Oletko antanut anteeksi ex-puolisollesi vai tunnetko katkeruutta, inhoa, kostonhimoa, syyllisyyttä, vihaa ja pystytkö hyväksymään exäsi uuden parisuhteen/suhteet? Kaipaatko menneitä aikoja vai elätkö jo rakentaen omaa elämääsi? Kielteisiä tunteita voi olla vielä vuosien kuluttua erosta ja ne voivat nakertaa omaa hyvinvointiasi. Itse huomasin olevani toipunut kun en enää hautonut kostoa ja pystyin päästämään lopullisesti irti menneistä.
Oletko sujut exäsi kanssa?
12
611
Vastaukset
- Sinikka
Olen ex-mieheni kanssa hyvä ystävä. En tunne katkeruutta, ei hän edes jättänyt minua. Kummallakaan ei ole uusia suhteita, joten ne eivät ole sotkemassa.
Ajoittain kyllä tunnen kiukkua ihan muita miehiä kohtaan, mutta en ex-aviomiestäni. - Juntti
Olen onnistunut pysyttelemään poikamiehenä!
- Juntti
- Juntti
- Juntti
- Juntti
Olen onnistunut pysymään poikamiehenä!
- Pirre*
onko se nyt mikkää ihme tuolla vakkuuttelulla..
- Juntti
Miksi ei ennen ole näkynyt että viesti olisi mennyt perille????
- hyvin valittu :)
osuva siis :))
- Juntti
hyvin valittu :) kirjoitti:
osuva siis :))
Sinullahan sitä ei ole,mitäs se taas todistaisi,ehkä identiteetin puutetta/kieltämistä?
Olin luultavasti nuoruudenrakastettuni ja(alkoholisoituneen) ex-aviomieheni paras ystävä hänen kuolemaansa saakka.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kulkeneet pitkiäkin pätkiä elämää yhdessä ja eivät sitten eron jälkeen voi edes kohteliaasti tervehtiä entisiä kumppaneitaan. Jos elämä johdattelee eri suuntiin, eihän ihmisestä tule huonompi vaikkei enää jostain syystä voida tai haluta elää yhdessä.
Erityisesti lapsiperheiden vanhempien toivoisi vähitellen oppivan hoitamaan yhteisiä asioita ystävällisessä hengessä ja välttämään entisten kumppaniensa arvostelua ainakin lasten kuullen.- Ystävä muussakin kuin hädässä
Kun on avioliitto takana ja yhteinen menneisyys, ystävyys jää, toivottavasti.
Me olemme olleet jo yli 10 vuotta hyviä ystäviä eromme jälkeen. Hänhän on ollut ihminen johon olen rakastunut joskus, meillä on yhteiset lapset ja paljon yhdessä elettyä elämää, iloja ja suruja. Täytyisikin muistella niitä miellyttäviä yhteisiä hetkiä, ei niitä pahoja ja kenties riitaisia. Entinen ,ieheni tietää olavansa tervetullut vierailulle kotiini, vaikka lapset ovatkin jo pois muuttaneet.
Anteeksianto joissakin asioissa tekee hyvää ihmissuhteille ja parantaa kummasti ilmapiiriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja6814015Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va115593Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1545511Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu2005099SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1154366"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste873581Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan123381Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093068HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.152995Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan552577