Riisihiutaleita ja kauraryynejä sekaisin, syntyi vahingossa!
En syö pakkopuuroa aamuisin, vaan aina silloin tällöin kun tekee mieli,
Millainen sinun puurosi?
Aika hyvä puuro
11
382
Vastaukset
En syö tarpeettomia Hiili-Hydraatteja.
H.- riisihietale
Sen huomaa. Aivot tarvitsee H-H muuten ne voi toistaa esim monta vuotta vanhaa ruokakauppa listaa.
- riisihietale
riisihietale kirjoitti:
Sen huomaa. Aivot tarvitsee H-H muuten ne voi toistaa esim monta vuotta vanhaa ruokakauppa listaa.
tai ei osaa kirjoittaa yhdyssanoja oikeisiin paikkoihin.
"Yksin-kertaisesti sitten:
Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
Viikon eväs.
Maksaa mitä maksaa"
H.- Heikunkeikku
Aamuisin en laita tikkua ristiin.
En myöskään puuroa keittele, vaikka puuroista tykkäänkin.
Kaurapuuro on hyvää. Joskus muistan sen olemassaolon ja makunystyrät pompahtavat pystyyn siihen malliin, että päätän keittää itselleni puuroa.
Huolimatta, että tykkään puuroista, niin peräti harvoin tulee puuroiltua.
Riisipuuro on myös tosi maukasta. Kun puuron päälle pläjäyttää tyrnimarjakiiseliä, niin ah ja huh,
se hyvää on.
Lapseni pienenä ovat aamuisin olleet puurolautasen kimpussa. Mieheni sitä keitteli ja hänen mielestään aamuisin pitää-pitää vetää puuroa naamaan. Oli tottunut puuroiluun lapsuudenkodissaan, jolloin puuroa keiteltiin ennen navettaan menoa.
Yäk tuli yhtäkkiä mieleen, muisto esiin työntyi. Ala-asteella oli silloin tällöin (aika usein) Terveyspuuroa. Tajuttoman pahaa. Joskus puuron päällä oli rusinakiiseliä. Oi ja kun se rusinakiiseli ja terveyspuuro (tehty maidosta) sekottuivat, niin siitä tuli hyvin sianruokamaisen näköistä.
Sain aina viedä sen puuroni pihalla kököttävään tynnyriin. Oli noloa kävellä lautasen kanssa sinne roskiksen luo.- rieskaa-ei-osata
Minä en syö aamupuuroa nykyisin kotona, vaan kahvin kera on "voileipä", milloin mitäkin, mutta päivällä voin ja jopa iltapalaksi syödä puuron.
Löysin uuden sekoituksen ohra ja riisi, kun hain pelkkää ohraryynejä, joita en löytänyt kaupasta.
Mielestäni huono yhdistelmä, riisi ja ohra, vaikka ilmeisesti toisten mielestä hyvä.
Jotai muistoja kuvastuu mieleeni, kun oikeista ohranjyvistä paistettu pannukakun tyylinen "rieska" paistos tuli uunista, voi että, hyvää oli . - Heikunkeikku
rieskaa-ei-osata kirjoitti:
Minä en syö aamupuuroa nykyisin kotona, vaan kahvin kera on "voileipä", milloin mitäkin, mutta päivällä voin ja jopa iltapalaksi syödä puuron.
Löysin uuden sekoituksen ohra ja riisi, kun hain pelkkää ohraryynejä, joita en löytänyt kaupasta.
Mielestäni huono yhdistelmä, riisi ja ohra, vaikka ilmeisesti toisten mielestä hyvä.
Jotai muistoja kuvastuu mieleeni, kun oikeista ohranjyvistä paistettu pannukakun tyylinen "rieska" paistos tuli uunista, voi että, hyvää oli .Oikein kunnon "Ohrakryynipuuro" on tottavie hyvää.
Pitääpä ostaa värkit kaupasta.
Tuo ohrajyvistä leivottu rieska kuulostaa hyvältä. Muistatkos reseptin?
Ehkä ohraa veteen ja ripaus suolaa? Ei varmaan hiivaa, koska on rieskaa?
Ohrajauhoista tehty puuro on kans maan mainiota. Ohrahiutalepuurosta en niin piittaa.
Jos/kun puuroa keitän, niin keitän sitä päivällä tai illalla. En pistä aamuisin suuhuni mitään ruokaa. Vain kahvia semmosenaan. rieskaa-ei-osata kirjoitti:
Jotai muistoja kuvastuu mieleeni, kun oikeista ohranjyvistä paistettu pannukakun tyylinen "rieska" paistos tuli uunista, voi että, hyvää oli .Tarkoitat varmaan röpörieskaa. Nimenomaan piimään sen äiti aina teki, ja rieskaan käytettiin rikottuja ohraryynejä, ei kokonaisia. Luulen että äiti ei laittanut kananmunaakaan, ja kermaviiliä ei silloin edes kaupoissa ollut. Tässä yksi resepti. Kannattaa soveltaa.
http://www.aumala.fi/reseptit/roporieska.html
Älkää vaan tehkö rieskasta liian paksua, silloin siihen tulee kitkerä maku. Reunapalat olivat suosikkejani, siis mahdollisimman tummaksi paistunut osa.- riisihiutale
saimaantaka kirjoitti:
Tarkoitat varmaan röpörieskaa. Nimenomaan piimään sen äiti aina teki, ja rieskaan käytettiin rikottuja ohraryynejä, ei kokonaisia. Luulen että äiti ei laittanut kananmunaakaan, ja kermaviiliä ei silloin edes kaupoissa ollut. Tässä yksi resepti. Kannattaa soveltaa.
http://www.aumala.fi/reseptit/roporieska.html
Älkää vaan tehkö rieskasta liian paksua, silloin siihen tulee kitkerä maku. Reunapalat olivat suosikkejani, siis mahdollisimman tummaksi paistunut osa.olen joskus tehnyt, en vaan edes muistanut miten tehtiin. kiitos linkistä, teen, täytyy muistaa ostaa piimää
riisihiutale kirjoitti:
olen joskus tehnyt, en vaan edes muistanut miten tehtiin. kiitos linkistä, teen, täytyy muistaa ostaa piimää
Häpeä tunnustaa että en itsekään ole sitä koskaan (vielä?) tehnyt.
Lupaan yrittää ;-)
- Enolepuurofani
Ma liotan ensin luumut (joskus taatelit) ja siemenet (pellavan- ja auringonkukan-) veteen ja sitten keitän pehmeiksi jonka jälkeen keitän kaurapuuron normaaliin tapaan. Ehkä hauduttaen normaalia kiireistä keittäjää pidempään, ajan kanssa. Syödessä lisään lämpimään puuroon hinajasilmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823646Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745