Olen menossa Pekingiin nyt keväällä ja olen lukenut, että ilma on tosi saastainen. Onko kellään kokemuksia kuinka astmaatikko selviää siitä?
Peking ja saasteet
5
927
Vastaukset
- yyyyyyyyy
jos oot selvinny bangkokista niin pekin ei oo mitaan sen rinnalla normaalisti. ero kapenee jos on talvipaiva ja ihmiset lammittavat kivihiilella. ota laakkeet mukaan mutta mielestani ilma ei ole niin huono on kuin kuvitellaan, itse en noteerannut kovin pahaksi, en ole astmaatikko.
- Boss
Pekingissä on edelleen useissa asumuksissa lämmitysmuotona hiili ja se yhdistettynä liikenteen aiheuttamiin saasteisiin ei ole hyvä yhdistelmä astmaatikolle. Itse pärjäsin suhteellisen hyvin, kun ilma oli kylmä ja tuulinen pari-kolme vuotta sitten helmikuussa.
Lääkitystä pitää varata mukaan riittävästi ja toivoa, että pieni tuulenvire on matkallasi mukana. - Shanghaista
Ilman laatu riippuu monesta tekijasta, mihin aikaan kevaalla olet menossa? Lammitetaanko sillon viela asuntoja? Joku kertoi jo tasta kivihiilesta. Pilvisella ja tyynella saalla saasteet jaavat kaupungin paalle ja ilma voi olla todella huonoakin. Tuulisella saalla taivas taas on ihan kirkkaan sininen ja ilma kohtalaisen raikasta.
Kevaisin Pekingissa on hiekkamyrskyja, jos vahan pahempi osuu kohdalle, niin sitten kuvittelisin astmaatikolla olevan vaikeuksia, en itse ole, joten en tieda. Lievimmillaan hiekkamyrsky on vaan todella kovaa tuulta ja polya lentaa, kovimmillaan tulee sitten hiekkaakin tuulen mukana ihan kohtalaisesti.- Jaska
Matka siirtyikin nyt helmikuun puolelle, eli kaipa he vielä lämmittelee mökkejään. Mutta toivottavasti on edes hiukan tuulista.
- Freeze
Jaska kirjoitti:
Matka siirtyikin nyt helmikuun puolelle, eli kaipa he vielä lämmittelee mökkejään. Mutta toivottavasti on edes hiukan tuulista.
Ainakin muutama viikko sitten tuuli todella kylmästi. Jotenkin tuntui, että aina iltaa kohden tuuli voimistui. Takseissa on todella voimakas pinttyneen tupakan (=joku paikallinen mahorkka)haju ja se teki minut huonovointiseksi matkalla lentokentältä hotelliin, matka ruuhkassa tuntui ikuisuudelta! Paitsi astmalääkkeet niin myös allergialääkkeet kannattaa ottaa mukaan, hotelleissa on kokolattiamatot. Ja kaikkien muidenkin kuin astmaisten kannattaa varautua hyvin erilaiseen hajumaailmaan kuin koti-Suomessa. Esim. Pearl Marketissa haju on pöyristyttävä. Mutta kaikkeen tottuu - tai oppii sietämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882