Apua omaan väkivaltaiseen käytökseen?

vuuduu

Olen taas lyönyt. ihmistä joka on minulle rakkain.ihmistä joka on kohdellut minua paremmin kuin koskaan.
En pysty lopettamaan sitä. en, vaikka haluaisin. olen yrittänyt erilaisia keinoja sen estämiseksi,mutta ihan turhaan. olen koittanut hakea netistä tietoa mistä saisi apua väkivaltaiselle ihmiselle, mutta turhaan. Ainoastaan uhreille löytyy monenlaista apua ja neuvoa. Eikö väkivaltainen ihminen sitten itse tarvitse apua? Mielestäni tarvitsee enemmäin kuin uhri. sillä uhria ei olisi, jos väkivaltainen ihminen olisi saanut apua ajoissa.

Mitä keinoja olisi,jotta pääsisin eroon väkivaltaisesta käytöksestäni?
olen syönyt mielialalääkkeitä 10 vuotta. Minulle löydettiin muuten sopiva lääke (jonka aikana agresiivista käyttäytymistä ei esiintynyt), mutta lääke lihotti minua 20 kg ja se vaihdettiin lääkärin kehottamalla toiseen, jonka aikana taas agressiivisuus on noussut uudestaan pinnalle. Käyn viikottain puhumassa mielenterveyspolilla. Olen pyytänyt heiltä apua tähän ongelmaan ja kertonut pelkääväni että lyöminen toistuu. Heidän neuvo oli : ”mitään ei voida tehdä,pitää antaa vain aikaa jotta ongelma saadaan kuriin”. mutta entä jos se odottamisen aikana ongelma vain pahenee? Tarvitsen apua heti, ennenkuin sattuu jotain vielä pahempaa.

Onko sinulla kokemusta agresiivisesta käytöksestä, johon olet saanut apua? Mikä sinua auttoi?

8

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möllimölli

      Toivottavasti ei ole liian myöhäistä....!

      Apua löytyy ja saa. Mielenterveyspolin "neuvot" eivät todellakaan täytä hoitotakuuta. Asia uudelleen esiin lääkärin kanssa ja samalla vaatimus päästä terapiaan. Ei kukaan terve ja rakastava ihminen halua olla välivaltainen. Apua on olemassa!

    • tiedäntapauksia

      Sanoisin suoraan että mene jollekin uskovaisten palstalle ja kysy.

      Rukous voi auttaa. Voi olla että joku "paha" on asettunut sinuun ja sen voi ajaa pois Jeesuksen nimessä.

      Joo tiedän että nyt tulee palautetta, kun otetaan rukousasia esille.
      Tiedän kuitenkin tapauksia, jolloin rukous on auttanut.
      Kun kerran kysyit, niin vastasin kokemuksesta.

    • ex-nyrkin.uhri

      Katso Yle Areenasta dokumentti Ruotsista, siinä nuori mies oli kerta toisensa jälkeen vankilassa tuomittuna väkivaltaisesta käytöksestä. Hän kertoi siinä, kuinka viha nousi aivan pienestä asiasta, eikä voinut hillitä itseään mitenkään, tulu pakottava tarve "lyödä".

      Hänen aivonsa skannattiin yliopistollisessa sairaalassa, ja saatiin selville jotain mitä he arvelivatkin hänen aivojensa rakenteesta. En tiedä joko hänelle löytyi sopiva lääke, mutta toivottavasti. Tietenkin hän on vastuussa tekemisistään, ja varmasti oppisi hillitsemäänkin itsensä, käytännöllisen terapian avulla, ja käsittelemällä psykologin avulla mennyttä elämäänsä, lapsuuttaan ja traumojaan ym. Kukaan ei voi sanoa, että "minä nyt vaan olen tällainen" jos vahingoittaa toista. Ei.
      Mutta jollain lääkkeillä tuollaisen "vihan kasvamisen" varmasti täytyy saada aisoihin siihen asti. Ja ehkä loppu elämän. Lääkkeen käyttö estämään aivan järjetöntä käytöstä, siinä säästyy silloin lähimmäiset ja viattomat sivulliset monelta. Ja tästä vaivasta kärsivä henkilö voi elää ihmisarvoista elämää itse, vaikka ennemmin jostain muusta sivuoireesta kärsien (hidastuminen, lihominen).

      Lääkärit huom!

    • besttobealive

      Pahoinpitely on usein uhrin kannalta ajateltuna seurauksiltaan hankalampi kuin tekijän saamat seuraukset. etenkin kun tapahtunutta ei tekijä edes välttämättä "muista".
      Uhrin on kärsittävä kaikista seuraavista
      -fyysiset vammat
      -traumaattiset muistot tapahtumasta, elävät kuvat-kuin elokuva.
      -kipu, särky
      -henkiset pitkäkestoiset seuraukset, esim pelko ja häpeä että on joutunut pahoinpidellyksi
      -kosmeettiset ongelmat
      -taloudelliset menetykset
      -rikosprosessin läpikäynti(jos uskaltaa tehdä rikosilmoituksen)
      jne

      Pahin mitä voi olla, on kun perusturvallisuudentunne karisee. Univaikeudet, pelot seuraavat elämässä mukana.
      Toivottavasti jokainen joka tietää itsellään olevan väkivaltaisia taipumuksia etsii ja saa tapahtumien ennaltaehkäisyyn apua. Yksikin potkuista syyttään kuollut tai vahingoittunut on liikaa-
      Miksikö kirjoitan? Kun pystyn tänä päivänä kirjoittamaan.
      Aloittaja- hyvä kun yrität etsiä apua itsellesi. Mutta muista silti että monesti uhri ei ole ansainnut pahoinpitelyä.

    • pakumies671

      En usko että kukaan ihminen voisi lyödä toista tahtomattaan. Ihminen joka on väkivaltainen muusta syystä kuin itseään tai läheistään väkivaltaa vastaan puolustaakseen, on vain paska yksilö.

      Kenenkään ei pitäisi suostua elämään väkivaltaisessa suhteessa, ei uhrin eikä tekijän. Joskus epäilen että naiset jotka jatkavat suhteessa senkin jälkeen kun turpaan on tullut, ovat masokisteja ja jostain kumman syystä nauttii siitä. Niin tyhmiä hekään eivät voi olla että uskovat että ei se enää lyö.

    • pakumies671

      Myös omaisuuttaan saa minun moraalikäsityksellä puolustaa kaikin tavoin, eli jos joku uhkaa tai tekee väkivaltaa toista kohtaan, varastaa toiselta tai rikkoo toisen omaa eikä aio korvata rikkomaansa, silloin on minun silmissäni luopunut myös omista oikeuksistaan koskemattomuuteen.

    • Paskakasa

      Kuinka sinun kumppanisi katselee ja sietää tuollaista? Mites sitte suus laitat, kun aiheutat toiselle pysyvän vamman, pahimmassa tapauksessa kuoleman. Miltä tuntuisi, jos joku antaisi sulle samalla mitalla takaisin. Käy sellaisten kimppuun, joista on sinulle vastusta! Älä puolustuskyvyttömän ihmisen päälle! Toivottavasti sinulla/perheelläsi ei ole lapsia, jotka joutuvat tuollaista katsomaan, se voi aiheuttaa elinikäiset traumat. Karikkaa saisi sinulle antaa mennen tullen oikein isän kädestä. Jätä se ihminen rauhaan, aivan oikeesti!

    • Lopeta

      Pysyvä vammautuminen voi seurata pienestäkin kolhusta, jos osuu väärään paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe