Kesähoito vanhemmille ja lapsille?

Pjhf

Tuleeko lastenlapsenne kesällä käymään ja tuleeko mahdollisesti myös vanhemmat? Kuinka pitkäksi aikaa? Monta päivää? Kuinka jaksatte?

6

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TavallisetKuviot

      Ihan sillälailla normaalisti käyvät kylässä ja juovat kahvit. Viipyvät tunnin tai pari. Hyvin jaksetaan. :)
      Olemme työelämässä, ja lomailemmekin ainakin sen 4 viikkoa, josta kaksi ulkomailla. Lapset hoitavat lemmikkimme.

      Lapsemmekin ovat työelämässä, niin että mieluimmin he viettävät kesällä aikaa omien lastensa kanssa eli ihan tavalliset kuviot heilläkin. Perheenä he matkustavat lähinnä ympäri Suomea ja tekevät vuodessa lapsineen ehkä yhden ulkomaanmatkan eli silloinkaan ei tarvita lastenhoitoapua.

    • KatkeraSiskolle

      Pikaisesti poikkeamme niinkuin nykyään aina. Muorin mussukat toiselta siskokta on nykyään niin kiinteää kalustoa, ettei meidän sakki mahdu kun juur sen kaffekupin ajaks kuuntelemaan mitä ne kullannuput on muorin kans puuhannut.

      • TavallisetKuviot

        Onko siihen joku syy, että siskosi muksut kuuluu vanhempiesi "kalustoon"?

        Onko siskosi eronnut, karannut, onko hänellä uutta matoa koukussa, onko kroonisesti väsynyt, työtön, vuorotyöläinen, alkkis, narkkis, mt-potilas vai ei vaan tykkää laspsistaan, kun ei halua olla heidän kanssaan niin paljon kuin mahdollista?

        Mitenkä siskon lasten isä. Onko hänestä ok, että lapset ovat isovanhemmillaan, eikä omien vanhempiensa hoivissa?


    • Ei.ole.enää

      Lapset ja lapsenlapset piipahtelevat. Itse menen hoitamaan heidän kotiinsa, kun tarha on kiinni, jos pyytävät, muutamaksi päiväksi.
      Kun itse olin nuori, menimme silloin yhden lapsen kanssa usein minun kotiini ja olimme useita päiviä. Mahtoiko heitä väsyttää? Ei sitä silloin ajatellut, nuorena rouvana oli usein ikävä kotiin 500 km:n päähän, tosin aina siivosin, leivoin, tein myös ulkotöitä (tila) ja puuhastelin koko ajan.

    • Pjhf

      Meillä lapsen perhe tulee meille lähes viikoksi, voi sitä meteliä, ääntä, ruan laittoo kaikille, käyn vielä töissä. En voi kieltää, rakkaita ovat kaikki mutta väsyn, väsyn, väsyn.

      • tavallisetkuviot

        Viikko on onneksi sentään vielä lyhyt aika, mutta jaa silti ruuanlaitosta vastuuta myös muille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe