SOTELI pääsykoe 2017 vol 3

kaleenkallela

Tänne @-postiin tulleita pisteitä, ja ajatuksia/tietoa jatkoonpääsystä valintakokeeseen.
🔟📚📆🖥😰😱😵😊

233

17486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nomenihänsepenkinalle

      Tulee varmaan 10 pistettä... heh heh

    • miikuliinu

      Jännä nähdä kuinka paljon heittää oma arvio pisteistä 😁. Laskin et saisin noin 47p (miinus pisteet vähennetty) mut jännäks asian tekee se et 15 kysymykseen en joko muistanut tai en ollut varma mitä vastasin ja niitä en sius huomioinut olleskaan laskuissa.. Eli pisteet voi nousta tai laskea tuosta sen 15 kysyksen johdosta.

      Ei kyl malttas enää odottaa pitkään 😊

    • Vanhusyritti

      Ääks. Voisko ne pisteet vain tulla. Sitten tietenkään oikeasti silläkään ei ole mitään väliä ennen kuin varsinaiset pääsykoekutsut tulevat (tai kuten omalla kohdallani arvelen: eivät tule x).

    • Jäiksss7

      Tuleeko tänään näkyviin myös alimmat pisterajat mitkä otetaan sisään? Vai pelkät omat pisteet vain..

      • Pööpö_

        Ilmeisesti vain omat pisteet. Kutsut tulevat myöhemmin, jos pisteet riittävät.


    • Mmooiii

      54,9p

    • Hmmmmmh

      49,9

      • Kutsuaodotellessa

        Mulla sama! 😄


    • Jjooohh

      44,1

    • Hhoh

      51,4

    • Kyselijäinen

      Oliko pisteytystä jouduttu muuttamaan, vai oliko maksimi 80 pistettä?

      • Eieiei444

        Mulle ei ole vielä tullut sähköpostia, missä viipyy???? :(


      • Jehe

        Maksimi on 80 pistettä, sama kuin viime syksynä


    • Lulluuu

      54,1

    • Sosionomiksi

      59p

    • taenuska

      Kääks, joko kaikille pisteet tuli? Mää odottelen vielä omiani.. alkaa epäilys hiipimään et menikö joku sittenki mönkään kokeen palautusvaiheessa :O

      • plöhhöh

        mikä siinä olis voinu mennä pieleen kun vaikka oiskin mennyt niin niillä on viimeisin automaattinen tallennus mistä ne saa vastaukset.... ei oo mullekkaan vielä pisteet tullu ja ihan oikein palautin


      • Noeipänäy

        Mulla ei edelleenkään näy mitään pisteitä...


      • Kaisnsödmk

        Ei oo mullekaan tullut vielä 😱


    • Ppppppppppppppppp

      42,6..

    • odottavatunnelma

      59.3/80 positiivinen yllätys

    • Sosamk

      47.6 ja Diak Helsinki, Metropolia sekä parit Laureat plus Lahti hakukohteina. Sosionomiksi kaikki.
      Saapa nähdä riittääkö.

      • ToivottavastiKutsuTulee

        44,3 Sosionomiksi olisi tarkoitus päästä


    • Räkätti

      Ei oo mullekaan tullut vielä. Toivottavasti kohta...

      • Räkätti

        No nyt! 65,5 p.


    • Itkettääää

      21,1 :(

    • Ettäsillälailla

      41.7

    • Terveydenhoitajaksi

      65,7/80

    • ewaaa

      52pistettä ja fyssariksi pyrin! Onko muita fysioterapeutiksi hakevia millaisilla pisteillä? =)

      • Ihan_okk

        58.2 Turkuun hain


      • Oivoiiiiiiiiii

        50,1 samk, jamk ja lamk.... kumpa nyt riittäis :'(


      • eitänäkäänvuonna

        52,7 ja turkuun hain. meni niin paljon huonommin kuin mitä olin ajatellut


      • Millavk

        55,6 laureaan otaniemeen ja metropoliaan 😊


      • Jospanytlykästäis

        57,3 pistettä JAMK.


      • annnelinn

        65,5 pistettä JAMK ja TAMK


      • fjsdfjsh

        52,7p metropolia, laurea, tamk, jamk, lamk ja turku :/


      • Sontoose
        Millavk kirjoitti:

        55,6 laureaan otaniemeen ja metropoliaan 😊

        Millavk pääsitkö pääsykokeisiin noilla, pisteillä? Mulla sama tilanne nyt. .


    • Kutsuaodottelen

      Kannattaa tarkistaa kanssa roskaposti

    • Mielestänijoiltapäivä

      Mitään ei näy...

    • hhyy

      Onko täällä metropoliaan kätilöksi/terveydenhoitajaksi/sairaanhoitajaksi pyrkiviä, jos on niin millaisilla pisteillä? :)

      • TerkkariSh

        60,8. Paljonko sulla?


      • Thsh

        Mä hain th ja sh metropoliaan, sain 49,9pistettä.


      • Hhyy

        Itse sain 58,2 , täytyy toivoa että pääsis pääsykokeisiin...


      • llala

        Sain myös 58,2p ja hain th


      • Heeello

        Hain terveydenhoitajaksi metropoliaan ja laureaan. Pisteet 59,2. Pääsisiköhän näillä pääsykokeeseen?


      • Josvaikkouluunpääsis

        48.2 sain ja hain Helsinkiin Kätilöksi :)


      • Tulisipapääsykoekutsu

        56/80 ja kätilöks hain Helsinkiin sekä Tampereelle.. :) saapa nähdä riittääkö..


    • LadyJane123

      46,3 diak sosionomi

    • Panicattack

      Laurea sosionomi 54,9

    • Välivuosi_yeehaw

      32,5 ei toivoa siis mihinkään😅

      • viimevuonnasama

        Uskon et sulla on toivoa.


      • Yrittänyttäeilaiteta

        Ite sain 36,1 pistettä. Hain Turun amkiin verkkopohjaiselle sosionomilinjalle. Ennakkomateriaaleihi en perehtynyt olleskaan :/


    • Toimintaterapeutiksi

      59/80
      Hain toimintaterapeutiks metropoliaa, turkuu ja jyväskylää, hakiks kukaa muu teistä ja millasii pisteit saitte?

      • pääsispäkouluun

        65,7/80
        Samoihin hain! Nyt vaan jännitetää pisterajoja..


      • Toimintaterapeutiksi
        pääsispäkouluun kirjoitti:

        65,7/80
        Samoihin hain! Nyt vaan jännitetää pisterajoja..

        Ootko lukenu paljon turun materiaalei ku en yhtää tiiä paljon pitäs lukee ku voi olla et pääsee hki tai jkl myös pääsykokeisii vaik tietty tollasist tulevan alan jutuist on ain hyötyy? Tai ootko treenannu enkkuu jotenki ku muuten hki ja jkl ei vissii voi.. oliks sul hki tku jkl järkäs vai eri?


      • pääsispäkouluun

        Hain ykkösenä yliopistoon, et oon lähinnä keskittyny siihen iha täysillä! En oo siis kerenny niitä turun matskui ees selaa mut ihan ku ois ollu samat ku viime vuonna! Sillo ehin niitä vähän lueskella mut en sit päässykkään valintakokeisiin ku meni päällekkäin.. Hain ykkösenä yliopistoo, kakkosena turkuun, sit jkl ja vikan hki! Oonko ymmärtäny oikein et jos esivalintakokeesta saadut pisteet riittää noihin kaikkiin, ni se paikka missä valintakokeen teet voi olla mikä vaan noista, hakujärjestyksestä riippumatta? Tuntuu et missään ei sanota sitä suoraan..


      • Pettynytpirkko

        Hain toimintaterapeutiks mut sain vaan 21,7 pistettä..


      • Toiveikastako
        Pettynytpirkko kirjoitti:

        Hain toimintaterapeutiks mut sain vaan 21,7 pistettä..

        Sama täällä. 53 pistettä. Lukee pistemääriä nii vaikea sanoa, riittääkö. Rajoilla. Tuli luettuu liian vähän.


    • Ettäeitarviopiskella

      28,5 eli hei hei Sosionomi opinnot 💩💩

      • jepjepjuuuu

        sosionomiks voi ihan hyvin päästä noilla pisteillä


      • valitsijamies

        Monesti sosionomiks on korkeemmat pisterajat kuin vaikkapa sairaanhoitajaks, mut saattaa tolla päästä.


    • Utelo

      Onko kukaan hakenut lohjalle ja mimmosia pisteitä saitte?

      • Veeän

        Loihjalle SH, pisteet 47,9


      • Haluunsinne

        Lohjalle sosionomi 59.3


      • Sosionomi.lohja

        Lohja sosionomi 58,4


    • wwwwq

      Fysioterapeutiksi hakeneita, kuinka teillä meni? Itselläni 53,1p. (:

      • Millavk

        55,6 😊


    • Jee32

      69.3....

    • Sairaanhoitsut

      52,1 ja HAMK sairaanhoitaja. Saas nähdä :D Kuinka muilla meni?

    • savoniaanko

      Ensihoitoa ja fysioterapeutiksi, 52.7 pistettä. Vähän olen kyllä pettynyt, mutta jospa riittäisi 😬

    • noniiin

      58,2
      Hain röntgenhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi metropoliaan

    • missäpisteet

      voi en määkää vielä oo saanu pisteitä :( haettu seamk sosionomi ja sairaanhoitaja

    • Syksykutsuu

      33 pojoa, sosionomiksi Xamkiin.
      Muita Xamkiin hakeneita/pisteitä?!

      • Yritetäänpäs

        35,5 xamkiin, sosionomi. Katotaanhan paljon tarvii pisteitä ;)


      • tärppäisköhän

        42,2 ja xamkiin sosionomiksi


    • Alanvaihtajako

      Eh metropolia 58.8
      Nyt jänskättää...

    • abcdefghijklmnopqrstuv

      59,2 riittäisköhän ensihoitajan pääsykokeisiin savoniaan?

      • savoniaanko

        Mulla 52.7 ja sormet ristissä että riittää 😬


      • knbginbsäenb

        Mulla 54 ja kans eh


    • Pppppppppppppppppppppp

      Onko kellään tietoa 2016 Sotelin pisterajoja Xamk sosionomi? Etsin keskusteluja, muttei oikein selkoa mikä oli alin pistemäärä, jolla pääsi toiseen vaiheeseen.
      Yllätys oli, että viime syksynä Lahteen sosionomiksi hakeneet pääsivät toiseen vaiheeseen pisteillä 42,6. Kuvittelin, että olisi ollut korkeampi.

      En oikein jaksa edes miettiä pääsenkö kokeisiin. Seuraava suunnitelma onneksi tiedossa, joten ei hätää sen puoleen ja olen jo valmiiksi alan hommissa...

      T: Sosionomiksi hakeva

      • Yritetäänpäs

        Viime syksynä pääsi xamkin pääsykokeisiin pistemäärällä 36,8


    • Voivoijalämminleipä

      Luulin saavani 54-57 pistettä, yllätyin kun sainkin 42,6... :/ Xamkiin hain sosionomiksi.

      • hahahahahaaaa

        pessimisti ei pety. luulit liikoja itsestäsi


      • Ppppppppppppppppppppppp

        Yep, kai sitä voi noinkin ajatella :D


      • eivaanosaa

        Mä laskin kans et sain yli 50 mutta 10 pojoa kateissa :( Ehditkö palauttaa omasi ajallaan? Itse mietin että menivätkö vipat vastaukset ollenkaan :(


    • Koeallergikko

      43,6 oi voi nyt huolestuttaa D'': valmistautuminen hajotti nii ei oikeen aineistot sujunu

    • turkkuusee

      Onko kukaan hakenut Turkuun ensihoitajaksi monimuotoon? Kuinka paljon saitte pisteitä?

      • Santtumaaria

        Mä hain. Pisteitä tuli 52,7. Mahtaakohan tuo riittää mihinkään...


    • Joensuuhun

      55,7 ja sosionomiksi karelia amk: lle haen. Onko muita sinne pyrkijöitä? Toivoa sopii, että riittäisi.... :-O

      • Täällä hep! 57,9. Ei voi tietää riittääkö..


      • Joensuuhun

        Tän ja muutaman muunki palstan peruseella ei yhtään hassummat pisteet sinulla(kaan), mutta mistä sitä tietää jos ne kaikki priimukset myhäilee vaan tyytyväisenä taustalla ja naureskelee meidän pojoille ;-D


    • Epätoivoinen-

      Oivoi, laskin itse pisteet ulkomuistista mitä vastasin kysymyksiin ja luulin saavani 41,8, mutta nyt sain meilin että sainkin vain 37,7 pistettä. :( Harmittaa ihan törkeesti nyt.. :(

    • Zoza

      Sain 53,7. Luulin, että olis ollut 57 pojoa. Jännää....

    • Kokeentehnyt

      Sain 40 p.
      Onko joku hakenut aikasemmin ja tietääkö, että millaisilla pisteillä pääsi viime syksynä tai keväänä "jatkoon"? :) Onko pisterajoja jossain nähtävillä?

      • nnnnoin

        koulujen sivuilla saattaa olla, metropolian sivuilla on ainakin viime syksyn alimmat pisterajat


      • kaleenkallela

        Googleta^ hakutilastot^ sen oppilaitoksen nimen kanssa, minne haet. Jospa löytyy faktaa 🔮🙄


    • Loikkaaja

      59.2. Peukut pystyyn että riittää turkuun/saloon sh 🤔

      • Heehehehhe

        Eikös Saloon riittänyt sh:ksi joku 2,3 (luit oikein) pistettä viime vuonna, kun sinne oli niin sairaan vähän hakijoita. :D Eli ei varmaan tarvii kovasti peukkuja pidellä pystyssä.


      • Loikkaaja

        Mulla onki joku hämärä mielikuva että kaivoin saman luvun jostain mutta koska en löytänyt sitä enää ajattelin että muistelen ihan höpöjä 🤔 loistohomma jos näin on😂😂


      • Tessajohanna

        Hain Turkuun ja Saloon sairaanhoitajaksi ja sain 48.2 pistettä.


    • NuuNuuNuu

      42,3.... Hain röntgenhoitajaksi, suuhygienistiksi metropoliaan ja sosionomiksi laurea lahti.

    • kaleenkallela

      Sosionomiksi 50,3
      Viikon saa jännittää, miten käy 😰
      ...kokeilkaa päivittää @-posti, jos siellä ei vieläkään näyttäisi olevan postia sotelilta 🔄

    • hdksahdsakj

      Ei näy sähköpostissa mitään :(

    • Kiitosvainsoteli

      Eipä näy mullakaan. Ja olen päivittänyt sekä tutkinut roskakorin jo pariin otteeseen.

    • bggg

      23,7 :D

      • Xcvjhf

        Mihin hait?


      • bggg

        Toimintaterapeutti turku, metropolia ja jyväskylä. Varmaan pitäs triplaa pisteet et pääsis :))


    • miikuliinu

      55.6/80 pistettä.. nyt jänskättää. Jää tietenki vain muutamasta pisteestä kiinni..

    • Kiitosvainsoteli

      48,6/80. Ei ihan mahda riittää, mutta parhaani tein. :)

    • Mehhh

      Olin laskeskellut että 60 ja rapiat tulis mutta säpossa pärähti 56,2 pistettä :::D eli aika tarkkaan 70%. Viime vuonna 73% riittänyt pääsykoekutsuun omalle alalle/kaupunkiin et toivotaan että rajat laskee tänä vuonna

    • Itkeävainauraa

      Vituttaaa,itkettää,naurattaa, hajottaa 🙈🙈🙈 15,9 🙊🙊🙊 Heihei fyssariopinnot🖐

      • 20pistettä

        Tsemppiä! Samat fiilikset täällä :-) :''(


    • Epätoivoinen-

      Viime keväänä metropoliassa ei varmaan ole maksimitulos ollut 80 pistettä: http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2016_FIN/SOTE/Soten_esivalinta_2016.valintakokeisiin.kutsutut.pisteet.pdf

      Ensihoidossakin alin pistemäärä ollut 79.. Mikähän tapa tuolloin on ollut pisteiden laskemiseen?

      • Epätoivoinen-

      • asdoihsdifhsiudhauwb

        maksimi pisteet viimevuonna 106,7

        kerro omat pisteet 1,33375 nii voit verrata


      • Llooff

        Oliko oikeesti viime vuonna 106pistettä?!


    • Sininenparis

      48,8 laurea estenomi, oon kyllä tosi pettynyt.. muita sinne hakijoita?

      • Nenasofias

        Sinne hain myös, sain 51p. Pitää toivoa et pisterajat laskisi tänä vuonna!


      • Fjkygcj

        46,5. Jaa-a... saa nähdä. Onko muita?


      • Hyrffggjj

        Täällä kans yks estenomiksi hakenut!Sain pisteitä 50,8😩


      • Fkgkfk

        49,7.. Saa nähdä miten käy 🙄


      • Sininenparis

        Vieläkö löytyis estenomiksi hakeneita?


      • Töttöröötöö

        15,6 ja itkettää. Jumitin totaalisesti ennakkotehtäviin kun en tajunnut että voi hyppiä... ja aika loppui kesken.. :( Fuck. Toivottavasti joku muukin röpelsi tämän kokeen että pisterajat ei olisi kauheen korkeet...


      • Murs0

        Täällä kans estenomiksi havittelevat, 47,5 pistettä... riittäisköhän? Ehkä? Just siinä rajoilla?


      • miksnnsls

        47.2 täällä... huonolta näyttää :(


      • Iyks

        Hain kanssa estenomiksi, 54,8 pistettä


      • Sininenparis

        Hirveetä piinaa tää oottelu... onko muita estenomi hakijoita vielä?😊


      • Katkeroitunut

        Hhah voin piristää teidän päivää ja kertoa, että hain myös 43.7 tuloksella🙂🙂🙂🙂 Onnea teille😭


      • mustti

        43,4 😭 ärsyttäää


      • Sininenparis

        Eikää... en nyt tiedä yhtään lukisiko pääsykokeisiin vai ei näillä 48,8.. :/


      • Sininenparis

        Onko vielä estenomiksi hakijoita?


      • Harmissaanoleva

        43,6 :( ensi keväänä sitten uudestaan


      • Jännittää

        48,6 , viime vuonna pääsin pääsykokeeseen asti... Katsoin hakijatilastoista että tänä keväänä 200 hakijaa enemmän estenomiksi, kuin viime keväänä ..esivalintakoe tosin oli reilusti helpompi vuosi sitten


      • Jaahasssssss

        42,6p luin ihan törkeesti, toi koe ei mittaa mitään muuta kuin tuutia..


      • Avendela

        45,8 Ei kai ihan riitä...


    • Pettybyt

      39.5... vituttaa jaa raskaasti. Fyssariksi hain. Ei varmaan mitään mahollisuutta :(

    • Epätoivoinen-
    • dksajdksadj

      Ei vieläkään pisteitä :(

    • Shott

      60.8 pistettä

    • bläääääääh

      41,6 ja pieksämäelle hain sosionomiksi. Onko muita sinne hakeneita?

    • Belga

      48.6 pistettä ja hain HAMKin Forssan yksikköön SH. Luulin saavani 55-58 p. Vähän jännittää kuinka käy :S

    • Terkkariksi

      Muita terveydenhoitajaksi hakeneita? Hain TAMK ja XAMK, ja pisteitä tuli 53,9.. :/

      • Terveydenhoitajaksi

        Hain terkaksi TAMK ja HAMK pisteitä 65,7


    • Yritystäoli

      43,8 ei taida riittää pääsykokeeseen...

    • voihanpulu

      Samk sosionomiksi hakeneita? Kenellä tietoa millä pisteillä päässy?
      Sain 42.1 :(

      • käääääkk

        Minä hain! 52,3p...


      • kartsann

        Mäkin hain, 55,9 !


      • Vanhakoiraeiopi

        Viime vuoden pisterajoja myös oon kovasti etsinyt, tuloksetta. Hain siis myös ja pisteitä vaivaset 34,8... 🙁


    • Moimoimoimoimoikii

      Xamkin sivuilta ei ainakaan löydy tietoa esivalintakokeiden menneistä pisterajoista????!

    • itseensäpettynyt

      53.6 pistettä tuli. Hakiko kukaan muu bioanalyytikoksi Savoniaan?

    • Haloojaaaa

      Optometristiksi hakeneiden pisteitä?!

      • Pojot

        58 pistettä, oamkiin haen


      • Kamalaaaaaa
        Pojot kirjoitti:

        58 pistettä, oamkiin haen

        Mä haen metropoliaan, sainkohan noin 51-55 pistettä... riittääköhän?


    • ÄnyyteeNYT

      56 pojoa, Helsingin DIAK ja Metropolia, sosionomi.

    • jiipajaapa

      39.9 pistettä....ja fyssariks hain, oma vika oli kun en tarpeeksi lukenu etumatskua...
      näköjää en muistanu omia vastauksia sitten ollenkaan kun pisteitä etukäteen laskeskelin, melkee 50 sain sillon. Olis kiva jos pystyis itse näkemään että mihin oli vastannut väärin ja mihin ei, mutta ku ei nii ei. Vituttaa aika rankasti kaikesta huolimatta....eikai se auta ku syksyllä uudestaan.

    • TessaTurku

      Mitäs ne ketkä on hakenut kätilöksi Turuun, Tampereelle tai Helsinkiin on saanut? :)
      Tai sairaanhoitajaksi Turku, Salo tai Tampere? :)
      Itse sain 48.2, jännittää niin pirusti...

      • Kkoo

        Itse sain 51,4 ja metropoliaan ois tarkotus mennä, voi olla ettei pisteet riitä.. Vaikuttaako muuten esivalinta pisteet enään jatkossa?


      • Joensuuhun

        Ei vaikuta


      • karripotter

        Mä hain noihin, 60,6 pistettä tuli esivalinnasta.


    • valitsijamies

      Muistakaatten että vain pieni osa teistä valintakokeeseen kutsuttavista saa todella koulupaikan. Aivan sama soteli-pisteet kunhan kokeeseen asti pääsee ja siellä taistelu on veristä.

    • Sukkanäätä

      52,4, eli ei mitään toivoa ei-ensikertalaiskiintiöön kuuluvalta TAMKiiin bioanalyytikoksi... :(

      • oujeeeee

        no lol onpas! metropoliaan pääs viimeks 25pisteellä kokeeseen..


    • ainaeivoionnistua

      31,3 p. Hain TAMK, HAMK, SAMK ja Laurea-AMK sosionomiksi. Osa päivätoteutukseen ja osa monimuoto opiskeluun. Ei taida näillä pisteillä kutsu valintakokeeseen tulla.. kyllä nyt harmittaa oma suoritus :-(

    • Surkeaaaaa

      No niin. Saa kyllä unohtaa valintakoekutsun Jamkin toimintaterapia monimuotoon. Pisteitä kämäset 35,3.

      • Harmissaan

        Sinne hain myös ja sain just samat pisteet 😳


    • Byebyem

      40,9 Metropolia sh :'(

      • Sapemies

        47,3 enkä usko et silläkään kokeisiin pääsee. :/


    • Zoza

      Valintakokeeseen kutsuista noin 33% pääsee sisään, joten ei se nyt ihan pieni osa ole

    • ShHopeTh

      33 pistettä 🙈 Yritin terveydenhoitajaks. Ei tainnut oikein onnata. Syksyllä hain myös sain 41pistettä ja pääsin pääsykokeisiin ja kouluun. Eli kohta eka puol vuotta takana sh monimuoto, mutta haaveissa ois vielä tuo terveydenhoitajakin 😊

      • ppppinde

        Moikka! Millaiset pääsykokeet oli? :)


    • Jänskättää

      Onko täällä xamkiin Mikkeliin sairaanhoitajaksi hakeneita? Ja millä pisteillä?

      • Purro

        38.5 -.-


      • Jänskättää

        Mä sain 38.1 👍


    • Lappiinhaluava

      43,1 fyssariks lapin amkiin😣
      Ei taida opiskelu paikkaa tullaa...

    • Iiiiiiilaaaalooooojooo

      Mitä olen lueskellut 2016 vuoden esivalintakeskusteluja, niin joissakin paikoissa sh:t päässeet tosi matalilla pisteillä valintakokeeseen ja esim. sosionomien pisterajat vaihdelleet koulusta riippuen paljonkin.. jossain tais olla alle 40 p ja pääsi.
      Toivotaan, että koe oli monelle muullekin vaikea!! ;)

    • ouluunko

      Onko täällä ketään hakenut Ouluun sh.ksi? Millaisia pisteitä saitte? Itse sain 54p. Hain sh.ksi ja sosionomiksi.

    • ver123

      31,9 :(

    • Theda7

      Terveydenhoitajaksi OAMK monimuoto, 60.1 pistettä. Katsoin että viime keväänä on saanut kutsun valintakokeeseen 69 pisteellä mutta onko silloin maksimi ollut eri?

    • Eituumitäääään

      Onko kukaan saanu miinuspisteitä?! Mä en tajua miten tää on mahdollista..

    • heiheishopinnot

      30,3 pojoa ja hain Centria sh, taitaa saada sanoa hyvästit haaveille ;(

    • AmmuuNöfnöf

      Sosionomi ja viisi paikkaa listalla. 56.6p ja se kerrottuna 1.33 saadaan pisteet 75.5 joita voi verrata viime vuoden hakuun. En ole ensikertalainen ja pohdin että tuleeko ne kiintiöt eteen jo tässä esivalinnassa vai vasta pääsykokeessa.

      • Hupsisakka

        Työkkärin koulutusvastaava sano, että kiintiö tulee vasta sitten täyteen kun hyväksyt paikan tai jätät menemättä hyväksyttyyn paikkaan.


    • Fyssarimielessäin

      Siis mistä todellisesti näkee viime vuoden JAMK fysioterapeutti monimuotokoulutukseen alimmat pisterajat esivalintakokeesta? Jamkin sivuilta löydämn vain tiedon sairaanhoitajan alimmasta.

      Sain siis 46 ja osia, joten ei varmaan kannata odottaa kutsua.

    • Kertokaapisteenne

      Suuhygienistiksi hakeneita?? Itse sain 49,1 turkuun haen.

      • Suuhyg

        Hain samaan, pisteitä 59 :) Valintakokeeseen pitäis päästä mut siinä jännittää se etten oo ensikertalainen 🙈


      • Suuhyg
        Suuhyg kirjoitti:

        Hain samaan, pisteitä 59 :) Valintakokeeseen pitäis päästä mut siinä jännittää se etten oo ensikertalainen 🙈

        Joo kyllä varmaan pääset :) itseäni jännittää mahtaako riitttääää :o


      • Suuhyg

        Viime vuonna raja oli 68,8 kun maksimi 106,7 eli suhteutettuna 51,6. Toivotaan että pisterajat ois vähän alempana, niin monet pitäneet tätä koetta viime keväistä vaikeampana


      • Suuhyg
        Suuhyg kirjoitti:

        Viime vuonna raja oli 68,8 kun maksimi 106,7 eli suhteutettuna 51,6. Toivotaan että pisterajat ois vähän alempana, niin monet pitäneet tätä koetta viime keväistä vaikeampana

        Ai senki laskin sit jotenki väärin olin laskevinani et tarvis about 48 ja risat :o


    • Abc47

      Kertokaa fiksummat, miten voi olla mahdollista, että kaveri joka ei vastannut lainkaan äikkä osioon ja ehkä vain noin puoliin aineisto osiosta mutta kaikkiin matikka ja enkku osioista, voi saada saman verran pisteitä kun ihminen, joka vastasi kaikkiin kysymyksiin? Eikös matikkaa lukuunottamatta saanu samat - 0.3 pistettä vääristä ja tyhjistä.

      • Abc47

        Ja sen kaverin pisteitä voidaan verrata myös kolmannen kaverin pisteisiin, joka sai kymmenen pistettä vähemmän, vaikka oli myös vastannut kaikkiin kysymyksiin.


      • Soppali

        No jos tämä kaveri on saanut paljon oikeita vastauksia ja kaikkiin vastanneet vuorostaan vastanneet myös paljon väärin. Hyvinhän se on mahdollista.


    • Hupsisakka

      44.3 seamk

    • apuaaaaa

      55 pistettä, lahteen hain sairaanhoitajaksi, riittääköhän toi alkuunkaan?
      Onko muita lahteen hakeneita?

    • Droouiop

      Joissakin kouluissa pisteraja on ollut alle 10 mm. Lapin amk sekä kajaanin amk , nimimerkillä ekasta esivalinnasta sain 8pistettä ja kutsu tuli :D

    • pettynyt778

      49,9 pistettä ja tampereelle fyssariks hain... odotin paljon parempaa, mutta kai se on nyt vain uskottava, että valintakoekutsua on turha odotella

    • sosiaaliin

      64,2 ja lahteen yrittämässä sosiaalipuolelle

      • Jippijaijeejee

        Taitaa olla parhaimpia pisteitä mitä oon nähnyt! 👍🏻


      • sosiaaliin

        Kyllä tuli ainneistoa luettuakin 27 krt. tiivistelmät jokapäivä


    • keskitasoa

      49,2. Laureaan sosionomiksi hakijoita vajaa 2000 elikkä tosiaan sen saa monet unohtaa jos ei superhyviä pisteitä ole... Huhhuh miten paljon hakijoita.. Alkaakohan olla vaikeimpia aloja päästä sisälle..?

      • 978

        Mistä näit hakijamäärän?


      • Keskistasoa

        Laurean nettisivuilla on hakijatilastot


    • Sh-linja

      40,2 Seamkiin

    • Tällaista

      Onko kukaan hakenut Lappeenrantaan? Ite sain pisteitä vain 29,3. Eli taitaa täälläkin jäädä haaveeksi päästä edes pääsykokeisiin.

      • pettynyt778

        Itse hain viimevuonna lappeenrantaan fysioterapeutiks, pääsin pääsykokeisiin ja pisteitä oli muistaakseni n. 71 eli siis ilman kerrointa n. 53,4


      • Tällaista
        pettynyt778 kirjoitti:

        Itse hain viimevuonna lappeenrantaan fysioterapeutiks, pääsin pääsykokeisiin ja pisteitä oli muistaakseni n. 71 eli siis ilman kerrointa n. 53,4

        Mä hain sosionomi , sairaanhoitaja , sairaanhoitaja monimuoto ja fysioterapeutti. Noh mit ei auta kun ootella kuin käy. Näyttaa et täältäkin suurin osa hakenut kaikkialle muualle. 🤔


    • Tuioppor

      Sote ala on amk puoleilta suosituin ala ja myös vaikein päästä sisään mutta palkaltaan myöh huonoin verrattuna muihin aloihin. Kannattaa harkita haluaako oikeasti opiskella 3,5v helsingissä kun voit tehdä sen myös pienemmällä paikkakunnalla jonne paljon helpompi päästä sisään ja opettajien ammattitaito yhtä hyvää ellei parempaakin harjoittelut kun voi tehdä omalla paikkakunnalla :)

    • Ymmällään

      Siis mikä ihme on tuo kerroin josta puhutte`?

      • qwertydeer

        Aikaisempina vuosina pisteraja nostettiin muistaakseen 100 jotta kukaan ei saanut miinus pisteitä tulokseksi niin se on toi kerroin :) siksi edellisenä vuonna pisterajat voivat olla 10-20 koska myös maksimi pistemäärä oli 20 isompi.


      • AmmuuNöfnöf

        106,7 taisi viime keväänä olla maksimi kokeesta korjausten jälkeen. Jostain syystä fiksattiin niin että jokainen kokeeseen osallistuja sai pisteitä kokeestaan. Viime syksynä tätä ei tehty. Jos haluaa verrata tänkeväisiä pisteitä viimekeväsiin niin kerro pisteesi noin 1.33:lla.


    • UnelmiaJaHaaveita

      Jamk:n toimintaterapeutti monimuotona oli haaveissa..pisteitä tuli 50. Ei vissiin tarvii haaveilla pääsykoekutsusta :( Miten muut sinne hakeneet, paljon saitte pisteitä?

    • IhanPihalla88

      Hei sattuuko täällä joku tietämään miten tuo pääsykoehomma menee kun TAMK ei enää kuulu valtakunnalliseen valintakoeyhteistyöhön niin jos pääsykoekutsu tulee sinne, eivätkä TAMKISTA saadut pääsykoepisteet käy sitten kakkosvaihtoehtooni (koska tamk ei enää valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä) niin tuleeko kutsu sitten myös kakkosvaihtoehdon pääsykokeeseen vai miten?

      • maijuliinija

        Eikö kuulu?


      • Roosaroosa

        Ei kuulu enää TAMK sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kätilö eikä ensihoitaja valtakunnalliseen valintakoeyhteistyöhön. En tiedä miten käytännössä menee jos on Tamkin lisäksi hakenut muuallekkin.


      • Roosaroosa
        Roosaroosa kirjoitti:

        Ei kuulu enää TAMK sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kätilö eikä ensihoitaja valtakunnalliseen valintakoeyhteistyöhön. En tiedä miten käytännössä menee jos on Tamkin lisäksi hakenut muuallekkin.

        Tamk siis ottanut näillä linjoilla käyttöön uuden täysin sähköisen valintakokeen


    • maijuliinija

      Onko seamkiin sosionomi-hakijoita?

      • Hupsisakka

        Minä hain ja kutsu tuli!


    • Jooeijooeijooeijoooooo

      Muutama päivä, niin kutsut lähtevät! Laittakaas ilmoituksia, kun saatte kutsun, minne ja millä pisteillä saitte! ;)

      • Kougv

        Teen oman ryhmän siitä!


    • Pffft

      Joihinkin AMK:hin pienemmille paikkakunnille on kutsuja kuulemma jo tänään tullut.

      • Nevanevanevanevaneva

        Minne paikkakunnille? Onko joku muka saanut kutsuja jo? Minä tilasin to opintosuoritusotteen Helsingistä, eikä ole vieläkään saapunut :D Kai siis toivoa on koekutsujenkin suhteen :----)


      • Pffft

        Ainakin Poriin kuulemma oli kutsu käynyt :)


      • hakijakokelas

        Poriin monimuotoon pääsee kaikki hakukelpoiset pääsykokeeseen!


      • epäonninenhakija

        Mutta ottakaa huomioon että Samkissa sosionomin monimuotokoulutuksen hakukelpoisuusvaatimuksena on jonkinlainen alan aiempi tutkinto.


    • paperin_takia

      Mites liikunnanohjaaja AMK, mä sain 40p kun ei kerennyt lukemaan töiden takia yhtään (olen yrittäjä ja juuri nyt on kiireistä aikaa, hain vaan kokeilun vuoksi), onko mitään mahiksia päästä? Tuleeko ilmoitusta, jos ei päässyt ja kuinka paljon jäi pääsystä?

      • Noora1111

        Mieheni sai tänään kutsun sinne. Pisteitä 47.3


    • hakija22

      Onko Hamkin sosionomi päivälinjalle hakijoita?

    • K2pz

      Kutsu tuli Poriin. Esivalintakoe pisteita 31.6. Monimuoto sosionomiksi hakesin.

      • 829

        Onnee :)


    • kaleenkallela

      Avattu uusi keskustelu:
      SOTELI pääsykoe KEVÄT 2017 vol 4
      Jatketaan siellä keskustelua varsinaisiin pääsykokeisiin pääsystä/pois jäämisestä.

    • jänskäääääää

      41,5 pisteet. :/
      Turkuun RTG, suuhyg, bioanalyytikko.
      Toivotaan, toivotaan...

    • EimitääJakoaOlivaikeaKoe

      32,5p näin alitin omankin rimani. Hain Laurea rikosseuraamusalan sosionomilinjalle. Odotin että esivalintakokeessa olisi jotakin alaan liittyvää(vahvuuteni) mutta ei ollut mitään. En ole tarpeeksi viisas opiskelemaan:¨(

    • Apuvasos

      Lähettääkö metropolia kaikkien alojen pääsukoekutsut samana päivänä ? Mulle tuli kutsu sairaanhoitajaan mut hain myös kätilöön, mutta siitä ei vielä tullut... kannattaako oottaa vai heittää pyyhe kehään??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe