Mikä oli ensimmäinen autosi ammattikuljettajana

Jyry-Sisu-forever

Minä aloitin työurani kuorma-auton kuljettajana vuonna 1980, pari vuotta armeijan jälkeen. Ensimmäisen työpaikan auto jolla ajoin, oli Jyry-Sisu. Auto oli vuosimallia -72 (muistaakseni), siinä oli nosturi hytin takana ja perässä puoliperä. Ensimmäinen keikka oli hakea metalliromua eräältä maanviljelijältä. Kyytiin tuli työkoneita, yksi auto ja jotain putkia. Sillä keikalla ei tullut autoon mitään vikaa, muilla kerroilla tuli senkin edestä. Olihan se juhlaa, kun sama isäntä osti Sisu SL:n uutena samoihin hommiin vähän myöhemmin ja pääsin ajamaan sitä.

Sitä ura alkoi ja kuskin hommia tein yli 30 vuotta. Viisi vuotta sitten ajoin viimeisen keikan ja nykyään teen ihan jotain muuta. Mutta kertokaa millä autolla olette itse aloittaneet uranne?

4

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limppulinko

MB 207.

• pilkillä

Täystuho.Rikkoi kytkimen.Taitaa olla näitä harrastelijoita.SL kompura ei ees riitä.

• Sorakuski0000

Mä kans ajoin aluksi Jyry Sisulla. Yhellä raksa firmalla kuskasin hiekkaa ja mursketta 88-89 vuosina. Kasettivehje ja oli laiska lastin kans.

• kalijakuski

mb 1622

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2679
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2363
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2074
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      39
      1975
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1738
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1309
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      972
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      914
    Aihe