Jossain kohtaa Raamattua on kertomus, kun opetuslapset nähtyään muitakin Jeesusta seuraavia kysyvät Jeeskukselta (se kohta menee suurin piirtein näin), että keitä ovat nuo jotka myös sinua seuraavat, mutta me ei niitä tunneta?
Siihen Jeesus vastaa, että "eivät he voi olla meitä vastaankaan, kun ovat meidän puolella".
Tietääkö kukaan missä kohtaa raamattua tuo oman muistini varaisesti edellä vapaasti siteeraamani raamatun kohta on?
Se kohta ei tosin ihan sanasta sanaan mene noin, miten olen sen edellä muistini mukaisesti kirjoittanut, mutta tuo ajatus siinä on, minkä edellä olen kirjoittanut: operuslapset kysyvät Jeeskukselta, keitä on nuo jotka myös sinus seuraavat, mutta me ei niitä tunneta, siihen jeesus vastaa edellä kertomallani tavalla: "eivät he voi olla meitä vastaankaan, kun ovat meidän puolella".
Tietääkö kukaan missä kohtaa raamattua tuo on kirjoitettuna?
Missä on tämä Raamatun kohta?
4
122
Vastaukset
Uudelleenkastajat ovat ainakin meitä vastaan, eivätkä seuraa meitä-
Room.16: 17 Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. [2. Tess. 3:6; 2. Tim. 3:5; Tit. 3:10; 2. Joh. 1:10]
18 Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet. [Fil. 3:18,19; 2. Piet. 2:3]- vakava_opetus
Markus 9:38-40
"38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin."
39 Mutta Jeesus vastasi:
"Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa. 40 Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme."
He olivat Kapernaumiin saapuneet ja mielenkiintoista oli, että Jeesus kysyi heiltä suoraan, että mistä he olivat kiistelleet matkalla. He olivat kiistelleet siitä, kuka heistä on suurin. Tämä taipumus oli sitkeä, mutta Jeesus jälleen kärsivällisesti auttaa heitä ymmärtämään, millainen asenne on Jumalalle mieluinen.
Ehkä tämä saa Johanneksen esittämään tuon kysymyksen Jeesukselle tilanteesta, jossa Jeesus ei ollut juuri sillä hetkellä paikalla.
Johannes ajattelee apostolien olevan ainoa valtuutettu parantajien ryhmä. Hänen mielestään tuo mies teki voimatekoja väärällä tavalla, koska hän ei kuulunut heidän joukkoonsa.
Tämän miehen ei tarvinnut olla henkilökohtaisesti Jeesuksen seurassa ollakseen hänen puolellaan. Kristillistä seurakuntaa ei ollut vielä perustettu, joten se, että mies ei ollut heidän joukossaan, ei merkinnyt sitä, että hän kuului eri seurakuntaan. Mies todella uskoi Jeesuksen nimeen ja sen vuoksi onnistui ajamaan ulos pahoja henkiä. Hänen tekojaan verrattiin suopeasti sellaiseen, minkä Jeesus sanoi ansaitsevan palkinnon. Jeesus osoittaa, että siten toimimalla mies ei menetä palkkaansa.
"41 Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."
Mutta entä jos mies kompastuisi apostolien sanojen ja toiminnan takia? Se olisi hyvin vakavaa!
42 "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa."- tietääköKukaan
Kiitos vatauksesta, juuri tuota raamatusnkotaa (Markus 9:38-40) minä haeskelinkin.
Vielä kerran, kiitokset vastauksesta. - etsivä-xxx
Avuksi sinulle tiettäkö kukaan ja muillekin "muistamattomille",
Jos muistaa yhden hakusanan siitä mitä etsii ja muistaa minkä vuoden Raamattua etsiis, onko kyseessä Biblia. vuoden 1933/38 raamatunkäännös vai uusin 1992 versio, voi oikeaa kohtaa etsiä nettiraamatusta joka tarjotaan ilmaiseksi. Löytyy myös vieraskieleiset käännökset. Älykännykässä on siis Raamattu halutessa aina mukana.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Hakusanoja voisi kysyjän tapauksessa tarjota vaikka "vastaankaan" tai "puolella"
kokonaisia lauseita ei voi syöttää vaan pitää valita sana tai siitä osa ja *
Kokonaisia jakeita voi hakea Googlella mutta silloin päätyy vuoden 1933/38 tekstiin ja silloin on tekstin kohdan tunnistaminen vaikeampaa kun tässä lähtessä ei ole hakuominaisuutta.
raamattu meidän puolellamme
Antaa haussa kohdan, josta koko luku aukeaa. Ei vain ole niin kätevä kuin ensi mainitsemani linkki
Evankeliumi Markuksen mukaan 9 - Raamattu
raamattu.fi/1933,38/Mark.9.html
Raamatun uusi (1992) ja vanha (1933,38) suomennos HTML-muodossa. ... Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. 41. Sillä joka antaa teille ...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as473071Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232914- 502790
- 562618
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582518Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482510On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532271Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782168- 692068
- 452062