Oletko sujut exäsi kanssa?

ex-vaimo

Oletko antanut anteeksi ex-puolisollesi vai tunnetko katkeruutta, inhoa, kostonhimoa, syyllisyyttä, vihaa ja pystytkö hyväksymään exäsi uuden parisuhteen/suhteet? Kaipaatko menneitä aikoja vai elätkö jo rakentaen omaa elämääsi? Kielteisiä tunteita voi olla vielä vuosien kuluttua erosta ja ne voivat nakertaa omaa hyvinvointiasi. Itse huomasin olevani toipunut kun en enää hautonut kostoa ja pystyin päästämään lopullisesti irti menneistä.

12

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinikka

Olen ex-mieheni kanssa hyvä ystävä. En tunne katkeruutta, ei hän edes jättänyt minua. Kummallakaan ei ole uusia suhteita, joten ne eivät ole sotkemassa.

Ajoittain kyllä tunnen kiukkua ihan muita miehiä kohtaan, mutta en ex-aviomiestäni.

• Juntti

Olen onnistunut pysyttelemään poikamiehenä!

• Juntti

• Juntti

• Juntti

• Juntti

Olen onnistunut pysymään poikamiehenä!

• Pirre*

onko se nyt mikkää ihme tuolla vakkuuttelulla..

• Juntti

Miksi ei ennen ole näkynyt että viesti olisi mennyt perille????

• hyvin valittu :)

osuva siis :))

• Juntti
        hyvin valittu :) kirjoitti:

osuva siis :))

Sinullahan sitä ei ole,mitäs se taas todistaisi,ehkä identiteetin puutetta/kieltämistä?

• Olin luultavasti nuoruudenrakastettuni ja(alkoholisoituneen) ex-aviomieheni paras ystävä hänen kuolemaansa saakka.

En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kulkeneet pitkiäkin pätkiä elämää yhdessä ja eivät sitten eron jälkeen voi edes kohteliaasti tervehtiä entisiä kumppaneitaan. Jos elämä johdattelee eri suuntiin, eihän ihmisestä tule huonompi vaikkei enää jostain syystä voida tai haluta elää yhdessä.
      Erityisesti lapsiperheiden vanhempien toivoisi vähitellen oppivan hoitamaan yhteisiä asioita ystävällisessä hengessä ja välttämään entisten kumppaniensa arvostelua ainakin lasten kuullen.

• Ystävä muussakin kuin hädässä

Kun on avioliitto takana ja yhteinen menneisyys, ystävyys jää, toivottavasti.
        Me olemme olleet jo yli 10 vuotta hyviä ystäviä eromme jälkeen. Hänhän on ollut ihminen johon olen rakastunut joskus, meillä on yhteiset lapset ja paljon yhdessä elettyä elämää, iloja ja suruja. Täytyisikin muistella niitä miellyttäviä yhteisiä hetkiä, ei niitä pahoja ja kenties riitaisia. Entinen ,ieheni tietää olavansa tervetullut vierailulle kotiini, vaikka lapset ovatkin jo pois muuttaneet.
        Anteeksianto joissakin asioissa tekee hyvää ihmissuhteille ja parantaa kummasti ilmapiiriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      26
      19325
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      75
      6312
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      5946
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      93
      5790
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5639
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      99
      5524
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4963
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4637
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      57
      3976
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3615
    Aihe