Olen jo jonkin aikaa miettinyt olenno masentunut. Kaikki asiat mitä enne jakslin tehdä ja tein mielellään tuntuu niin raskaalta nykyään. En tiedä mitä tehdä sillä masennukseen ei sinänsä ole sen kummempaa syytä,muuten vaan tyhjä olo. Joskus olen kärsinyt masennuksesta ja pelottaa että ne tunteet on tulossa takaisin. Mitä voisi tehdä ettei olisi kokoajan niin turha ja tarpeeton olo?
Masennusta?
3
179
Vastaukset
- iisiä
Otat iisisti vaan.
On täysin normaalia, että välillä on pitempiäkin alakulon jaksoja, eikä jaksa kiinnostua oikein mistään. Sellaista elämä välillä on. Anna lupa itsellesi makoilla paljon ja tehdä vain välttämättömin. Jokaisella on välillä lievän tai keskivaikeankin masennuksen jaksoja, täysin normaalia.
Mikäli on lapsia, kannattaa silti hakea apua, ettei tuska käy heille ylipääsemättömäksi. Nyt tai myöhemmin. - monenlaista
Oletko käynyt lääkärissä? Tuttavapiirissäni on pari henkilöä, jotka alkoivat olla vetämättömiä, syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Yhdellä todettiin addisonin tauti, joka liittyy lisämunuaisen toimintaan, hän oli todella väsynyt ennen lääkityksen kohdilleen saamista. Serkkuani hoidettiin "masennuksen" vuoksi vuosikausia, kunnes häneltä paljastui synnynnäinen sydämen vajaatoiminta.
Jos olet kovin nuori, ihan ikävaiheeseenkin voi kuulua välillä tuommoinen olo.
Tuolta löytyy eri ikäisille tietoa, omahoito-ohjelmia ja palveluihin ohjaamista: https://www.mielenterveystalo.fi/Pages/default.aspx - hankivaikkaharrastus
Ei ole turha ja tarpeeton olo, kun pistää vähän vauhtia elämään ja tekee jotain !
Ei kannata "kehitellä" itselleen sairauksia, masennuksia tms.
"Tyhjiä oloja" yms on elämässä itse kullakin joskus.
Reipastu ! Ettet oikeasti sairastu !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1609031- 664804
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494582Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234002Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423560Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353553Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383448- 483183
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422911- 492694