Karma ja siitä vapautuminen

Freedom__

Karma on syyn ja seurauksen laki: se mitä ajattelet, sitä vedät puoleesi. Monet ovat harhaisesti ajatelleet, että karma on rangaistus. Teet pahan teon ja seuraavassa elämässä sinua rangaistaan. Karma ei ole rangaistus vaan se toimii opettajana; kun kohtaat elämässäsi haasteita, ne ohjaavat tietoisuuttasi uuteen suuntaan: tällöin karma toimii polkuna valoon. Karman avulla opit syyn ja seurauksen lait; opit mitä on rakkaus kokemalla mitä rakkaus ei ole. Toisin sanoen dualistisessa maailmassa on syyllisiä ja syyttömiä, mutta todellisuudessa kumpaakaan ei ole. Jokainen sielu on valinnut ne kokemukset joita hän kokee - niin hyvässä kuin pahassa. Karmasta vapautuminen on sitä, että ymmärtää käsitteen armo, rakkaus ja anteeksianto. Sillä kun käsittää rakkauden olemuksen: sen että me jokainen olemme rakkautta; sen että mitään virhettä ei ole koskaan tapahtunutkaan, on vapaa karman käsitteestä ja tuomitsemisesta, jossa ainoastaan itse tuomitset itsesi. Opettele rakastamaan itseäsi tässä ja nyt, niin olet vapaa.

32

3011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ommo

      Kiitos

    • Brina

      Juuri noin! Yksinkertaista!

    • ihmeellisetvalinnat

      Hyvä kirjoitus. Kuuntelin luentoa karmasta ja ärsytti suunnattomasti
      ILOISEN oloisesti puliseva ihminen, joka oli "oppinut" että kaikki mitä tulee vastaan
      on itsensä luomaa karmaa. ok...

      Hyvä puhua jos on kotiinsa linnoittautunut kotiäiti
      tai miljonääri - joka on sulkeutunut ja sulkenut piiristään kaikki ihmiset
      joita hän voisi edes vahingossa talloa.

      Mikä sitten selittää sosiopaatti vanhemmat,
      palkassa huijaavan työnantajan, joka rikkoo tietoisesti
      lakia ja nauraa päälle kun pyytää häntä toimimaan
      edes sovittujen sopimusten mukaan? Huijaava
      palkanmaksaja luo itselleen siinä karmaa
      mutta miksi näihin törmää yhä useammin?
      Onko siinä vielä jotain mitä pitäisi oppia ja ymmärtää?
      Pitämään puolensa? Sekään ei saanut heitä maksamaan minulle
      sopimusten mukaista palkkaa eikä se saanut heitä puhumaan
      minulle kuin ihmiselle. En käsittääkseni ole yhtään vähemmän ihminen kuin
      sekään joka huijaa palkassa.

      Siinäpä nielet lyönnit ja köyhyytesi.
      Asenne auttaa - ei ole niin vihainen kun sua kusetetaan ja lyödään.

      Vuosia sitten minun annettiin ymmärtää, että
      sallin saamani lyönnit. Eli hakkaavat perheenjäsenet
      - sallin sen - olemalla paikalla. Juopottelevat naapurit
      - sallin sen olemalla siellä.

      Enhän minä voi muuttaa heitä ystävälliseksi,
      voin vain poistua paikalta ja valita seurani toisin.
      Muutin AIKA monta kertaa, että löysin naapurin
      joka ei kännäile, riehu ja vedä kamaa ja sen päälle
      vielä pelottele naapureitaan.

      Kyllä - opin aika ison läksyn valinnoista ja
      niiden vaikutuksista läheisiin - mutta se ei ollut mitää
      sellaista mitä en olisi jo tiennyt. Opin senkin heitä katselemalla
      miten ihmisen on vaikea valita toisin jos esim. molemmat vanhemmat
      ovat väkivaltaisia juoppoja. Lapsen pitää opetella "karkaamaan" ja
      valitsemaan seuransa - joka on turvallisempaa - mikä sopii omiin arvoihin.
      Siitä pojasta tuli välittäjä - ja valitettavasti näin sen mekaniikan
      miksi niin tapahtui.
      Heidän valinnat vain sattuivat roiskumaan ... moneen suuntaan.

      • Anonyymi

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
        9


      • Anonyymi

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda



        6


      • Anonyymi

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.



        7t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
        9

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.



        o87tr


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
        9

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        ...
        Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
        Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.





        oiuyut


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda


        76tre


    • Anonyymi

      Ajoittain karman idea tuntuu ajatuksissa mielekkäältä, ajoittain järjettömältä. Suuret inhimilliset tragediat kuten laivan uppoamisessa hukkuvat ihmiset tai tsunamin aiheuttamat tuhot ja kuolemat saavat ihmettelemään karman kummallisuutta.

      Yksi suuri onnettomuus, jota nuoremmat eivät ehkä muistakaan, tapahtui Intiassa, hindulaisuuden ja karmaideologian kotiseudulla, Bhopalin myrkkyvuoto.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Bhopalin_onnettomuus

      Karmaa ja elämää yleensäkin on vaikea ymmärtää.

      • Anonyymi

        Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.

        9hb


    • Anonyymi

      Ramana Maharshi sanoi näinkin karmasta eli kohtalosta:


      Se ei todellakaan riipu ihmisestä meneekö hän tähän tai tuohon paikkaan tai luopuuko hän velvollisuuksistaan vai ei. Kaikki nämä tapahtumat tulevat kohtalon mukaisesti. Kaikki tapahtumat, jotka ruumis käy läpi, määrätään, kun se ensi kerran tulee olemassaoloon.

      Ei riipu sinusta hyväksytkö vai hylkäätkö ne. Sinun ainoa vapautesi on kääntää mielesi sisäänpäin ja lopettaa aktiivisuudet siellä.

      • Anonyymi

        Maharshi totesi myös näin:

        "Yksilöiden on kärsittävä omat karmansa, mutta Iswara onnistuu tekemään parhaansa heidän karmoistaan omaan tarkoitukseensa. Jumala käsittelee karman hedelmiä, muttei lisää siihen mitään eikä poista siitä mitään. Ihmisen alitajunta on hyvän ja huonon karman varasto. Iswara valitsee tästä varastosta sen, minkä hän kulloinkin näkee parhaiten sopivan ihmisen henkiselle kehitykselle, olipa se miellyttävää tai tuskallista. Näin siinä ei ole mitään sattumanvaraista."

        Iswara lienee joku hindulaisuuden jumaluus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maharshi totesi myös näin:

        "Yksilöiden on kärsittävä omat karmansa, mutta Iswara onnistuu tekemään parhaansa heidän karmoistaan omaan tarkoitukseensa. Jumala käsittelee karman hedelmiä, muttei lisää siihen mitään eikä poista siitä mitään. Ihmisen alitajunta on hyvän ja huonon karman varasto. Iswara valitsee tästä varastosta sen, minkä hän kulloinkin näkee parhaiten sopivan ihmisen henkiselle kehitykselle, olipa se miellyttävää tai tuskallista. Näin siinä ei ole mitään sattumanvaraista."

        Iswara lienee joku hindulaisuuden jumaluus.

        Shrila Bhaktivinod Thakur

        Durlabha mānava-janma


        durlabha manava-janma labhiya samsare
        krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]

        (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?

        'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
        labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]

        (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

        kisera samsara ei chhayabaji praya
        ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]

        (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.

        e deha patana ha'le ki rabe amara?
        keha sukha nahi dibe putra paribara [4]

        (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

        gardabhera mata ami kari parisrama
        kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]

        (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

        dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
        nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]

        (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

        bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
        nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]

        (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

        deha-geha-kalatradi-chinta avirata
        jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]

        (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

        haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
        jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]

        (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

        smasane sarira mama padiya rahibe
        vihanga-patanga taya vihara karibe [10]

        (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

        kukkura srgala saba anandita ha'ye
        mahotsava karibe amara deha la'ye [11]

        (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

        ye dehera ei gati, tara anugata
        samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]

        (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

        ataeva maya-moha chhadi buddhimana
        nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]

        (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!








        yu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maharshi totesi myös näin:

        "Yksilöiden on kärsittävä omat karmansa, mutta Iswara onnistuu tekemään parhaansa heidän karmoistaan omaan tarkoitukseensa. Jumala käsittelee karman hedelmiä, muttei lisää siihen mitään eikä poista siitä mitään. Ihmisen alitajunta on hyvän ja huonon karman varasto. Iswara valitsee tästä varastosta sen, minkä hän kulloinkin näkee parhaiten sopivan ihmisen henkiselle kehitykselle, olipa se miellyttävää tai tuskallista. Näin siinä ei ole mitään sattumanvaraista."

        Iswara lienee joku hindulaisuuden jumaluus.

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.

        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
        The Transcendental Vibration

        https://www.youtube.com/watch?v=WYjxyC78zp4

        https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ

        https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw

        yu


    • Anonyymi

      Hmm olen viime aikoina ajatellut että onko mun kehitysvammani karman tekemänä ja olen ottanut selvääkin siitä että vammaisuus on rangaistus pahasta teosta jonka on tehnyt edellisessä elämässään ja muistan nähneeni unessani palavan kylän ja itseni piiloutuneen jonnekkin puumajaan piiloon vihaiselta väkijoukoilta, en tiedä oliko se silkkaa unta vaiko kenties muisto. Noista päättellen olen kenties tehnyt pahaa elämässä ja nyt yritän oppia ja olemaan parempi ihminen.

      • Anonyymi

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Henkinen todellisuus ilmestyy äänen kautta
        (12. joulukuuta 2004)

        Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset henkisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.
        Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Hän, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkiseen maailmaan.
        hj


    • Anonyymi

      Kerrankin hyvä ja mielenkiintoinen pointti syvällisestä aiheesta.. Totta lienee tämä.

    • Anonyymi

      Ihmeellinen on karma... olen kokenut ja luulen tätä tai näitä karmaksi... olen nainen, minuun ihastui mun työtoveri nainen, 9 v mua nuorempi.. olin aviossa ja yksi lapsi... tämä nainen oli sanonut mun miehelle että A on minun, siis tämän naisen... no hän sairastui aivokasvaimeen ja kuoli...
      Onko karminen? Toinen juttu
      kans mun työtoveri... hän arvosteli toisinaan meidän asumismuotoa, asuimme kerrostalossa keskustassa, he rivitalossa sivummalla. Ostivat sit uuden rivarin, mies jäi pois työstä ja perusti oman firman... firma ei menestynyt, ei ollut tuloja ja kämppä piti myydä ja he muuttivat vuokralle... onko karminen tämäkin?

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017669/ihmisten-kohtalot-ovat-olleet-tiedossa-tuhansia-vuosia-sitten#comment-123172347
        Bhrigu Shastri puhui myös MENNEISTÄ ELÄMISTÄMME.

        Tohtori ..., joka oli syntynyt Madrasissa ja sai lääkärikoulutuksensa ..., kerrottiin, että menneessä elämässään hän oli eteläintialainen brahman, pappi... "Tässä elämässä hän oppii tuntemaan Krishnan mlecchojen maassa , joka on hänen toinen kotimaansa, ja omistaa elämänsä hänen palvelemiselleen. Hänestä tulee tunnettu ...lääkäri."

        Keskustelumme kesti noin viisi tuntia.

        Kun bhrigu-shastri oli lukenut ennustukset, hän kysyi, oliko kysyttävää.

        Epäröin, kysyisinkö minua askarruttavan kysymyksen. Tuskin yllätyin, kun kysymykseni esittämisen jälkeen bhrigu-shastri luki horoskoopista:
        "Tulee kysymään äidin terveydentilaa koskevaa kysymystä", ja jatkoi
        ESITTELEMALLA MINULLE BHRIGU MUNIN NEUVOJA, JOKA OLI VASTANNUT KYSYMYKSEENI TUHANSIA VUOSIA SITTEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017669/ihmisten-kohtalot-ovat-olleet-tiedossa-tuhansia-vuosia-sitten#comment-123172347
        Bhrigu Shastri puhui myös MENNEISTÄ ELÄMISTÄMME.

        Tohtori ..., joka oli syntynyt Madrasissa ja sai lääkärikoulutuksensa ..., kerrottiin, että menneessä elämässään hän oli eteläintialainen brahman, pappi... "Tässä elämässä hän oppii tuntemaan Krishnan mlecchojen maassa , joka on hänen toinen kotimaansa, ja omistaa elämänsä hänen palvelemiselleen. Hänestä tulee tunnettu ...lääkäri."

        Keskustelumme kesti noin viisi tuntia.

        Kun bhrigu-shastri oli lukenut ennustukset, hän kysyi, oliko kysyttävää.

        Epäröin, kysyisinkö minua askarruttavan kysymyksen. Tuskin yllätyin, kun kysymykseni esittämisen jälkeen bhrigu-shastri luki horoskoopista:
        "Tulee kysymään äidin terveydentilaa koskevaa kysymystä", ja jatkoi
        ESITTELEMALLA MINULLE BHRIGU MUNIN NEUVOJA, JOKA OLI VASTANNUT KYSYMYKSEENI TUHANSIA VUOSIA SITTEN.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17954441/kysymyksia-ja-vastauksia-krishna-tietoisuudesta-ja-vedalaisuudesta
        Ensin on teesi, sitten sen vastakohta, sitten ne yhdistyvät - syntyy synteesi, ja siitä tulee uusi teesi. Sitten on taas antiteesi ja synteesissä korkeampi harmonia.


    • Anonyymi

      Kristus vapauttaa, kun otat vastaan Jumalan Sanan.

      • Anonyymi

        Monta tapaa on vapautua karmasta, yksi niistä on tieto:

        Bhagavad Gita 4.37


        ”Oi Arjuna, kuten palava tuli muuttaa polttopuut tuhkaksi, niin tiedon tuli polttaa tuhkaksi kaikki aineelliseen toimintaan liittyvät reaktiot”.

        Tässä on sama asia hieman eri suomennoksessa.


        ”Arjuna! Kuten tuli muuttaa puun tuhkaksi, niin myös transsendenttisen tiedon liekki polttaa pois kaikki maallisen toiminnan seuraukset”.


      • Anonyymi

        Śrī Īśopaniṣad

        Tieto, joka tuo meidät lähemmäksi Jumaluuden Ylintä Persoonallisuutta, Kṛṣṇaa.


        Yhdestoista mantra:

        vidyāṁ cāvidyāṁ ca yas
        tad vedobhayaṁ saha
        avidyayā mṛtyuṁ tīrtvā
        vidyayāmṛtam aśnute

        Syntymien ja kuolemien kiertokulusta voi päästä pois ja nauttia täysin kuolemattomuuden lahjasta vain se, joka kykenee samanaikaisesti ymmärtämään tietämättömyyteen uppoutumisen prosessin ja transsendenttisen tiedon täydellistämisen prosessin.


    • Anonyymi

      Karma on rakkaus.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/idan-uskonnot/hindulaisuus
        Vain vihollinen ei välitä lapsensa kasvatuksesta, sillä tietämätön näyttää julkisuudessa rumalta ankanpoikaselta joutsenten joukossa.

        Paheet kehittyvät ja vahvistuvat aistien hemmottelussa, hyveet rangaistuksessa ja opetuksessa, joten älä hajota poikaasi, vaan kurita häntä kuin oppilasta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18185737/vedojen-opiskeluun-on-oltava-siihen-valmiudet

        Hindulaisuuden ammattitutkijat, filosofit ja totuuden etsijät ovat usein hämmentyneitä, kun he joutuvat kohtaamaan vedalaisen filosofian monisäikeisen perinnön ja yrittävät ymmärtää tämän ytimen ja sen tarkoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18185737/vedojen-opiskeluun-on-oltava-siihen-valmiudet

        Hindulaisuuden ammattitutkijat, filosofit ja totuuden etsijät ovat usein hämmentyneitä, kun he joutuvat kohtaamaan vedalaisen filosofian monisäikeisen perinnön ja yrittävät ymmärtää tämän ytimen ja sen tarkoituksen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Orgaanisen maailman lait ovat monimutkaisempia kuin pelkkä fysiikka ja matematiikka epäorgaanisessa maailmassa. Kolmas lakiryhmä on sosiaalisen kehityksen lait, moraalin lait, ihmisten asenteiden lait. Ja neljäs lakiryhmä on transsendentaalisen maailman lait. Transsendentti tarkoittaa antimateriaalista.
        Näille kolmelle ensimmäiselle lakiryhmälle - epäorgaaniselle maailmalle, orgaaniselle maailmalle ja sosiaalisen kehityksen laeille - on annettu tieteen asema. Tiedettä, joka tutkii epäorgaanisia lakeja, kutsutaan kemiaksi. Tiedettä, joka tutkii orgaanisia aineita, kutsutaan biokemiaksi tai biologiaksi jne. Tiede, joka tutkii sosiaalisten suhteiden lakeja - sosiologia, jotain muuta, joitakin yhteiskuntatieteitä. Mutta neljännen ryhmän lait, kaikkein hienovaraisimmat, korkeimmat, transsendentaaliset lait, onko näillä laeilla tieteen asema? Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Orgaanisen maailman lait ovat monimutkaisempia kuin pelkkä fysiikka ja matematiikka epäorgaanisessa maailmassa. Kolmas lakiryhmä on sosiaalisen kehityksen lait, moraalin lait, ihmisten asenteiden lait. Ja neljäs lakiryhmä on transsendentaalisen maailman lait. Transsendentti tarkoittaa antimateriaalista.
        Näille kolmelle ensimmäiselle lakiryhmälle - epäorgaaniselle maailmalle, orgaaniselle maailmalle ja sosiaalisen kehityksen laeille - on annettu tieteen asema. Tiedettä, joka tutkii epäorgaanisia lakeja, kutsutaan kemiaksi. Tiedettä, joka tutkii orgaanisia aineita, kutsutaan biokemiaksi tai biologiaksi jne. Tiede, joka tutkii sosiaalisten suhteiden lakeja - sosiologia, jotain muuta, joitakin yhteiskuntatieteitä. Mutta neljännen ryhmän lait, kaikkein hienovaraisimmat, korkeimmat, transsendentaaliset lait, onko näillä laeilla tieteen asema? Ei.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18484951/lisaa-tietoa-karmasta

        JOS OTAMME LAINAA TULEVAISUUDESTA, joudumme joka tapauksessa maksamaan sen takaisin, joten joudumme entistä suurempaan velkaan.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe