32 bit vai 64bit.

Uuudenkoneenostaja

19

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsääntöisesti

      64bit koneeseen 64bittinen

    • linuxuser

      Mint 8.1 on jo vanha...

    • 32bittinenOnIkivanha

      Ihan mielenkiinnosta: Missä tilanteessa 32-bittisyydestä olisi jotain etua? Tuleeko siitä asennusyrityksen yhteydessä joku varoitus ja suositus vaihtaa 64-bittiseen?

      • aslakkialatölviöstä

        Jos on 32bit kone niin sitten.
        Ei siinä mitään varoituksia tule, miksi tulisi?


      • 32bittinenOnIkivanha
        aslakkialatölviöstä kirjoitti:

        Jos on 32bit kone niin sitten.
        Ei siinä mitään varoituksia tule, miksi tulisi?

        Mutta jos tai kun kyseessä on 64-bittinen kone? Jotain epäselvää?


      • aslakkialatölviöstä
        32bittinenOnIkivanha kirjoitti:

        Mutta jos tai kun kyseessä on 64-bittinen kone? Jotain epäselvää?

        Ehkä sinulla on ehkä ei.
        Minulla kuitenkin on myös 32bit Windows 10 halpistabletti, se on vain vähän nuorempi kuin sinä, luulisin.


    • Jos kone 64 bittinen ja muistia 2G tai enemmän asentaisin 64 bittisen systeemin. 32 bittisyys on katoamassa ja kaikkia ohjelmia ei saa enää 32 bittisinä tai toimivat huonosti. 32 bittisen koneen omistajat voisivat jo luopua siitä.

      • xdrzzrzjrd

        "jos kone 64 bittinen"
        Olleet jo ainakin 15 vuotta...


      • xdrzzrzjrd kirjoitti:

        "jos kone 64 bittinen"
        Olleet jo ainakin 15 vuotta...

        On maailmalla vielä paljon Windows XP asennuksia ja vastaavia 32 bit systeemejä.


      • dgsetsejestjsjs

        XP on käyttöjärjestelmä. 32/64 prosessori on eri asia...


      • dgsetsejestjsjs kirjoitti:

        XP on käyttöjärjestelmä. 32/64 prosessori on eri asia...

        32 bittisiä järjestelmiä käytettiin paljon myös 64 bittisissä koneissa kun MS ei saanut toimivaa 64 bittistä tehtyä. Windows 7 myös paljon käytetty systeemi vielä. Olipa yhdessä parturissa vielä käytössä Dos-pohjainen kassa. Kyllä sekin vielä osaa laskea lukuja yhteen... melkoinen antiikki.


    • skikqjqqik

      64bit win8.1 ,senjälkeen päivitä win 10. Jos tietoturvan kanssa ollut ongelmia tyhjennä
      vanhat versiot pois. F4 pohjassa ja käynnistele muutamakerta kunnes ilmestyy valikko.
      siitä sitten kokeilemalla eri vaihtoehtoja pääset poistamaan vanhat asetukset.
      Muista oldwindows ei saa jäädä kansioon ,jos tietoturva ongelmia.Muista
      katsoa suojausasetukset ja omistusoikeus omalle tilille.Älä käytä järjestelmänvalvojan tiliä
      surffailuun.

      • erkkivaan

        Aloittaja haluaa asentaa Linux Mintin, idiootti! Ei Winpaskaa.
        Aloittajalle: Cinnamon vai Mate, on tuon tason koneessa jo makuasia. Molemmat toimii. 64bit minusta mieluummin, tuskin 32bit versiosta mitään etua on, päin vastoin.


    • Uuudenkoneenostaja

      Nyt on 64 bittinen cinnamon asennettu.
      Asennus sujui ilman ongelmia.

      Kun haki asennuksen jälkeen päivityksiä niin tuli outo juttu eteen.

      Joku secure boot juttu tuli kesken päivityksen hakua jolloin piti laittaa salasana.

      Kun koneen boottasi niin secure boot ilmesty ja piti antaa salasana jotta kone käynnistyy.

      Miten pääsee eroon tuosta secure boot jutusta lopullisesti?

      • BiosAsetukset

        Mene Biosiin. Sieltä löytyy ihan päätasolta valikko tuohon.


    • Tuo secure boot aiheutti itsellä myös harmia vaikka ei ollut päällä. Vaikeuttaa esim nvidian ajurin asennusta. Sinulla varmasti myös asennettu kerneli joka ei ole "allekirjoitettu". Käynnistä kone sillä. Itse en käytä Minttiä ja en ole varma miten siinä toteutettu.

    • moimitäsullekuuluu

      64-bit - enemmän juttuja

    • öhöhöhöh

      64-bittisyydestä ei ole juuri mitään hyötyä, kun sovellukset asentuvat sekä 64- että 32-bittisinä.
      32-bittiseen vain 32-bittisinä.
      32-bittinen on hiukan vikkelämpi.

    • kyllä-64-bittinen

      Koneessa 8 GB ja kysytkin vielä. 64-bitt. tietty. Makuasia sitten haluaako Cinnamonin vai Maten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe