Akseli on taas kännipäissään kirjoittanut aivan huuhaata kun väittää että punaisten johtajat oli venäläisiä kun omia ei ollut. Tyypillistä lahtarien valetta. Ei punaisten ollut myöskään tarkoitus liittää Suomea Venäjään vaan saada Suomi jossa köyhälläkin on oikeuksia ja hekin ovat ihmisiä.
Tässä Peräkorvelle hieman luetteloa punaisten johtajista, ei kyllä ole monta venäläistä. Paljon vähemmän oli venäläisiä punaisilla kuin valkoisilla saksalaisia 12 000 sakemannia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_punakaartilaisista
Akseli.Peräkorpi jakaa väärää tietoa
8
156
Vastaukset
- utelias.nalle
Miksi sisällytit aloitukseen, että hän kirjoittelee kännipäissään?
- eks.snaijaa
Katto ny hyvä ihminen tuohon alemma mitä on kirjuuttanu ei kukaan tuollasia pränttää muuta kun räkäkännissä.
No en todellakaan noin helposti suostu puutteelliseen ja epätäyteen punakaartiluetteloon. Wikipedian olen monta kertaa huomannut täysin puutteelliseksi tietolähteeksi. Kuten tarkkaavainen lukija voi nähdä, jo alussa on maininta: ” Tämän artikkelin tai sen osan muoto tai tyyli kaipaa korjausta.”
Omat tietolähteeni pysyttelevät enemmän tutkimuksissa ja omassa lueskelussani kirjallisuuden kera. nettiin voi suoltaa mitä tahansa ilman hyväksyttyä virallista tai laillista. Toki on jo paljon luotettaviakin sivuja. käyttäkää niitä tietolähteinänne.
Lisäksi johtajuudesta käsitteenä voidaan keskustella edelleen. Katsontakantani on, että kyse ei ollut laillisen hallituksen ja sen mukaisen tapahtumienkulun suhteen muusta kuin harhaanjohtajista. Todelliset johtajat olivat Venäjällä, ja ne johtajat hallinnoivat tai antoivat vääriä valhelupauksia suomalaisille punakaartin näennäisjohtajille. Heitä en enää kovin halua enkä tohdi moittia; ovat antanet osansa, uskoenkin varmaan asiaansa. Harmi, että vielä hammasta monella kiristää. Siihen ei ”dentismi” taida auttaa.
Puhtaan valkeat hampaat tai pure jenkki;)
Vappuna näyttävät tunteet leimuavan, ehkä liikaakin. Sovitaanko, että joku tutkii edelleen, ja joku toteaa voittaneensa.
PS. Mietin e:n ja ä:n keskinäistä vaihtokauppaa, että ei astuisi 76:n varpaille;)No niin. PS. lupaukseni on haltuun otettu.
Kaikella huumorintajulla, tai ilmankin sitä, on joskus saatava asiat nollattua; vakavistakin kyseen ollen.
En koskaan ole ollut herkkä polttamaan päreitäni. Perät ja päreet näen ainoastaan kauniina;) Varapäreitä minulla riittää aittani kolmannessa siivessä sopivan mukavasti, vaikka toisille jakaa.
Ja sitten te muut otattelijat, hyvät siniset ja rääpivät ketkuttajamaiset kakarat. Joskus toiste niistä. Nenäsi tai toisten nenä. Valaskin on nisäkäs joka puhaltaa vedet pärskyen, ehkä ajatellen.
Ei kummempaa tällä kertaa. Kummitellaan jatkossakin kummin velvoitteen kantavina.
Tällä palstalla ei ole kummempia kummeja. Hyviä muutamia, eikä niin väsyneitäkään. Toivottavasti.- pidä.pääs.kiini
Katos Bessewisser lähdeaineistoa ja auo suutasi vasta sitten. Mitä parempia lähteitä sinulla on vai onko niin jos ei sovi agendaasi niin se on epäluotettavaa? Tee parempi tai lopeta päänaukominen vakavissa asioissa ja ime pulloasi ja vedä taas sekoboltsi tekstiä.
Katsoin läpi luettelon.
Muutamien hengissä selvinneiden myöhemmistä vaiheista tiedän jotain, joidenkin aivan kohtalaisesti.
Erään lapsi oli yhteen aikaan hyvä tuttavani.- KAMU.ON.PETO
KUKA SINÄ OIKEIN OLET KERRO MITEN TUNNET JA TIEDÄT NOITAKIN???
- teli.etukorpi
Akseli on tyytynyt nyt vaan tykkäilemääan mielipiteistä eikä kirjoita kännissä. Tänään jätkä haisi taas vanhalle viinalle kun sattui olemaan lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913