Minulla on kääpiöhamsteri (talvikko) joka on 6 viikkoa vanha ja nimeltä Luna. Luna on ollut minulla nyt viikon ja hän on vaikuttanut hyvin mukavalta, paitsi että nyt hän on alkanut koittaa kiivetä ulos terraariosta ja kun koitan ottaa Lunaa kädelle, niin hän puree. Aluksi Luna oli ollut häkissä, mutta jo 3 päivän jälkeen hän kiipesi häkin yläkulmaan. Siirsin hänet terraarioon jossa hän on viihtynyt hyvin 4 päivää kunnes hän on taas alkanut kiivetä ja lisäksi myös purra. Olen antanut hänelle hyvin tuoreruokaa ja siemenseosta, vaihtanut joka kolmas päivä veden ja siivonnut nyt juuri terraarion.
Tahtoisin tietää, että kuuluko tuo hänen ikäänsä vai pitäiskö minun tehdä jotakin muuta.
Kääpiöhamsterini puree ja koittaa karata
2
188
Vastaukset
- mitesvirikkeetjne
Vesi tulisi vaihtaa joka päivä. Kai sillä on virikkeitä ettei pitkästyksissään yritä karata? Ja kai se täyttää vaaditut mitat?
Kannattaa vaan käsitellä varmin mutta hellin ottein ja tosi usein, oppii ettei pureminen johda mihinkään ja silloin kaikilla on mukavampaa. - Zedä
Paljon virikettä terraan, myös kiipeiltävää tarjolle :) Kannattaa antaa sen itse kiivetä terraariosta kädelle nostamisen sijaan jos se onnistuu, niin käsittely suju stressittömämmin. Hamsterit harvemmin puree enää oman terran ulkopuolella, eli kannattaa ensin ottaa se ulos sieltä. Pieni näykkiminen tutustuessa on kyllä ihan normaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693195
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541839Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591654- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401478Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581112
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251095