Chatin keskustelutaso

eiviihdy

Keskustelut menee huonompaan suuntaan chatissa, missä syy?

28

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En.ole.robotti

      Lääkityksessä.

    • viihdechattaaja

      Keskustelijoiden älykkyysosamäärästä kaikki on kiinni , eikö vain ?

      • revisiittää

        Osa jotka käy chatissa haluaa tuoda itsensä esille joko ilkeillen tai itseään kehumalla sekin on yks syy keskustelun tasoon


    • DillempiJäsen

      Mielenkiintoista että tämä tuli puheeksi! Olen kehittänyt chatin keskusteluntason mittausmenetelmiä. Vaikeinta oli määrittää neutraalitaso, jolle annoin arvon 1. Olen huomannut että taso tosiaankin heittelee suuresti vaihteluvälin ollessa noin 0,65 - 1,25. Vaikka esim viikonloppujen lopulla onkin selviä notkahduksia, ei mitään selkeää pitkäaikaista laskevaa trendiä ole havaittavissa. Perustelkaa niin olen valmis tarkastelemaan kaavaani kriittisesti.

      • Vakituinen_vippi

        Mikä mittausmenetelmäsi harhamarginaali on?


    • jupinaa.aiheitui

      Ilkeily on syntiä. Kaippa se itsekehukin sille osastolle menee, synniksi siis. Anteeksiantoa sitä toivoisi vanhurkskailta ja moraalisesti voimakkaimmilta sättäreiltä. Itsekin olen joskus tainnu kehuskella, mikähän piru minuunkin meni että piti alkaa sillälailla isottelemaan pienillä asioillani.

      • synnitön

        Määrittele synti ,mitä se on ja miten se liittyy chattiin ? Mitä on tehnyt jos on tehnyt syntiä , en tiedä mitä tarkoittaa sana synti , valaiskaa minua ?


      • elämäniloaa

        Omatuntosi sen kertoo jos sinulla on sellainen olemassa. Samoin kymmenkäskyä


      • ihmettelevä666

        Mitä ovat kymmenen käskyä ja kuka ne on laatinut , millainen tuomari tai lakivaliokunta sitä on ollut laatimassa , omatunto ei tunne sanaa synti ei se voi sitä tietää jos ei tiedä mitä se on , mielestäni kukaan ei voi käskeä ketään muuta kuin lain puitteissa , suomen laki määrää muu on joutavaa paskaa .


      • valaistus

        Jos olet käynyt rippikoulun tiedät mitä on kymmenen käskyä ja mitä ne pitää sisällään


    • Synti_infoa

      Ihmiset on kaikki syntisiä. Synnittömiä ei ole. Ihminen tekee niin kauan pahaa, kun elää.
      Mutta tekee myös hyvääkin. Kumpaa tekee enemmän, se riippuu ihan ihmisestä itsestään.
      Jokaisella on kuitenkin vapaa tahto valita kumpaa tekee ja missä menee niiden raja.
      Vaikka uskovat tosin sanovat, niinkin käyvän, että- Sitä hyvää mitä minä haluan, en tee.
      Vaan sitä pahaa, mitä en halua tehdä, sitä minä teen.
      Jos haluat tietää, mitä tämä tarkoittaa. Lue se tästä-
      Kirje roomalaisille 7 luku - Raamatusta.
      En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. 16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä. 17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti. 18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. 19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. 20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

      • kiakkomo

        Mene noiden "syntiesi" kanssa jonnekkin muualle , uskoa nyt sellaiseen mitä koskaan ei ole nähnyt , "isostakirjasta" luetaan ja täällä niitä todeksi väitetään . Mene ja kävele vetten päällä kokeile miltä se tuntuu , vanha höppänä .


    • Synti_infoa

      Etkö tiennyt, että usko on just luottamista sellaiseen mitä ei voi nähdä?
      Heitäkin siis on jotka uskoo näkymättömiin juttuihin ja heitä on paljon!

      Minä en ole höppänä, enkä etenkään VANHA!
      Kerroinpa vaan tuossa, miten raamattu määrittelee synnin, kun joku pyysi, valaisemaan itseään tässä asiassa ja kertomaan, mitä on synti.
      Enkä minä välttämättä itse määrittele syntiä, kuten raamattu tekee.
      Mutta koko syntikäsite. Eihän se ole kotoisin muualta kuin juuri raamatusta.
      Eihän siitä muualla puhuta edes, kuin raamatussa. Ei uskovat puhuvat vain pahuudesta ja uskovat synnistä.
      Koska synti esiintyy vain raamatussa. Siksi sieltä samasta kirjasta löytyy myös selitys siihen, mitä se sen kirjan mukaan tarkoittaa.

      • parsemasinaatti

        ”Vanhan testamentin Jumalaa voidaan pitää kaunokirjallisuuden epämiellyttävimpänä persoonana: hän on mustasukkainen ja ylpeä siitä, pikkumainen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamaton kontrollifriikki, koston- ja verenhimoinen etninen puhdistaja, sovinisti, homofobi, rasisti, lastensurmaaja, kansanmurhaaja, pojan- ja tyttärenmurhaaja, rutonlevittäjä, megalomaaninen sadomasokisti ja oikukkaan pahansuopa tyranni.”


    • repsareipas

      Junttimaisuus ja sivistymättömyys kuuluvat näköjään sättiläisten suurempaan joukkoon , sieltä juontaa juurensa keskustelut ja sen taso .

      • Osuujauppoaa

        Ketä tarkoitat?


    • sosiaalinen.status

      Keskustelijat olivat aikojen alussa sivistyneistöä. Tietokoneita ei ollut joka taloudessa, vaan vain harvoilla asiaan vihkiytyneillä. Chat oli uusi tietotekniikan mukanaan tuoma sivujuonne, kevennys. Vain harvoilla oli pääsy chattiin. Nyt tietokoneet on kaikilla ja aines sen mukaista. Ne alkuaikojen intellektuelli porukka on jo aikaa sitten siirtyneet kehittyneempään ajankäyttöön ja viestinnän muotoihin. Aikaa tappamaan on jääneet ne, joilla muunlaiseen ei ole mahdollisuutta, eväitä, rahkeita, kykyä, varaa tai taitoa.

    • Takarivissä

      Entäs tää suomalainen SÄTTI. Mistäs tää juontaa juurensa?
      Täitä eikä syöpäläisiä ei näy mutta mukavia ihmisiä jotka jo bagdadkafeen ja jipppiin huoneissa vaikutti.

    • himukas

      Keskustelun taso on juuri se mitä itse olette ,tosikkoja ja tiukkapipoja , ei cätti mikään raamattupiiri olekkaan .

      • eiräksytystä

        Ei pidäkään olla mikään raamattupiiri .mutta hyvää käyttäytymistä toisia kohtaan , ollaan aikuisia ihmisiä ja käytös sen mukaista


      • elämäälivessä

        Etkö pääse tarpeeksi esille ,eivätkö muut huomaa sinua , sekö on syy moiseen kirjoitteluun ? Oletko jäänyt chatissa vaille seuraa et ole löytänyt itsellesi treffikumppania siinä syy tänne kirjoitteluun ja valittamiseen.


      • meitäonniinmoneksi
        eiräksytystä kirjoitti:

        Ei pidäkään olla mikään raamattupiiri .mutta hyvää käyttäytymistä toisia kohtaan , ollaan aikuisia ihmisiä ja käytös sen mukaista

        Huonosti käyttäytyvät voi torjua eli käyttäkää sitä ns. ruksia siellä , vai onko uteliaisuus ja kiusaus niin suuri ettei sitä laiteta jotta näkisi mitä toinen kirjoittaa , sehän on itsestä kiinni miten toimit chatissa . Tätä ainaista valitusta miten jotkut käyttäytyy saa täältä lukea aina , ei teidänkään käyttäytyminen aina ole niin korrektia itsellänne .


    • Vastapaino

      Ottakaa hieman lintuperspektiiviä näihin teidän keskusteluihinne. Voitte havahtua siihen, miten tyhmiä juttuja pyörittelette. Eikä tämä liity edes pelkkään chattiin, vaan yleisesti on todettava, että vaikka meidän koulutustasomme on noussut hurjasti, on tyhmyys lisääntynyt merkittävästi.

      • ostisiivet

        Ostin siivet lensin ylös korkealle ja otin lintuperspektiiviä , ei näyttäny yhtään erilaiselta samoja tekstejä kuin alhaallakin , uusia ehdotuksia kiitos .


      • Siivetolisikivat

        Elikkäs myydäänkö joissain tosiaankin ihmisen painon kantavia siipiä vai onkos tämäkin sellainen trolliprovo? Vai pitääkö se sanoa provotrolli?

        Ja elekää sanoo että keskiseltä saapi, minen osta sieltä enää mitään.


    • Lauripoikanen

      Miten kun toisessa ketjussa sanottiin että keskustelutasossa on ollut selvä käänne parempaan?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe