Bensa mesejä on vähän niukasti tarjolla, enemmän ajettuja todella vähän.
Diesel mersuissa olisi valinnavaraa vaikka kuinka paljon, varmaan suurin osa ex takseja.
Se vaan vuodessa ei juuri 20tkm enempää kerry, mieluummin vaikka vähemmänkin niin
se rangaistusvero tulee riisselin kohdalla, mitäs tuo sitten on kaikkinensa liki tonnin?
Bensa vai dieseli mersu
5
5622
Vastaukset
- Suharisakke1
Mun pikkuauto
vuodessa*
Perusvero 206.224
Käyttövoimavero 0.000
yhteensä 206.22
Esimerkiksi:
Mersu diesel 2010
Perusvero 219
Käyttövoimavero 461!
yhteensä 680
474 euroa rangaistusveroa,
melkein jo vuoden polttoaineet mun pikkuautossa, sanotaan nyt
10kk polttoaineet. Mese kuluttaa maantiellä vähän vähemmän mutta kaupungissa taas enemmän,
keskiarvokulus aika samoissa kuin pikkuautossa (bensa). Sitten jos katsotaan mersun hintaa niin jotta pääsee alle 20 000 euron hintalapun niin kilometrejä on sitten mittarissa karmeita lukemia, nimenomaan dieseleissä (entisiä takseja 99%). Paljonko mersun tekniikalla mennään, ok korjaa yksi kallisvika niin onko samana vuonna tiedossa toinenkin kallis vika.. kallista voi olla, vähän tuuria matkassa niin ei kun ajelee niitä kuuluisiä "sisään ajokilometrejä"
2018 jälkeen saattaa paljon ajetuilla meseillä olla hyvät markkinat, kuskit ostaa niitä takaisin
kun alalle tulee tätä "vapautumista" alan vapautumista niin että homma kannata enää kellekkään.
Todennäköisesti isot alan tekijät luo sitten omaa monopolia vallatakseen markkinoita.
Että tälläistä.. mitäs muut..- E220_CDI
Samankokoinen bensa- ja dieselauto perheessä. Dieselin ajoneuvovero noin 600 bensamoottorisen yli 300.
Vaikka bensamoottorinen häviääkin tiloissa ja suorituskyvyssä ei sille riitä 9 sadalle ympärivuotisena keskiarvona. Diesel lähtee talvella Webastolla esilämmitettynä ja menee hieman reilulla 5 keskiarvolla.
Vuosituhannen vaihteen Mersua on vaikea perustella millään tavoin, mutta vanhan bensa-Mersun ostamisen paras peruste voi olla se, jos saa dieseliä vähemmän ajetun jossa kori on säilynyt paremmin?
- eemelinen_
Mersu pitää olla automaatti ja diiseli ja vähintäänkin e-mallinen. Sen minkä häviää kalliimpina käyttökuluina, voittaa ajamisen miellyttävyytenä. Loppupeleissä, ero rahallisestikaan ei niin iso ole kumpaankaan suuntaan, paitsi että mitä enemmän kilsoja kertyy vuodessa sitä fiksumpaa diiselillä ajo on.
- E220_CDI
Mersun tapauksessa dieselin kannattavuusrajaa laskee vielä se, että Mersun dieselit ovat varsin hyviä ja bensamoottorit keskinkertaisia. Bensakoneessa jakoketju on kallis huoltokohde, ja bensakoneen kulutus isossa ja painavassa autossa vanhalla automaatilla on varsin suuri.
Tomaatti on mielipidekysymys, ja oma valintakriteerini on valita C-sarjalainen ehdottomasti Agility Control alustalla, nopealla ohjausvälityksellä, farkkuna ja manuaalivaihtein. Ja mikä tahansa Mersu, jossa automaatti ei ole 7- tai 9-vaihteinen.
C-sarjaankin saa automaatin, mutta minusta olisi synti ja häpeä pilata tarkasti ohjautuva optimaaliseen 50/50 balanssiin tasapainotettu Cee mehulingolla. Saksalaiset tämän ymmärtävätkin, joten toisin kuin Suomesta, sieltä saa myös hyvin varustettuja manuaalivaihteisia käytettynäkin. Ceetä arvioidessa pitää muistaa, että sen missio ei ole kisata E-sarjan asiakkaista vaan syödä BMW 300-sarjan kakusta mahdollisimman suuri viipale.
Ajajalle C tai joku kaksiovinen, mukavan pehmeään matkustamiseen ilmajousitettu E tai S. - Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Mersun tapauksessa dieselin kannattavuusrajaa laskee vielä se, että Mersun dieselit ovat varsin hyviä ja bensamoottorit keskinkertaisia. Bensakoneessa jakoketju on kallis huoltokohde, ja bensakoneen kulutus isossa ja painavassa autossa vanhalla automaatilla on varsin suuri.
Tomaatti on mielipidekysymys, ja oma valintakriteerini on valita C-sarjalainen ehdottomasti Agility Control alustalla, nopealla ohjausvälityksellä, farkkuna ja manuaalivaihtein. Ja mikä tahansa Mersu, jossa automaatti ei ole 7- tai 9-vaihteinen.
C-sarjaankin saa automaatin, mutta minusta olisi synti ja häpeä pilata tarkasti ohjautuva optimaaliseen 50/50 balanssiin tasapainotettu Cee mehulingolla. Saksalaiset tämän ymmärtävätkin, joten toisin kuin Suomesta, sieltä saa myös hyvin varustettuja manuaalivaihteisia käytettynäkin. Ceetä arvioidessa pitää muistaa, että sen missio ei ole kisata E-sarjan asiakkaista vaan syödä BMW 300-sarjan kakusta mahdollisimman suuri viipale.
Ajajalle C tai joku kaksiovinen, mukavan pehmeään matkustamiseen ilmajousitettu E tai S.Kyllähän se bensa parempi voi käyttää bio bensaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2226306Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1895872Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai155454Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j754148Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1393482Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303313HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok213006Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan62477Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2422375- 1302254