Miten te muut naiset olette päässeet yli raiskauksesta? Häpeän tapahtunutta niin paljon enkä uskalla puhua siitä. Seksipelko on hirveää. Kaipaisin läheisyyttä mutta sitten kun seksi tulisi ajankohtaiseksi, menisin lukkoon varmaan. Puhumattakaan jos mies haluaisi tietää aikaisemmista kokemuksista. Miten te miehet suhtaudutte asiaan?
Yksin elämä häpeän kanssa
12
761
Vastaukset
- tjfjjjjf
Täältähän sitä kannattaa kysellä, saat tasokkaita vastauksia.
- Avio.ATMies
En miehenä oikein ymmärrä, miksi raiskatuksi tuleminen herättää naisissa vieläkin niin paljon häpeää, vaikka yhteiskunta (ainakin suurin osa siitä) tekee parhaansa vakuuttaakseen naiset siitä, että raiskaus ei koskaan ole heidän syytään. Ei sinulla tainnut olla tilanteessa paljoakaan valinnan varaa, vai mitä?
Raiskaus on seksuaalista väkivaltaa, ei seksiä. Sitä vasten en ymmärrä, miksi siitä pitäisi edes mainita "seksikokemuksena"? Niin kuin muutenkaan olisit tilivelvollinen kenellekään miehelle seksuaalihistoriastasi, edes niissä asioissa missä valinta oli omasi eikä pakotettu.
Seksipelko on ymmärrettävää ja luonnollista sinun tilanteessasi. Eikö läheisyyttä voi sitten hakea ilman ajatusta siitä että se johtaa väistämättä seksiin? Tosin siitä kannattaa sille toiselle sitten ajoissa kertoa että sinulla on seksiin liittyen suuri kynnys omista kokemuksistasi johtuen, tai jotain sellaista.
Josko ammattiterapeutille olisi sentään mahdollista puhua? - isfjafjaf
Kaipaatko seksiä ollenkaan, vaikka menetkin lukkoon, kun siitä tulee puhe? Toinen vaihtoehto olisi parisuhde aseksuaalisen miehen kanssa. Pidemmän parisuhteen kannalta tulisi tosin ongelmalliseksi, jos seksinharrastaminen tulisi kohdallasi helpommaksi, eikä mies hyväksy tai et itsekään halua itsellesi muita seksikumppaneita.
- aloittajap
Mua pelottaa koska se oli ekakertani kun multa riistettiin se mitä ei saisi keneltäkään riistää ja siksi se on kokemus ,paha. En uskalla puhua siitä koska en halua että sen miehen nimi paljastuu. En luota ammatti auttajiin. Ja siksi pelkään kovasti sitä toista kertaa. Olen saanut käsityksen että miehet haluavat sitä paljon..
- Luulissaavasakinjo
Heh hauska juttu, joo mun tuttu raiskattiin ja neitsyys meni, toisen kaverin perseraiskas oma veli monesti, en ymmärrä miten jatkuva raiskaaminen onnistuu? Kerta kyllä ja ilmianto heti, yleensä vaan on sitten juonnut ittesä nii tainnoksiin et luulee olevansa jonkun muun kaa tai ei edes tajua olevansa yhdynnässä. Avuttomat naiset yleensä fantasioikin raiskauksesta, saisivat kunnon kyydit ja munaa. Mut ei alistettuna olo varmasti hauskaa ole vaikka
- Tyttönenyksin
Miks oot niin ilkeä 😢en todellakaan halunnut.
- Kaikki_hyvin
Edellä on kannustaviakin kommentteja. Miksi tartuit juuri siihen yhteen ikävään?
- kuusikymmppinennainen
Soita auttavaan puhelimeen nimettömänä niin saat edes puhua. Kyllä kaikesta yli ajan kanssa pääsee, jos yrittää ja antaa hyvälle miehelle mahdollisuuden lähestyä.
- Yhteiskuntatietoinen
Siis ihan oikeasti, onko kaikki jenkkiautoilijat oikeasti homoja???
Ilmankos poliisejakin hävettää niiiiin paljon. - kertokaasehänelle
Minäkin ihmettelen että jos omasta mielestään tulee raiskatuksi niin miksi jatkaa seurustelua raiskaajan kanssa ja tekee vielä lapsen saman henkilön kanssa.
- Dorelai
Häpesin sitä että olin huolissani itselleni tuntemattomasta tyypistä. Joka esiintyi perheeni auttajana , enkä ymmärtänyt mistä oli kysymys, vaan kun hän sattui sanomaan että kun keskustellaan näin voidaan kiintyä. Estin kiintymästä eikä leikannut että ei tullutkaan hulluksi, vaan tulkitsi asian toisin.
- Gordonblue
Se olikin viimeinen kerta kun olin huolissani itselleni vieraista ihmisistä ja keskityin ajattelemaan lapsiani . Tutkin myös rehellisesti mistä kaikesta ihmissuhdevaikeuteni johtuivat. Yksinkin pärjää kun tekee kaikesta aina paperit kuten vanhemmillani oli tapana, silloin voi tarvittaessa todistaa ettei puhu roskaa,. Eikä joudu kilpaa keksimään roskajuttuja, se vain pahentaa tilannetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346