ! Olet katkeroitunut ja palstalla koko ajan päivystävä, mikään ei kotkan raatelevilta kynsiltäsi jää piiloon. Ei kaikkien tarvitse todellakaan elää kuten sinä moralisoit. Tapasi on tuttu, et hämää enää.

• Lahtarikin taas aloittanut höykytyksen,no anna tulla täysillä vaan.Kaiketi se sielunelämääsi kirkastaa??
        Tulin juuri järveltä,olen tehnyt täydenpäivän töitä,miesten ja naistentöitä,etten jaksa nyt Sinun ongelmaasi paneutua.
        Nuku nyt kuitenkin yösi rauhassa ,äläkä anna auringon laskea vihasi yli.
        Nämä ovat niitä Alzheimerin alkusoittoja,no hänelle neovat jatkuneet jo todella kauan.Toivottavasti helpotti sosiaalista elämääsi.Minuun ei enää uppoa toi Sinun jatkuva räksytyksesi.Hyvää keväänjatkoja vain Sinulle lähimmäinen ja positiivinenajattelu vois helpottaa tota Sinun pahaaoloasi ama

• Jollei toi Sinun henkilöön kohdistuva vihasi lopu,teen Sinusta rikosilmoituksen.
        Sinä tuskin tiedät mitkä jatkuvasta nettikiusaamisesta tulevat sanktiot ovat? Menetät koneesi,jopa kännykkäsi,jos siinä nettiyhteys,et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään.
        Meillä on varatuomari suvussa,että tarkkaile postiasi,kyllä laki Sinunkin räksytykselle löytyy.
        Olen kopioinut jokaisen herjasi,eikä se nicin vaihto auta asiaa,kaikki tieto löytyy kyllä

• ama3

Kaiketi Sinulla nyt on menossa se vaihe,josta minä juuri selvisin????
        Ihan kaikella Rakkaudella,meillä kaikilla on oikeus kirjoittaa palstalle.
        Omaishoitajilla on oma palsta,joten kirjoitan sinne entisenä omaishoitajana ja jaan neuvoja,jos pystyn niitä antamaan.
        Etkö jo voisi jättää noi lähes viisivuotta sitten olleet elämänkokemukseni unholaan?

Minä elän sosiaalistaelämääni avautumalla ja kun kerron avoimesti elämästäni,mikä oikeus sinulla on moralisoida minun,kuin kenenkään muunkaan elämää?
        Ystävä hyvä,annan Sinulle todella hyvän neuvon,käy välillä haukkaamassa happea.
        Huomasin,heti,kun jätin edellisen kommentin,niin punainen peukku ilmestyi?
        Tuskin ehdit edes lukea sanomaani??

• Täällä..taas kirjoitti:

Loismyrkkypistiäinen lentelee jos es on se neiti marple ?

Neiti Marplekin on lähinnä Äiti Theresaa verrattuna Hänelle,jonka elämän keskipiste tunnun olevan?
        Luojankiitos jäät lähti ja avaan tätä toosaani todella harvoin.
        Kaikista epätäysellisistä mielipitestäni huolimatta,varokaa punkkeja,ei ama ole niin vaarallinen

• juutas-ukko
        rituliini_38 kirjoitti:

Neiti Marplekin on lähinnä Äiti Theresaa verrattuna Hänelle,jonka elämän keskipiste tunnun olevan?
        Luojankiitos jäät lähti ja avaan tätä toosaani todella harvoin.
        Kaikista epätäysellisistä mielipitestäni huolimatta,varokaa punkkeja,ei ama ole niin vaarallinen

Punkki on Suomen vaaraisimpia eläimiä, vaikka ötököitä ovatkin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Punkit

Punkit ovat tuhonneet monen ihmisen terveyden. Ne ovat myös aiheuttaneet monen ihmisen kuoleman.
        On kai niitä täytynyt monirotuisessakin olla kun kuljeksimme kesäaikana metsissä ja heinikoissakin.

Hirvikärpäsiä nypin puolukkareissun jälkeen vaatteista ja tukasta kerran parikymmentä juukelia.

• oma-on-asiani
        rituliini_38 kirjoitti:

Jollei toi Sinun henkilöön kohdistuva vihasi lopu,teen Sinusta rikosilmoituksen.
        Sinä tuskin tiedät mitkä jatkuvasta nettikiusaamisesta tulevat sanktiot ovat? Menetät koneesi,jopa kännykkäsi,jos siinä nettiyhteys,et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään.
        Meillä on varatuomari suvussa,että tarkkaile postiasi,kyllä laki Sinunkin räksytykselle löytyy.
        Olen kopioinut jokaisen herjasi,eikä se nicin vaihto auta asiaa,kaikki tieto löytyy kyllä

"Meillä on varatuomari suvussa,että tarkkaile postiasi,kyllä laki Sinunkin räksytykselle löytyy.
        Olen kopioinut jokaisen herjasi,eikä se nicin vaihto auta asiaa,kaikki tieto löytyy kyllä"

Hui kamalaa, että sinulla on suvussa (naapurissa) asianajaja ja olet syntynyt Hesassa, joten arvostelun kritiikki palstalle, kuka saa olla erimieltä?Tämähän tekee sinusta "kuolemattoman"?

On tällä ennenkin vedottu tuohon, että "vedän sinut oikeuteen" korttiin ja tyhjäksi on tämän palstan kortit osoittautuneet, ..toistaiseksi.

Ilmeisesti ilmaisin huonosti ajatukseni, koska en halunnut sinua loukata, mutta jotain meni sittenkin kirjoituksessani vääri?

Mutta siitä vain. Vedä kirjoitukseni oikeuteen. Minä maksan kyllä kuluni.

• Minulla on myös mehenisuku,joten ihmettelen tota Sinun päättelykykyäsi?
        Ja kerroppa nyt ihan aikuisten oikeesti,minkätähden vainoat minua?
        Nyt en jouda enempää paneutumaan asiaan työt odottaa,että lepää rauhassa viikonloppusi ama

• oma-on-asiani kirjoitti:

"Meillä on varatuomari suvussa,että tarkkaile postiasi,kyllä laki Sinunkin räksytykselle löytyy.
        Olen kopioinut jokaisen herjasi,eikä se nicin vaihto auta asiaa,kaikki tieto löytyy kyllä"

Hui kamalaa, että sinulla on suvussa (naapurissa) asianajaja ja olet syntynyt Hesassa, joten arvostelun kritiikki palstalle, kuka saa olla erimieltä?Tämähän tekee sinusta "kuolemattoman"?

On tällä ennenkin vedottu tuohon, että "vedän sinut oikeuteen" korttiin ja tyhjäksi on tämän palstan kortit osoittautuneet, ..toistaiseksi.

Ilmeisesti ilmaisin huonosti ajatukseni, koska en halunnut sinua loukata, mutta jotain meni sittenkin kirjoituksessani vääri?

Mutta siitä vain. Vedä kirjoitukseni oikeuteen. Minä maksan kyllä kuluni.

Kyllä tälläkin palstalla on rikosilmoituksia tehty ja koneet olisvat menneet nettikiusaajalta,että älä kovinkauaa irvaile,kyllä se oikeus täältä vielä löytyy.
        Minuakin pyydettiin tekemään rikosilmoitus,kun ylläpitoon otin yhteyttä,että sillei.
        Sinuna lopettaisin ton solvaamisen,et Sinä oikeudenkäyntikuluiila selviä,turha uhota.
        Saat lisäksi paljon muita sanktioita,joista Sinun on syytä ottaa selvää?
        Kasva jo aikuiseksi,sitä toivoo ama avoimin kortein

• juutas-ukko kirjoitti:

Punkki on Suomen vaaraisimpia eläimiä, vaikka ötököitä ovatkin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Punkit

Punkit ovat tuhonneet monen ihmisen terveyden. Ne ovat myös aiheuttaneet monen ihmisen kuoleman.
        On kai niitä täytynyt monirotuisessakin olla kun kuljeksimme kesäaikana metsissä ja heinikoissakin.

Hirvikärpäsiä nypin puolukkareissun jälkeen vaatteista ja tukasta kerran parikymmentä juukelia.

Luojankiitos noi hirvikärpäset eivät vielä ole riesana.Mutta borreljoosi on todella vakava sairaus,se voi jopa aiheuttaa dementiaa,no sen tutkimus on vielä kesken?
        Suomalainenlääketiede heräsi vasta borreljoosin hoitoon jälkijunassa,joten vaurioita ei osattu hoitaa.Saksasta piti hakea hoitoa ja diagnoosia

• noin-on-oikein
        rituliini_38 kirjoitti:

Luojankiitos noi hirvikärpäset eivät vielä ole riesana.Mutta borreljoosi on todella vakava sairaus,se voi jopa aiheuttaa dementiaa,no sen tutkimus on vielä kesken?
        Suomalainenlääketiede heräsi vasta borreljoosin hoitoon jälkijunassa,joten vaurioita ei osattu hoitaa.Saksasta piti hakea hoitoa ja diagnoosia

Borrelioosi – Wikipedia

• noin-on-oikein kirjoitti:

Borrelioosi – Wikipedia

Tosta borrelliosista,olisko jonkun aivot jo tuhoutuneet punkinpistosta,koska Hän jatkuvasti jaksaa minun kannoillani kulkea ja jokaisen mielipiteeni peukuttaa alas??
        Herää kysymys,kun kysyjä herää? Jotenkin naurettavaa tällä saitilla? Siis olemmeko lapsiksi tulleet jälleen??Huolestuttavaa,varsin huolestuttavaa ama

• nikitön.eemeli

Onko Ahti antanna ahvenia Aman pyydyksiin? Minnuu harmittaa kun kaikki kala on kauppojen varassa. Kalastusoikeus vaan mato-ongelle.

Pitääkin käydä kaupassa, jossa on vielä tuorekalatiski. Eikä ne aina pyyntituoreita voi olla, vaikka jäissä pitävät.

• Hauki,ahven ja särki kutee,joten kalaa tulee yli oman tarpeen.Koska teen kalastuksenhoitotyötä,niin osa menee lokeille ja kompostiin,tietty kyllä ne ketutkin saavat osansa.Siis lahjaksi olette saaneet,lahjaksi antakaa siterauksella ama jatkaa kalastusta??

• Uunilahnaa alan syömään,täytin sen masun luumuilla,omenalla ja Dijonsinapista kermasta ja kalaliemikuutiosta tein kastikeen jota myös masuun kaadoin ja tietty juustoraastetta päälle,maistuis varmaan teillekkin?ama

• captcöpenick

Kateeksi käy Ama. Savusteetuna iso lahna vielä parempaa. Muistan kun minullakin oli pieni meriläismallinen vene 1-pytty Wikillä.
        Ostin kauppahallista isoimman lahnan. Oli suolassa tuskin tuntia pitempään kun tuli siellä veneiden skrapausalueella nälkä niin kaasukeittimellä sitä savustamaan.
        Yks vanhempi mies tuli syömään sitä savulahnaa penessä hönössä. Työkaveri se oli. Olihan siinä syömistä siipimiehellekin.
        Silloin.1970 luvun lopulla oli turskabuumi Suomenlahdella. Ne pilkkivät niitä kuvavieheillä kymmenittäin. Niitäkin savustettiin.

• jjoutava

Turskat olivat silloin kutemassa Laajalahden rannassa kun sattumalta olin siinä aamuvarhaisella. Matalassa rantavedessä kävi aikamoinen mulina, siitä niitä olisi saanut kauhottua vaikka kuin paljon jos olisi halunnut.

• Tuore turska on yllättävän maukas ja valkolihainen kala. Sipoossakin saimme tutuilta ämpärillisen avattua silloista Suomenlahden turskaa.
        Vävypoika Pintamolta Lapinporstuasta, oli vallan innoissaan niin suuria kaloja kun ei sielläpäin nähty.

En muista paljonko syöjiä silloin oli, paljon kuitenkin, mutta vävypojan kanssa jäimme viimeisinä pöydän ääreen.
        Täyttä elämää se Amalla on, koirien ja kissojen kanssa, kalastaen ja lokkeja ruokkien 🦅🦈

• captcöpenick kirjoitti:

Kateeksi käy Ama. Savusteetuna iso lahna vielä parempaa. Muistan kun minullakin oli pieni meriläismallinen vene 1-pytty Wikillä.
        Ostin kauppahallista isoimman lahnan. Oli suolassa tuskin tuntia pitempään kun tuli siellä veneiden skrapausalueella nälkä niin kaasukeittimellä sitä savustamaan.
        Yks vanhempi mies tuli syömään sitä savulahnaa penessä hönössä. Työkaveri se oli. Olihan siinä syömistä siipimiehellekin.
        Silloin.1970 luvun lopulla oli turskabuumi Suomenlahdella. Ne pilkkivät niitä kuvavieheillä kymmenittäin. Niitäkin savustettiin.

Tietty savulahna on todella hyvää.minulla vain pieni savustuslaatikko,jossa yksi lahna mahtuu kerralla savustumaan.Minä savustan sen ja senjälkeen laitan sen suolaveteen ja se kuuma kala imee sen suolan todella nopeasti ja tasaisesti.
        Nyt toi kylmyys keskeytti kalojen tulon.Haukia tosin tulee katiskoista,kun ovat nälkäisiä kudun jälkeen.
        Tein muuten haukilagnea ja oli todella hyvää.Jauhoin fileeratun hauen.Sitten ruskistin sitä mössöä pienissä erissä voissa ja tein soossin,niinkuin lasagneen tehtään.
        Tosin lunttasin kyllä googlesta vähän?? ama

• sini-sirkku kirjoitti:

Tuore turska on yllättävän maukas ja valkolihainen kala. Sipoossakin saimme tutuilta ämpärillisen avattua silloista Suomenlahden turskaa.
        Vävypoika Pintamolta Lapinporstuasta, oli vallan innoissaan niin suuria kaloja kun ei sielläpäin nähty.

En muista paljonko syöjiä silloin oli, paljon kuitenkin, mutta vävypojan kanssa jäimme viimeisinä pöydän ääreen.
        Täyttä elämää se Amalla on, koirien ja kissojen kanssa, kalastaen ja lokkeja ruokkien 🦅🦈

Tänään minun onnenpipanani saivat takapakkia?Viemäriputki tukkiintui,tein neljä tuntia töitä eikä pahus auennut.Minulla ei ollut sitä avausvaijjeria,joten putkiliike kaiketi kutsuttava avuksi?

Tuore turska on todella hyvä kala,joskus olen sitä saanut tuoreena,en edes muista koska?
        Ja jopa kokonaisena paistetut silakat,voiko olla mitään parrempaa?Niitä pitäs tonne merelle päästä onkimaan ja turhan pitkä matka minulle?
        Nyt alkoi todella tehdä mieli kalaa,että taidan vielä paistaa haukea?
        Kissoja minulla ei enää ole ja koiriakin vain yksi,etten kissankaloja juurikaan tarvitse??
        Hyvää yötä ja kiitos mukanakulkemisesta ama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe