Uudet tuulet puhaltavat, ja siihen olemme oppineet kuka paremmin, kuka ei. Pakko käyttää Ottomattia, matkustaa ratikassa kortilla, maksaa vuokrat E-laskulla, tehdä veroilmoitukset verkossa...
Tietokone on jokaisella. Ei yhtään vaikeaa! Ikäihminenkin sen oppii hallitsemaan, ei huolta!
Yleinen ohje sitten on huuli pyöreänä tuijottavalle omistajalle:
"Kokeile eri asioita - ei se siitä suutu . Et voi oppia, jos et harjoittele."
Ja voihan sitä käydä kursseillakin. No niin, siis...
Uusiinkin asioihin voi hurahtaa, kuten Facebookiin.
Minähän nyt sitten mm. opettelin Facebookin käyttöä. Selvisinkin jonkin aikaa, kunnes siihen iski virus. Mistä olisin voinut arvata, että saamassani videossa piili ilkiö.
Sain monenlaisia neuvoja. Seuraus on nyt, että minulla on kaksi tiliä, joita en voi mitenkään hallita. Tekstini menevät jompaan kumpaan. Lähettämäni kuvat eivät näy kummassakaan. Omat viestini joko näkyvät tai ei - en voi siihen vaikuttaa. - Minulla on vielä kolmaskin FB-tili, puhelimessa! Yhdistelmä molemmista. Huoh.
Tämä vanhus ei ainakaan opi tuosta vaan tietotekniikkaa! Mutta eivät ne nuoremmatkaan pysty minua auttamaan. Päivittelevät vain, että olen nyt mennyt kokeilemaan namikoita, joihin ei olisi pitänyt koskea. "Älä enää koske mihinkään!"
Nyt minäkin alan olla siinä iässä, että mouruan, kuinka paljon paremmin sentään ennen kaikki olikaan.
Onnitteluni teille, jotka olette selviytyneet vammoitta näissä koettelemuksissa.
Vanhan koulutus
3
92
Vastaukset
Facebookissa ei itselläni ole ollut huolia, eikä suurempia muissakaan yhteyksissä, mutta hiljattain hidasteli koneeni oudosti, joten latasin uusimman Avast Free Antivirus ohjelman, ja se löysi syyllisen.
Tuossa Avast yläpalkissa raportoi ajoittain ja nopeus palautui.
Saattaa olla aiheellista ottaa kotiin "puhdistaja" joskin se on kallista, toisaalta on harmillista päivittäin joutua häirityksi!
Myönnettävä on, että kaikkien laitteiden iphonen mm. päivittäminen on minustakin sekavaa, avaa Wi Fi, valitse verkko, ilmoita salasanasi päivitä,...äh tylsää 😊
Vispaan tässä mieluummin lettutaikinan illaksi, siinä on ainakin jotain hohtoa, heippa!No luojankiitos minulla,ei aikaa,taitokin taitaa puuttua?Fasepookista seuraan lähinnä lasteni ja lastenlasteni elämää.Huomioin,että sivuni olivat seitsemän vuotta vanhat,joten kerroin etten enää asu Nokialla,joskin aion taas paluumuuttaa sinne suunnalle?
Asuntovaunussa,siis oletetulla kesämökilläni olen,saunoin no uimaan en uskaltautunut,vaspaita kastoin ja suonenvedon sain.Se on tätä ikälisien tuomaa herkkyysastetta,sanoisin sairaskertomusta?
Lahna ja pari haukia tän päivän saldo ja ämpärillinen särkia ja ahvenia lokeille.
Kaiketi tämä jatkuva kalastaminen tuntuu joistakin ylikorostetulta minähakuisuudelta,mutta
jotka härjillä ajavat,he härjistä puhuvat,näin ama
- ruune_
Pienenä lohtuna Makriinalle voin ilmoittaa, että vaikeusia on aikojen kuluessa ilmennyt.
Varmaan oletetaan, että elektroniikan tuntemus auttaa. Ei ainakaan minua. sähköpostiosoitteet on helppoja ja salasanatkin saan aikaan.
En kehtaa edes kertoa kokemuksistani. Virussuojia asentavat operaattorit mitättömällä maksulla.. Mtään suojaavaa vaikutusta ei noilla euroilla ole. kunnolen kertonut tuosta operaattorille on minua neuvottu käyttämään jotain tietävää tai kokeneempaa.. Kun nut opastavat gurut ja hepsonit perivät neuvoistaan 2e/min. jätän neuvot käyttämättä. Avastia olen sini-sirkun tapaan käyttänyt, mutta iPad tuntuu kestävän ilmankin.. Kännyköihin virukset pystyvät, joten sen suojaamista pitäne harkita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16615ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419