Punaiset posket

Opiskelustop

Olen syönyt Paroxetinia nyt yli 10 vuotta.
Aluksi lääke auttoi sosiaalisten tilanteiden pelkoon, annos nostettiin lopulta 60mg/pv.
Nyt alkanut samat jännitysoireet uudelleen:
tärisyttää, ääni värisee ja änkytän, punastun, pelkään muiden ihmisten katseita...
Aloitin juuri aikuisopinnot, esitelmiä ym. tulossa...apua, joka pv jännittää!
Mikä enää avuksi? Onko elimistö tottunut lääkkeeseen, eikä mikään enää auta!?
Toisaalta en haluaisi lisälääkitystä, koska Paroxetin annos jo nyt suuri!
Lähinnä äkkitilanteet ja poikkeustilanteet( esitelmät,kokoukset, kahvittelut yms) jännittävät, vaikka olisi kokous/luento, jossa ei itse tarvitse puhua, jännittää, ihan siis jo muiden ihmisten katseet! Sitten posket tulipunaiset, tuntuu,että kaikki tuijottavat/naureskelevat/kuiskivat/
ihmettelevät!
Voi apua oikeesti!!!
Onko muilla samoja kokemuksia ?
Mikäs nyt avuksi???

3

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkumitätönasia

      Pitää kaikkien vaan hyväksyä, että yhdellä on tukka pystyssä ja toisella ei.
      Me olemme erilaisia ja niin kuuluu ollakin. Ei haitta mitään, eikä ketään jos jollain on posket punasena. Itse tykkään ihmisistä, jotka oikeasti tuntevat jotakin kehossaan.
      Upeaa ja rakastettavaa. Miksi sitä pitää jotenkin peittää?
      Kaikenlaisia sekopäitä luuraa pitkin yhteiskuntaa mutta tavalliset ihmiset jännittää tai panikoi. Ei ole aihetta todellakaan.
      Oli joku puhetaidon kurssi joskus, josta vaan kuulin. En mennyt vaikka syytä olisi ehkä ollut. Mutta se asia sieltä : Jos jännittää, keskity ainoastaan siihen asiaasi. Mieti vaan asiaa, ei muuta. Lopulta huomaat, että asia meni ja kaikki on ok.
      Eniten ihmiset jännittää itsensä peliin laittaminen, vaikka sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä. Sillä itsellä meinaan. Vain se asia on se juttu. Ei ihminen.
      Ihmiskeskeisyys on kasvanut yhteiskunnassamme liian suureksi. Siksi se on ongelmallistakin. Unohda ihmiset ja unohda itsesi. Vain asia on tärkeä.
      Pian huomaat, että oletkin tukemassa jo muita, jotka kipuilevat saman asian kanssa.
      Kokeile!!!

    • ghjklop

      Auttaisikohan, jos olisit viikonloput ja päivät jolloin ei ole sosiaalista kanssakäymistä, ilman lääkettä?

      Elimistösi on kuormittunut lääkkeestä eikä se toimi samalla tavalla enää. Jos kehoa altistaa lääkkeettömyydelle, niin alkaisikohan se taas toimia?

    • kunhan_kysyn

      Mitä ihmeen väliä on sillä, että punastuu????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1419
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      154
      702
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      36
      699
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      640
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      114
      536
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe