Maistraatin todistus ja asuminen OUTOA

Kyssäri

Tiedoksi kaikille, maistraatin asuinpaikkatodistukessa ei välttämättä ole yhtään mitään virkaa oikeudenkäynnissä. Omalla kohdallani se ei riittänyt vaikka muitakin todisteita oli. Päätös oli, että voi asua muuallakin, mutta "vallitsee ja hallitsee" toista asuntoa jne. Eli, ilmeisesti oikeuden mielestä sama ihminen voi samaan aikaan vakituisesti asua kahdessa paikassa yhtä aikaa. Kun nämä ovat vielä eri kunnissa ja kaukana toisistaan, ja verotus kuitenkin Hesaan jossa maistraatinkin mukaan asun. Niin ei voi kuin ihmetellä !!
Ja kaiken kukkuraksi tietenkin asianajajani tiesi alusta lähtien, ettei maistraatin paperilla virkaa (tämä tuli oikeudenkäynnissä ilmi), mutta eipä kertonut minulle. Eli rahasti vaan mitä irti sai. Varokaa muut, ja kannattaa harkita juttunsa ajamista itse, todellakin.
Onko jollain ollut aidosti apua maistraatin todistuksesta ?

3

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein-menee

Asun minäkin koko ajan mökillä kun eläkkeelle joudui. Jo 3 vuotta asunut 700 kilometrin päässä asunnossa jonka omistan ja olen siellä kirjoilla vaikka siellä on vuokralainenkin. Suomessa pitää olla kirjoilla jossakin mutta saa asua missä päin maailmaa ihan vapaasti samaan aikaan.

• 6643255kgh

Mitäköhän tuolla maistraatin paperilla oli tarkoitus todistaa? Se todistaa sinun olevan kirjoilla jossain osoitteessa, ei mitään muuta.
      Vähän sama kuin todistus ajoneuvon omistamisesta ei ole todistus ajo-oikeudesta.

• outoaon

Niin.....mutta kun kuitenkin Kotikuntalain mukaan ihminen asuu siellä missä on kirjoilla. Ja jutussa oli kyse nimenomaan asumisesta. Ja joka tapauksessa kun muttaa, niin lain mukaan se muuttoilmoitus on juuri nimenomaan tehtävä Maistraattiin, että kovin on ristiriitaista. Ja sitten oikeus voi pitää ihan mitä tahansa seikkaa merkittävänä vaikka todellisuudessa ne ovat ihan lillukanvarsia jne., ja päinvastoinkin myös tärkeää asiaa mitättömänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60