Bensa vai dieseli mersu

mersunhaluis

Bensa mesejä on vähän niukasti tarjolla, enemmän ajettuja todella vähän.
Diesel mersuissa olisi valinnavaraa vaikka kuinka paljon, varmaan suurin osa ex takseja.
Se vaan vuodessa ei juuri 20tkm enempää kerry, mieluummin vaikka vähemmänkin niin
se rangaistusvero tulee riisselin kohdalla, mitäs tuo sitten on kaikkinensa liki tonnin?

5

5851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suharisakke1

      Mun pikkuauto
      vuodessa*
      Perusvero 206.224
      Käyttövoimavero 0.000
      yhteensä 206.22

      Esimerkiksi:
      Mersu diesel 2010
      Perusvero 219
      Käyttövoimavero 461!
      yhteensä 680

      474 euroa rangaistusveroa,
      melkein jo vuoden polttoaineet mun pikkuautossa, sanotaan nyt
      10kk polttoaineet. Mese kuluttaa maantiellä vähän vähemmän mutta kaupungissa taas enemmän,
      keskiarvokulus aika samoissa kuin pikkuautossa (bensa). Sitten jos katsotaan mersun hintaa niin jotta pääsee alle 20 000 euron hintalapun niin kilometrejä on sitten mittarissa karmeita lukemia, nimenomaan dieseleissä (entisiä takseja 99%). Paljonko mersun tekniikalla mennään, ok korjaa yksi kallisvika niin onko samana vuonna tiedossa toinenkin kallis vika.. kallista voi olla, vähän tuuria matkassa niin ei kun ajelee niitä kuuluisiä "sisään ajokilometrejä"

      2018 jälkeen saattaa paljon ajetuilla meseillä olla hyvät markkinat, kuskit ostaa niitä takaisin
      kun alalle tulee tätä "vapautumista" alan vapautumista niin että homma kannata enää kellekkään.
      Todennäköisesti isot alan tekijät luo sitten omaa monopolia vallatakseen markkinoita.

      Että tälläistä.. mitäs muut..

      • E220_CDI

        Samankokoinen bensa- ja dieselauto perheessä. Dieselin ajoneuvovero noin 600 bensamoottorisen yli 300.

        Vaikka bensamoottorinen häviääkin tiloissa ja suorituskyvyssä ei sille riitä 9 sadalle ympärivuotisena keskiarvona. Diesel lähtee talvella Webastolla esilämmitettynä ja menee hieman reilulla 5 keskiarvolla.

        Vuosituhannen vaihteen Mersua on vaikea perustella millään tavoin, mutta vanhan bensa-Mersun ostamisen paras peruste voi olla se, jos saa dieseliä vähemmän ajetun jossa kori on säilynyt paremmin?


    • eemelinen_

      Mersu pitää olla automaatti ja diiseli ja vähintäänkin e-mallinen. Sen minkä häviää kalliimpina käyttökuluina, voittaa ajamisen miellyttävyytenä. Loppupeleissä, ero rahallisestikaan ei niin iso ole kumpaankaan suuntaan, paitsi että mitä enemmän kilsoja kertyy vuodessa sitä fiksumpaa diiselillä ajo on.

      • E220_CDI

        Mersun tapauksessa dieselin kannattavuusrajaa laskee vielä se, että Mersun dieselit ovat varsin hyviä ja bensamoottorit keskinkertaisia. Bensakoneessa jakoketju on kallis huoltokohde, ja bensakoneen kulutus isossa ja painavassa autossa vanhalla automaatilla on varsin suuri.

        Tomaatti on mielipidekysymys, ja oma valintakriteerini on valita C-sarjalainen ehdottomasti Agility Control alustalla, nopealla ohjausvälityksellä, farkkuna ja manuaalivaihtein. Ja mikä tahansa Mersu, jossa automaatti ei ole 7- tai 9-vaihteinen.

        C-sarjaankin saa automaatin, mutta minusta olisi synti ja häpeä pilata tarkasti ohjautuva optimaaliseen 50/50 balanssiin tasapainotettu Cee mehulingolla. Saksalaiset tämän ymmärtävätkin, joten toisin kuin Suomesta, sieltä saa myös hyvin varustettuja manuaalivaihteisia käytettynäkin. Ceetä arvioidessa pitää muistaa, että sen missio ei ole kisata E-sarjan asiakkaista vaan syödä BMW 300-sarjan kakusta mahdollisimman suuri viipale.

        Ajajalle C tai joku kaksiovinen, mukavan pehmeään matkustamiseen ilmajousitettu E tai S.


      • Anonyymi
        E220_CDI kirjoitti:

        Mersun tapauksessa dieselin kannattavuusrajaa laskee vielä se, että Mersun dieselit ovat varsin hyviä ja bensamoottorit keskinkertaisia. Bensakoneessa jakoketju on kallis huoltokohde, ja bensakoneen kulutus isossa ja painavassa autossa vanhalla automaatilla on varsin suuri.

        Tomaatti on mielipidekysymys, ja oma valintakriteerini on valita C-sarjalainen ehdottomasti Agility Control alustalla, nopealla ohjausvälityksellä, farkkuna ja manuaalivaihtein. Ja mikä tahansa Mersu, jossa automaatti ei ole 7- tai 9-vaihteinen.

        C-sarjaankin saa automaatin, mutta minusta olisi synti ja häpeä pilata tarkasti ohjautuva optimaaliseen 50/50 balanssiin tasapainotettu Cee mehulingolla. Saksalaiset tämän ymmärtävätkin, joten toisin kuin Suomesta, sieltä saa myös hyvin varustettuja manuaalivaihteisia käytettynäkin. Ceetä arvioidessa pitää muistaa, että sen missio ei ole kisata E-sarjan asiakkaista vaan syödä BMW 300-sarjan kakusta mahdollisimman suuri viipale.

        Ajajalle C tai joku kaksiovinen, mukavan pehmeään matkustamiseen ilmajousitettu E tai S.

        Kyllähän se bensa parempi voi käyttää bio bensaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe