Oletko antanut anteeksi ex-puolisollesi vai tunnetko katkeruutta, inhoa, kostonhimoa, syyllisyyttä, vihaa ja pystytkö hyväksymään exäsi uuden parisuhteen/suhteet? Kaipaatko menneitä aikoja vai elätkö jo rakentaen omaa elämääsi? Kielteisiä tunteita voi olla vielä vuosien kuluttua erosta ja ne voivat nakertaa omaa hyvinvointiasi. Itse huomasin olevani toipunut kun en enää hautonut kostoa ja pystyin päästämään lopullisesti irti menneistä.
Oletko sujut exäsi kanssa?
12
613
Vastaukset
- Sinikka
Olen ex-mieheni kanssa hyvä ystävä. En tunne katkeruutta, ei hän edes jättänyt minua. Kummallakaan ei ole uusia suhteita, joten ne eivät ole sotkemassa.
Ajoittain kyllä tunnen kiukkua ihan muita miehiä kohtaan, mutta en ex-aviomiestäni. - Juntti
Olen onnistunut pysyttelemään poikamiehenä!
- Juntti
- Juntti
- Juntti
- Juntti
Olen onnistunut pysymään poikamiehenä!
- Pirre*
onko se nyt mikkää ihme tuolla vakkuuttelulla..
- Juntti
Miksi ei ennen ole näkynyt että viesti olisi mennyt perille????
- hyvin valittu :)
osuva siis :))
- Juntti
hyvin valittu :) kirjoitti:
osuva siis :))
Sinullahan sitä ei ole,mitäs se taas todistaisi,ehkä identiteetin puutetta/kieltämistä?
Olin luultavasti nuoruudenrakastettuni ja(alkoholisoituneen) ex-aviomieheni paras ystävä hänen kuolemaansa saakka.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kulkeneet pitkiäkin pätkiä elämää yhdessä ja eivät sitten eron jälkeen voi edes kohteliaasti tervehtiä entisiä kumppaneitaan. Jos elämä johdattelee eri suuntiin, eihän ihmisestä tule huonompi vaikkei enää jostain syystä voida tai haluta elää yhdessä.
Erityisesti lapsiperheiden vanhempien toivoisi vähitellen oppivan hoitamaan yhteisiä asioita ystävällisessä hengessä ja välttämään entisten kumppaniensa arvostelua ainakin lasten kuullen.- Ystävä muussakin kuin hädässä
Kun on avioliitto takana ja yhteinen menneisyys, ystävyys jää, toivottavasti.
Me olemme olleet jo yli 10 vuotta hyviä ystäviä eromme jälkeen. Hänhän on ollut ihminen johon olen rakastunut joskus, meillä on yhteiset lapset ja paljon yhdessä elettyä elämää, iloja ja suruja. Täytyisikin muistella niitä miellyttäviä yhteisiä hetkiä, ei niitä pahoja ja kenties riitaisia. Entinen ,ieheni tietää olavansa tervetullut vierailulle kotiini, vaikka lapset ovatkin jo pois muuttaneet.
Anteeksianto joissakin asioissa tekee hyvää ihmissuhteille ja parantaa kummasti ilmapiiriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796135Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695930Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452365Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1191403- 121231
- 1851077
- 59887