Missä Jyväskylässä voi itse tarkistuttaa auton renkaiden ilmanpaineet? Ja asialliset vastaukset kiitos.
renkaiden paineet
56
9482
Vastaukset
- parin.kilon.kieppeillä
Itse voi tarkistaa auton renkaiden ilmanpaineen huoltoasemilla tai liikenneasemiahan ne nykyään kai on.
Kohtuullisen hyvin pitää paikkaansa paineilmaletkuissa kiinni olevat ilmanpainemittarit, itse käyn esimerkiksi Palokan ABC:llä.
Venttiilinhattu irti, irtoaa kierrettäessä kuin pullon korkki eli vastapäivään aukeaa, letkun päässä olevaa klipsiä painetaan ja letkun pää työnnetään venttiiliin kiinni ja samalla päästetään klipsi vapaaksi ja se pitää letkun pään kiinni venttiilissä ettei renkaan ilmanpaine ponnauta letkunpäätä irti venttiilistä, mittarista tarkistetaan ilmanpaine, käyttöohjekirjasta voi tarkistaa paljonko renkaissa täytyy olla painetta.
Jos ei osaa tätä tehdä niin jossain rengasliikkeessä varmaan joku auttaa ja varmaan löytyy avuliaita vaikkapa liikenneasemillakin, ihan sivulliselta voi kysyä apua, uskon että auttavat, ainakin itse jelppaisin. - Globalismiongelma
"Itse tarkistuttaa"? Erikoinen ilmaisu. Kantasuomalainen olisi ilmaissut asian "itse tarkistaa".
- höhööh
Perkele näitä uusavuttomia kädettömiä idiootteja, jokaisella automiehellä on rengaspainemittari aina korvan takana, sillä on sitten niin kätevä tarkistuttaa vaikka sairaalla isoäiteellä paineet.
- parin.kilon.paikkeilla
Entäpäs jos kyse onkin naisesta! Kyllä olisi kieli pitkänä nämäkin urpot jos hemaiseva nainen pyytäisi apua rengaspaineiden mittaukseen. Kyllä täytyy olla päässä aika paljon *usipainetta kun jokaiseen viestiin täytyy vastata *ittuillen.
- sir-pipo
Neste Tourulassa oli ainakin mahdollisuus, en tiedä onko vielä, käy kysäsemässä asiaa.
- Mitäantiikkeja
Eikös kaikissa autoissa vielä olekaan rengaspaineen varoitinta? Sehän ilmoittaa milloin paine on liian alhaalla.
- Ettsillälailla
Meillä mies kyllä ilmoittaa milloin on liian kovat paineet
- Anonyymi
Äitin poika
- onko.tietoa
Onko jollain Jyväskylän huoltoasemalla vielä rengaspaineitten tarkistusmahdollisuutta, jos on niin missä?
- Aaahhhh
Meillä poistetaan paineet makuuhuoneessa
- AinaAntavat
Aaahhhh kirjoitti:
Meillä poistetaan paineet makuuhuoneessa
Ai tiltolla vai kyllikilläkö?
- Hyiolkoon
Ei niin onnettomia olla jotta tarvii mokomin turvautua
- pumppaailmaatakapuoleen
Kyllä kai monella "huoltoasemalla" on mahdollisuus ainakin itse tarkistaa rengaspaineet ja jos ei osaa niin sitten on kysyttävä joltakin apua tai mentävä rengasliikkeeseen tai autohuoltoon.
- Njähnjhäh
Tai vain purkaa ne paineet nyt jonnekin
- Nate
Aah. Sun akkas lähti kävelee. Siinä on sun aah
- takaapäininstrumentillä
Minä voin kyllä ilmaiseksi paineita tarkastaa, olipa mies tai nainen niin paineet tarkastan ja vaikka autossa!
- Anonyymi
Vieläkö Tourulan Nesteellä on ilmanpainemittari saatavilla?
t. AudiMies- Anonyymi
Miksi kaivoit 2017 aloitetun ketjun auki. Oletko arkeologi opiskelija? Olisit voinut aloittaa udenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaivoit 2017 aloitetun ketjun auki. Oletko arkeologi opiskelija? Olisit voinut aloittaa udenkin.
Opettele lukemaan ketjua ennen kun kommentoit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan ketjua ennen kun kommentoit.
missä asemalla on hyvä ilmanpainemittari asemalla ettei näytä iha mitä sattuu
- Anonyymi
Motonetista/Puilosta voinee ostaa "Kynäpainemittarin rintataskuun"helppo mitata itse renkaspaineen,tankausluukusta löytyy paine arvot etu ja takapyörille.
Huoltoasemmilla on täyttöpaine astia ,jos on vajaat.- Anonyymi
En ikinä laittaisi näitä suosituksia, niihin saat lisätä ainakin 0,2-0,5 bar kevyesti. Näin myös rengas expertit ovat tuumanneet. Syö vähempi rengasta ja vierintävastus pienenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ikinä laittaisi näitä suosituksia, niihin saat lisätä ainakin 0,2-0,5 bar kevyesti. Näin myös rengas expertit ovat tuumanneet. Syö vähempi rengasta ja vierintävastus pienenee.
Ja aina tarkastus ettei venttiili jää vuotamaan, kun kohellatte niiden kynienne kanssa. Venttiilin sielu voi jäädä vuotamaan ja seuraavana päivänä yllätys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aina tarkastus ettei venttiili jää vuotamaan, kun kohellatte niiden kynienne kanssa. Venttiilin sielu voi jäädä vuotamaan ja seuraavana päivänä yllätys.
60 vuotta olen koheltanut kynien kanssa,ainut kynä joka jäi vuotamaan oli kun kirjoitin kaverin vekseliin nimeni.Onneksi vuoti!Renkaskynät ei vuoda,harvenmin myös ventiilit renkaissa,renkaan pyöriessä harvemmin renkas tyhjenee,seisahtaessa kylläkin,ei syynä ole
renkaskynällä mitattu paine,vaan paineen lisäys.No kaikki me vanhetaan ja kulutaan,samoin käy myös kulutustavaran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
60 vuotta olen koheltanut kynien kanssa,ainut kynä joka jäi vuotamaan oli kun kirjoitin kaverin vekseliin nimeni.Onneksi vuoti!Renkaskynät ei vuoda,harvenmin myös ventiilit renkaissa,renkaan pyöriessä harvemmin renkas tyhjenee,seisahtaessa kylläkin,ei syynä ole
renkaskynällä mitattu paine,vaan paineen lisäys.No kaikki me vanhetaan ja kulutaan,samoin käy myös kulutustavaran.Taidat olla enemmänkin näitä toimisto ja kynä miehiä. Venttiili voi jäädä useasti vuotamaan kun hätäsesti mittarilla lisätään tai katotaan paineita. Sylki siihen, kattoo ettei tuu kuplia ja ilmalla puhtaaksi. Ei tarvii kaupunkilais pojan miettiä kun kumi on tyhjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla enemmänkin näitä toimisto ja kynä miehiä. Venttiili voi jäädä useasti vuotamaan kun hätäsesti mittarilla lisätään tai katotaan paineita. Sylki siihen, kattoo ettei tuu kuplia ja ilmalla puhtaaksi. Ei tarvii kaupunkilais pojan miettiä kun kumi on tyhjä.
Sielu kannattaa myös kiristää tietyin väliajoin, voi ruveta löystyyn venttiilistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla enemmänkin näitä toimisto ja kynä miehiä. Venttiili voi jäädä useasti vuotamaan kun hätäsesti mittarilla lisätään tai katotaan paineita. Sylki siihen, kattoo ettei tuu kuplia ja ilmalla puhtaaksi. Ei tarvii kaupunkilais pojan miettiä kun kumi on tyhjä.
NO jo oli asiantuntija!
Eniten minua harmittaa kun en ole toimistomiehiä,vaan periodilla työskennelyyt.
AKT on.........................,Toimistossa olisi saanut tulojakin,en varmasti olis painekynästä mitään ymmärtänyt.Osatko edes tarkistaa 20 pyöräisestä ilmanpaineet,heti aamulla,vai nukutko
ja jätät tarkistukset muille.Painesäiliöiden tyhjennyskset jätät varmasti myös muille.
Oktaavihiilestä tai tenusta tuskin tiedät mitään.Perävaunun pyörien paineet jätät varmasti tarkastamatta,jarulaiteiden kunnon jätät jarrutuksiin.Näitä ventiilejä on monenlaisia ja monissa paikoissa jotka saatavat vuotaa,Tarkistuskynä on oiva väline,mittarilla ei ilmmanpainetta lisätä vaan saadaan vuoto aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NO jo oli asiantuntija!
Eniten minua harmittaa kun en ole toimistomiehiä,vaan periodilla työskennelyyt.
AKT on.........................,Toimistossa olisi saanut tulojakin,en varmasti olis painekynästä mitään ymmärtänyt.Osatko edes tarkistaa 20 pyöräisestä ilmanpaineet,heti aamulla,vai nukutko
ja jätät tarkistukset muille.Painesäiliöiden tyhjennyskset jätät varmasti myös muille.
Oktaavihiilestä tai tenusta tuskin tiedät mitään.Perävaunun pyörien paineet jätät varmasti tarkastamatta,jarulaiteiden kunnon jätät jarrutuksiin.Näitä ventiilejä on monenlaisia ja monissa paikoissa jotka saatavat vuotaa,Tarkistuskynä on oiva väline,mittarilla ei ilmmanpainetta lisätä vaan saadaan vuoto aikaan.Olen kyllä alalla, mutta AKT kuulostaa kirosanalta elä edes mainitse. Juuri nämä liitonmiehet ovat niitä ketkä lähtevät kiviä potkien töihin, saatikka että vaivautuisi auton alle. Enkä ole myöskään ollut talossa missä mitataan aamulla joka päivä kaikista pyöristä paineet, kopauttaminen moskalla ja tiukka sävelkorva ajavat asian? En myöskään ole tavannut taloa josta joka aamu tyhjennetään vedet säiliöistä. Meilläpäin nähkääs vaihdetaan kuivarin patruunat joka vuosi. Lopuksi alan ammattilainen tietää ettei mittarilla lisätä ilmaa vaan aikaansaadaan vuotoja?! Tunge nyt se kynäs sinne paperiin ja anna olla. Kirjoituksestasi huomaa että et ole päivääkään alalla työskennellyt. Tai siten on todella huolestuttava tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä alalla, mutta AKT kuulostaa kirosanalta elä edes mainitse. Juuri nämä liitonmiehet ovat niitä ketkä lähtevät kiviä potkien töihin, saatikka että vaivautuisi auton alle. Enkä ole myöskään ollut talossa missä mitataan aamulla joka päivä kaikista pyöristä paineet, kopauttaminen moskalla ja tiukka sävelkorva ajavat asian? En myöskään ole tavannut taloa josta joka aamu tyhjennetään vedet säiliöistä. Meilläpäin nähkääs vaihdetaan kuivarin patruunat joka vuosi. Lopuksi alan ammattilainen tietää ettei mittarilla lisätä ilmaa vaan aikaansaadaan vuotoja?! Tunge nyt se kynäs sinne paperiin ja anna olla. Kirjoituksestasi huomaa että et ole päivääkään alalla työskennellyt. Tai siten on todella huolestuttava tilanne.
No jo oli asiantuntija!Ajele vain 6 päiväisiä kaksiviikojaksoja hiekkalaatikollasi.Loppu ajan saatkin sitten levätä uutta 80h jaksoa odotellessa.Kiinteistö-alalla vaihdetaan kuivareihin paperit samoin hitsarelle.Ota nyt pari Diapamia että jaksat valvoa seuraavia yö keikkoja varten,saattavat paineet karata mittareiden kautta.Kopsauttele sillä maskallasi myös itseäsi,Teiden päällä näkee noita sävelkorvissa viheltäneitä renkasromuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jo oli asiantuntija!Ajele vain 6 päiväisiä kaksiviikojaksoja hiekkalaatikollasi.Loppu ajan saatkin sitten levätä uutta 80h jaksoa odotellessa.Kiinteistö-alalla vaihdetaan kuivareihin paperit samoin hitsarelle.Ota nyt pari Diapamia että jaksat valvoa seuraavia yö keikkoja varten,saattavat paineet karata mittareiden kautta.Kopsauttele sillä maskallasi myös itseäsi,Teiden päällä näkee noita sävelkorvissa viheltäneitä renkasromuja.
Mikähän mies sää oikein oot, semmosta settiä että huhhuh. Et taida oikein itsekkään olla enää kartalla. Sitä ne lääkkeet teettää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sulla taitaapi makuuhuoneessa olla kumi tyhjä useinkin kun noin siitä kertoilet
- Anonyymi
Renkaassa ei saa olla painetta. Riittää että se on täynnä ilmaa.
- Anonyymi
Eikös rekoissa ole umpikumirenkaat? Joskus näkee uloimman kerroksen kuoriutuneen pois tuolla tien päällä. Kuinka monta kerrosta se sallii kuoriutua ennen kuin pitää vaihtaa?
- Anonyymi
Ihan tubeless kuten henkilöautoissakin, ne maanteillä lojuvat riekaleet on renkaan pintoja. Hyvä runkoisia renkaita voi pinnoittaa uudelleen. Mutta kuten tästä voi todeta eivät ole kuitenkaan sen väärti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tubeless kuten henkilöautoissakin, ne maanteillä lojuvat riekaleet on renkaan pintoja. Hyvä runkoisia renkaita voi pinnoittaa uudelleen. Mutta kuten tästä voi todeta eivät ole kuitenkaan sen väärti
Eikös tuo "tubekess" just tarkoita sitä että renkas on pinoitettu uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuo "tubekess" just tarkoita sitä että renkas on pinoitettu uudelleen.
No ei, siitä on oma leimansa renkaan kyljessä.
- Anonyymi
Missä voi käydä laskemassa renkaiden paineita alemmas? Mulla on liikaa ilmaa renkaissa.
- Anonyymi
Huomioi että laskiessasi ilmaa pois renkaasta se poistuu ainoastaan alapuolelta. Jäljelle jäävä ilma tulee tasapainottaa.
- Anonyymi
ei pidä juoda liian paljon kaljoo, muuten vyötärökumiin voip tulla liikaa ilmimaa
- Anonyymi
Katsastusasemmilla voi ihan itse tarkistuttaa renkaiden ilmanpaineen.
- Anonyymi
Joo ihme kun et vie kuuhun samantien, miksi viedä yhdellekään katsastuskonttorille jos ei ole pakko?
- Anonyymi
Jos olet nainen, kuten oletan, laita naamasi kuntoon, pue lyhyt hame,( mikäli esteettisesti mahdollista), tiukka jumpperi, mustat sukat ja korkkarit. Sen jälkeen menet seisomaan autosi viereen huoltsikan pihassa hieman onnettoman näköisenä.
Huomaat että pian autosi kimpussa häärii useita autoalan tietäjiä ihan ilmaiseksi.
Jos osaat nostaa vielä konepellin ylös, se parantaa mahdollisuuksiasi. - Anonyymi
Mulla on päässä painetta, tuntuu että ohimot pullistuu. Kuinka saisin paineen pois.
- Anonyymi
Kumikallo. Niitä syntyi takavuosina joitakin tuhansia.
- Anonyymi
Polkupyörän pumpulla pystyy kelvollisesti tarkista/lisäämään pascalit.😯😯😯
- Anonyymi
Joko on selvinnyt ,missä voi itse "tarkistuttaa" auton renkaiden ilmanpaineen?
Asiallisia vastauksia on tullut yksi. Katsastusasemilla!
Renkas ratsiassa tarkistavat,sakon kera.- Anonyymi
Katsastusasemilla, ihanko oikeasti viet sinne? Voi yksinkertaisuus. Kyllä nekin siellä nauraa että vittu mikä töhö. Ajelit huoltoaseman ohi sinne vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsastusasemilla, ihanko oikeasti viet sinne? Voi yksinkertaisuus. Kyllä nekin siellä nauraa että vittu mikä töhö. Ajelit huoltoaseman ohi sinne vielä.
Justiin niin,tarkistavat samalla polkupyörän takavalot/heijastimet pyörissä/ilmanpaineet
jarrut. ynm.Ylipainoiset eivät saa ajella alle 100 kiloisilla pyörillä.Paineet tulee tarkistaa ja
lisätä kuorman mukaan.Teillä liikuminen on taito laji jossa pitää ottaa myös muut pyörillä liikujat muomioon.Sääntöviidakko on armoton!
- Anonyymi
Mulla on kasseissa painetta, missä voi tyhjentää?
- Anonyymi
Ihan vaan asunnossasi lehtiroskiksessa.
- Anonyymi
Minulla oli liikaa paineita, tunsin erään vanhan miehen joka laski paineet. Se on kyllä ihan helppoa itsekin tehdä.
- Anonyymi
Niin on! Mutta olisi hyvä olla joku mittari niin tietää paineet. Ladassa oli ennen mukana rengaspainemittari.
- Anonyymi
Minä haluaisin mun civikkiin pinkin väriset venttiilien hatut, missä näitä maalataan, paljonko maalaus maksaa?
- Anonyymi
Jos asut O.kotitalossa ,tai vaik rivitalossa, niin ostat ilmakomressorin n. 100 eur ,letku ja painemittari n. 30 eur. Sen jälkeen aina voi kotona tarkistaa,kun haluaa. Ovat ihan yhtä tarkkoja , kuin jotkut H.asemien laitteetkin, olen tarkistanut ja ostin itselleni. Ja aina renkaanvaihdon aikaan ennen vaihtoa tarkistan . Toimii. Niin tiedän ! Tästäkin joku tyhjänpäiväinen jorisija vääntää taas asiaa sivuuttavaa, mut heistä ei kantsi numeroo tehdä. Mut näin.
- Anonyymi
ABC Palokka toimii parasta aikaa, juuri tarkistin paineet ja täytin täällä.
Tourulan Neste toinen mahdollisuus, mutta ainakin äsken siellä mittari rikki, huolto tilattu. - Anonyymi
ei tarvi ilmaa. T. Rampe Soranen
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844282Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303211- 1702590
- 141976
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862