Karma on syyn ja seurauksen laki: se mitä ajattelet, sitä vedät puoleesi. Monet ovat harhaisesti ajatelleet, että karma on rangaistus. Teet pahan teon ja seuraavassa elämässä sinua rangaistaan. Karma ei ole rangaistus vaan se toimii opettajana; kun kohtaat elämässäsi haasteita, ne ohjaavat tietoisuuttasi uuteen suuntaan: tällöin karma toimii polkuna valoon. Karman avulla opit syyn ja seurauksen lait; opit mitä on rakkaus kokemalla mitä rakkaus ei ole. Toisin sanoen dualistisessa maailmassa on syyllisiä ja syyttömiä, mutta todellisuudessa kumpaakaan ei ole. Jokainen sielu on valinnut ne kokemukset joita hän kokee - niin hyvässä kuin pahassa. Karmasta vapautuminen on sitä, että ymmärtää käsitteen armo, rakkaus ja anteeksianto. Sillä kun käsittää rakkauden olemuksen: sen että me jokainen olemme rakkautta; sen että mitään virhettä ei ole koskaan tapahtunutkaan, on vapaa karman käsitteestä ja tuomitsemisesta, jossa ainoastaan itse tuomitset itsesi. Opettele rakastamaan itseäsi tässä ja nyt, niin olet vapaa.
Karma ja siitä vapautuminen
32
3011
Vastaukset
- ommo
Kiitos
- Brina
Juuri noin! Yksinkertaista!
- Anonyymi
vastauksia näistä kirjoista:
Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507
Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730
Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/
- ihmeellisetvalinnat
Hyvä kirjoitus. Kuuntelin luentoa karmasta ja ärsytti suunnattomasti
ILOISEN oloisesti puliseva ihminen, joka oli "oppinut" että kaikki mitä tulee vastaan
on itsensä luomaa karmaa. ok...
Hyvä puhua jos on kotiinsa linnoittautunut kotiäiti
tai miljonääri - joka on sulkeutunut ja sulkenut piiristään kaikki ihmiset
joita hän voisi edes vahingossa talloa.
Mikä sitten selittää sosiopaatti vanhemmat,
palkassa huijaavan työnantajan, joka rikkoo tietoisesti
lakia ja nauraa päälle kun pyytää häntä toimimaan
edes sovittujen sopimusten mukaan? Huijaava
palkanmaksaja luo itselleen siinä karmaa
mutta miksi näihin törmää yhä useammin?
Onko siinä vielä jotain mitä pitäisi oppia ja ymmärtää?
Pitämään puolensa? Sekään ei saanut heitä maksamaan minulle
sopimusten mukaista palkkaa eikä se saanut heitä puhumaan
minulle kuin ihmiselle. En käsittääkseni ole yhtään vähemmän ihminen kuin
sekään joka huijaa palkassa.
Siinäpä nielet lyönnit ja köyhyytesi.
Asenne auttaa - ei ole niin vihainen kun sua kusetetaan ja lyödään.
Vuosia sitten minun annettiin ymmärtää, että
sallin saamani lyönnit. Eli hakkaavat perheenjäsenet
- sallin sen - olemalla paikalla. Juopottelevat naapurit
- sallin sen olemalla siellä.
Enhän minä voi muuttaa heitä ystävälliseksi,
voin vain poistua paikalta ja valita seurani toisin.
Muutin AIKA monta kertaa, että löysin naapurin
joka ei kännäile, riehu ja vedä kamaa ja sen päälle
vielä pelottele naapureitaan.
Kyllä - opin aika ison läksyn valinnoista ja
niiden vaikutuksista läheisiin - mutta se ei ollut mitää
sellaista mitä en olisi jo tiennyt. Opin senkin heitä katselemalla
miten ihmisen on vaikea valita toisin jos esim. molemmat vanhemmat
ovat väkivaltaisia juoppoja. Lapsen pitää opetella "karkaamaan" ja
valitsemaan seuransa - joka on turvallisempaa - mikä sopii omiin arvoihin.
Siitä pojasta tuli välittäjä - ja valitettavasti näin sen mekaniikan
miksi niin tapahtui.
Heidän valinnat vain sattuivat roiskumaan ... moneen suuntaan.- Anonyymi
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
[om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
sāmānyam etat paśubhir narāṇām
dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
9 - Anonyymi
"Ajan ja paikan tuolla puolen"
Kirja
A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda
6 - Anonyymi
Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.
7t - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
[om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
sāmānyam etat paśubhir narāṇām
dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
9Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.
o87tr - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
[om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
sāmānyam etat paśubhir narāṇām
dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.
9Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
...
Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.
oiuyut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ajan ja paikan tuolla puolen"
Kirja
A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda
6myös karma
https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw
kj - Anonyymi
"Ajan ja paikan tuolla puolen"
Kirja
A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda
76tre
- Anonyymi
Ajoittain karman idea tuntuu ajatuksissa mielekkäältä, ajoittain järjettömältä. Suuret inhimilliset tragediat kuten laivan uppoamisessa hukkuvat ihmiset tai tsunamin aiheuttamat tuhot ja kuolemat saavat ihmettelemään karman kummallisuutta.
Yksi suuri onnettomuus, jota nuoremmat eivät ehkä muistakaan, tapahtui Intiassa, hindulaisuuden ja karmaideologian kotiseudulla, Bhopalin myrkkyvuoto.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bhopalin_onnettomuus
Karmaa ja elämää yleensäkin on vaikea ymmärtää.- Anonyymi
Śrī Īśopaniṣad
Mantra yksi:
Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.
9hb
- Anonyymi
Ramana Maharshi sanoi näinkin karmasta eli kohtalosta:
Se ei todellakaan riipu ihmisestä meneekö hän tähän tai tuohon paikkaan tai luopuuko hän velvollisuuksistaan vai ei. Kaikki nämä tapahtumat tulevat kohtalon mukaisesti. Kaikki tapahtumat, jotka ruumis käy läpi, määrätään, kun se ensi kerran tulee olemassaoloon.
Ei riipu sinusta hyväksytkö vai hylkäätkö ne. Sinun ainoa vapautesi on kääntää mielesi sisäänpäin ja lopettaa aktiivisuudet siellä.- Anonyymi
Maharshi totesi myös näin:
"Yksilöiden on kärsittävä omat karmansa, mutta Iswara onnistuu tekemään parhaansa heidän karmoistaan omaan tarkoitukseensa. Jumala käsittelee karman hedelmiä, muttei lisää siihen mitään eikä poista siitä mitään. Ihmisen alitajunta on hyvän ja huonon karman varasto. Iswara valitsee tästä varastosta sen, minkä hän kulloinkin näkee parhaiten sopivan ihmisen henkiselle kehitykselle, olipa se miellyttävää tai tuskallista. Näin siinä ei ole mitään sattumanvaraista."
Iswara lienee joku hindulaisuuden jumaluus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maharshi totesi myös näin:
"Yksilöiden on kärsittävä omat karmansa, mutta Iswara onnistuu tekemään parhaansa heidän karmoistaan omaan tarkoitukseensa. Jumala käsittelee karman hedelmiä, muttei lisää siihen mitään eikä poista siitä mitään. Ihmisen alitajunta on hyvän ja huonon karman varasto. Iswara valitsee tästä varastosta sen, minkä hän kulloinkin näkee parhaiten sopivan ihmisen henkiselle kehitykselle, olipa se miellyttävää tai tuskallista. Näin siinä ei ole mitään sattumanvaraista."
Iswara lienee joku hindulaisuuden jumaluus.Shrila Bhaktivinod Thakur
Durlabha mānava-janma
durlabha manava-janma labhiya samsare
krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]
(1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?
'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]
(2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.
kisera samsara ei chhayabaji praya
ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]
(3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.
e deha patana ha'le ki rabe amara?
keha sukha nahi dibe putra paribara [4]
(4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.
gardabhera mata ami kari parisrama
kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]
(5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!
dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]
(6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.
bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]
(7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.
deha-geha-kalatradi-chinta avirata
jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]
(8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.
haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]
(9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?
smasane sarira mama padiya rahibe
vihanga-patanga taya vihara karibe [10]
(10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!
kukkura srgala saba anandita ha'ye
mahotsava karibe amara deha la'ye [11]
(11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.
ye dehera ei gati, tara anugata
samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]
(12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!
ataeva maya-moha chhadi buddhimana
nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]
(13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!
yu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maharshi totesi myös näin:
"Yksilöiden on kärsittävä omat karmansa, mutta Iswara onnistuu tekemään parhaansa heidän karmoistaan omaan tarkoitukseensa. Jumala käsittelee karman hedelmiä, muttei lisää siihen mitään eikä poista siitä mitään. Ihmisen alitajunta on hyvän ja huonon karman varasto. Iswara valitsee tästä varastosta sen, minkä hän kulloinkin näkee parhaiten sopivan ihmisen henkiselle kehitykselle, olipa se miellyttävää tai tuskallista. Näin siinä ei ole mitään sattumanvaraista."
Iswara lienee joku hindulaisuuden jumaluus.Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507
Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/
https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
The Transcendental Vibration
https://www.youtube.com/watch?v=WYjxyC78zp4
https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ
https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw
yu
- Anonyymi
Hmm olen viime aikoina ajatellut että onko mun kehitysvammani karman tekemänä ja olen ottanut selvääkin siitä että vammaisuus on rangaistus pahasta teosta jonka on tehnyt edellisessä elämässään ja muistan nähneeni unessani palavan kylän ja itseni piiloutuneen jonnekkin puumajaan piiloon vihaiselta väkijoukoilta, en tiedä oliko se silkkaa unta vaiko kenties muisto. Noista päättellen olen kenties tehnyt pahaa elämässä ja nyt yritän oppia ja olemaan parempi ihminen.
- Anonyymi
Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
Henkinen todellisuus ilmestyy äänen kautta
(12. joulukuuta 2004)
Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset henkisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.
Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Hän, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkiseen maailmaan.
hj
- Anonyymi
Kerrankin hyvä ja mielenkiintoinen pointti syvällisestä aiheesta.. Totta lienee tämä.
- Anonyymi
Ihmeellinen on karma... olen kokenut ja luulen tätä tai näitä karmaksi... olen nainen, minuun ihastui mun työtoveri nainen, 9 v mua nuorempi.. olin aviossa ja yksi lapsi... tämä nainen oli sanonut mun miehelle että A on minun, siis tämän naisen... no hän sairastui aivokasvaimeen ja kuoli...
Onko karminen? Toinen juttu
kans mun työtoveri... hän arvosteli toisinaan meidän asumismuotoa, asuimme kerrostalossa keskustassa, he rivitalossa sivummalla. Ostivat sit uuden rivarin, mies jäi pois työstä ja perusti oman firman... firma ei menestynyt, ei ollut tuloja ja kämppä piti myydä ja he muuttivat vuokralle... onko karminen tämäkin?- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017669/ihmisten-kohtalot-ovat-olleet-tiedossa-tuhansia-vuosia-sitten#comment-123172347
Bhrigu Shastri puhui myös MENNEISTÄ ELÄMISTÄMME.
Tohtori ..., joka oli syntynyt Madrasissa ja sai lääkärikoulutuksensa ..., kerrottiin, että menneessä elämässään hän oli eteläintialainen brahman, pappi... "Tässä elämässä hän oppii tuntemaan Krishnan mlecchojen maassa , joka on hänen toinen kotimaansa, ja omistaa elämänsä hänen palvelemiselleen. Hänestä tulee tunnettu ...lääkäri."
Keskustelumme kesti noin viisi tuntia.
Kun bhrigu-shastri oli lukenut ennustukset, hän kysyi, oliko kysyttävää.
Epäröin, kysyisinkö minua askarruttavan kysymyksen. Tuskin yllätyin, kun kysymykseni esittämisen jälkeen bhrigu-shastri luki horoskoopista:
"Tulee kysymään äidin terveydentilaa koskevaa kysymystä", ja jatkoi
ESITTELEMALLA MINULLE BHRIGU MUNIN NEUVOJA, JOKA OLI VASTANNUT KYSYMYKSEENI TUHANSIA VUOSIA SITTEN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017669/ihmisten-kohtalot-ovat-olleet-tiedossa-tuhansia-vuosia-sitten#comment-123172347
Bhrigu Shastri puhui myös MENNEISTÄ ELÄMISTÄMME.
Tohtori ..., joka oli syntynyt Madrasissa ja sai lääkärikoulutuksensa ..., kerrottiin, että menneessä elämässään hän oli eteläintialainen brahman, pappi... "Tässä elämässä hän oppii tuntemaan Krishnan mlecchojen maassa , joka on hänen toinen kotimaansa, ja omistaa elämänsä hänen palvelemiselleen. Hänestä tulee tunnettu ...lääkäri."
Keskustelumme kesti noin viisi tuntia.
Kun bhrigu-shastri oli lukenut ennustukset, hän kysyi, oliko kysyttävää.
Epäröin, kysyisinkö minua askarruttavan kysymyksen. Tuskin yllätyin, kun kysymykseni esittämisen jälkeen bhrigu-shastri luki horoskoopista:
"Tulee kysymään äidin terveydentilaa koskevaa kysymystä", ja jatkoi
ESITTELEMALLA MINULLE BHRIGU MUNIN NEUVOJA, JOKA OLI VASTANNUT KYSYMYKSEENI TUHANSIA VUOSIA SITTEN.https://keskustelu.suomi24.fi/t/17954441/kysymyksia-ja-vastauksia-krishna-tietoisuudesta-ja-vedalaisuudesta
Ensin on teesi, sitten sen vastakohta, sitten ne yhdistyvät - syntyy synteesi, ja siitä tulee uusi teesi. Sitten on taas antiteesi ja synteesissä korkeampi harmonia.
- Anonyymi
Kristus vapauttaa, kun otat vastaan Jumalan Sanan.
- Anonyymi
Monta tapaa on vapautua karmasta, yksi niistä on tieto:
Bhagavad Gita 4.37
”Oi Arjuna, kuten palava tuli muuttaa polttopuut tuhkaksi, niin tiedon tuli polttaa tuhkaksi kaikki aineelliseen toimintaan liittyvät reaktiot”.
Tässä on sama asia hieman eri suomennoksessa.
”Arjuna! Kuten tuli muuttaa puun tuhkaksi, niin myös transsendenttisen tiedon liekki polttaa pois kaikki maallisen toiminnan seuraukset”. - Anonyymi
Śrī Īśopaniṣad
Tieto, joka tuo meidät lähemmäksi Jumaluuden Ylintä Persoonallisuutta, Kṛṣṇaa.
Yhdestoista mantra:
vidyāṁ cāvidyāṁ ca yas
tad vedobhayaṁ saha
avidyayā mṛtyuṁ tīrtvā
vidyayāmṛtam aśnute
Syntymien ja kuolemien kiertokulusta voi päästä pois ja nauttia täysin kuolemattomuuden lahjasta vain se, joka kykenee samanaikaisesti ymmärtämään tietämättömyyteen uppoutumisen prosessin ja transsendenttisen tiedon täydellistämisen prosessin.
- Anonyymi
Karma on rakkaus.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/idan-uskonnot/hindulaisuus
Vain vihollinen ei välitä lapsensa kasvatuksesta, sillä tietämätön näyttää julkisuudessa rumalta ankanpoikaselta joutsenten joukossa.
Paheet kehittyvät ja vahvistuvat aistien hemmottelussa, hyveet rangaistuksessa ja opetuksessa, joten älä hajota poikaasi, vaan kurita häntä kuin oppilasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/idan-uskonnot/hindulaisuus
Vain vihollinen ei välitä lapsensa kasvatuksesta, sillä tietämätön näyttää julkisuudessa rumalta ankanpoikaselta joutsenten joukossa.
Paheet kehittyvät ja vahvistuvat aistien hemmottelussa, hyveet rangaistuksessa ja opetuksessa, joten älä hajota poikaasi, vaan kurita häntä kuin oppilasta.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18185737/vedojen-opiskeluun-on-oltava-siihen-valmiudet
Hindulaisuuden ammattitutkijat, filosofit ja totuuden etsijät ovat usein hämmentyneitä, kun he joutuvat kohtaamaan vedalaisen filosofian monisäikeisen perinnön ja yrittävät ymmärtää tämän ytimen ja sen tarkoituksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18185737/vedojen-opiskeluun-on-oltava-siihen-valmiudet
Hindulaisuuden ammattitutkijat, filosofit ja totuuden etsijät ovat usein hämmentyneitä, kun he joutuvat kohtaamaan vedalaisen filosofian monisäikeisen perinnön ja yrittävät ymmärtää tämän ytimen ja sen tarkoituksen.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
Orgaanisen maailman lait ovat monimutkaisempia kuin pelkkä fysiikka ja matematiikka epäorgaanisessa maailmassa. Kolmas lakiryhmä on sosiaalisen kehityksen lait, moraalin lait, ihmisten asenteiden lait. Ja neljäs lakiryhmä on transsendentaalisen maailman lait. Transsendentti tarkoittaa antimateriaalista.
Näille kolmelle ensimmäiselle lakiryhmälle - epäorgaaniselle maailmalle, orgaaniselle maailmalle ja sosiaalisen kehityksen laeille - on annettu tieteen asema. Tiedettä, joka tutkii epäorgaanisia lakeja, kutsutaan kemiaksi. Tiedettä, joka tutkii orgaanisia aineita, kutsutaan biokemiaksi tai biologiaksi jne. Tiede, joka tutkii sosiaalisten suhteiden lakeja - sosiologia, jotain muuta, joitakin yhteiskuntatieteitä. Mutta neljännen ryhmän lait, kaikkein hienovaraisimmat, korkeimmat, transsendentaaliset lait, onko näillä laeilla tieteen asema? Ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
Orgaanisen maailman lait ovat monimutkaisempia kuin pelkkä fysiikka ja matematiikka epäorgaanisessa maailmassa. Kolmas lakiryhmä on sosiaalisen kehityksen lait, moraalin lait, ihmisten asenteiden lait. Ja neljäs lakiryhmä on transsendentaalisen maailman lait. Transsendentti tarkoittaa antimateriaalista.
Näille kolmelle ensimmäiselle lakiryhmälle - epäorgaaniselle maailmalle, orgaaniselle maailmalle ja sosiaalisen kehityksen laeille - on annettu tieteen asema. Tiedettä, joka tutkii epäorgaanisia lakeja, kutsutaan kemiaksi. Tiedettä, joka tutkii orgaanisia aineita, kutsutaan biokemiaksi tai biologiaksi jne. Tiede, joka tutkii sosiaalisten suhteiden lakeja - sosiologia, jotain muuta, joitakin yhteiskuntatieteitä. Mutta neljännen ryhmän lait, kaikkein hienovaraisimmat, korkeimmat, transsendentaaliset lait, onko näillä laeilla tieteen asema? Ei.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18484951/lisaa-tietoa-karmasta
JOS OTAMME LAINAA TULEVAISUUDESTA, joudumme joka tapauksessa maksamaan sen takaisin, joten joudumme entistä suurempaan velkaan.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2916357Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652009- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141225Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181671141Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411001RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962