Olen syönyt Paroxetinia nyt yli 10 vuotta.
Aluksi lääke auttoi sosiaalisten tilanteiden pelkoon, annos nostettiin lopulta 60mg/pv.
Nyt alkanut samat jännitysoireet uudelleen:
tärisyttää, ääni värisee ja änkytän, punastun, pelkään muiden ihmisten katseita...
Aloitin juuri aikuisopinnot, esitelmiä ym. tulossa...apua, joka pv jännittää!
Mikä enää avuksi? Onko elimistö tottunut lääkkeeseen, eikä mikään enää auta!?
Toisaalta en haluaisi lisälääkitystä, koska Paroxetin annos jo nyt suuri!
Lähinnä äkkitilanteet ja poikkeustilanteet( esitelmät,kokoukset, kahvittelut yms) jännittävät, vaikka olisi kokous/luento, jossa ei itse tarvitse puhua, jännittää, ihan siis jo muiden ihmisten katseet! Sitten posket tulipunaiset, tuntuu,että kaikki tuijottavat/naureskelevat/kuiskivat/
ihmettelevät!
Voi apua oikeesti!!!
Onko muilla samoja kokemuksia ?
Mikäs nyt avuksi???
Punaiset posket
3
276
Vastaukset
- pikkumitätönasia
Pitää kaikkien vaan hyväksyä, että yhdellä on tukka pystyssä ja toisella ei.
Me olemme erilaisia ja niin kuuluu ollakin. Ei haitta mitään, eikä ketään jos jollain on posket punasena. Itse tykkään ihmisistä, jotka oikeasti tuntevat jotakin kehossaan.
Upeaa ja rakastettavaa. Miksi sitä pitää jotenkin peittää?
Kaikenlaisia sekopäitä luuraa pitkin yhteiskuntaa mutta tavalliset ihmiset jännittää tai panikoi. Ei ole aihetta todellakaan.
Oli joku puhetaidon kurssi joskus, josta vaan kuulin. En mennyt vaikka syytä olisi ehkä ollut. Mutta se asia sieltä : Jos jännittää, keskity ainoastaan siihen asiaasi. Mieti vaan asiaa, ei muuta. Lopulta huomaat, että asia meni ja kaikki on ok.
Eniten ihmiset jännittää itsensä peliin laittaminen, vaikka sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä. Sillä itsellä meinaan. Vain se asia on se juttu. Ei ihminen.
Ihmiskeskeisyys on kasvanut yhteiskunnassamme liian suureksi. Siksi se on ongelmallistakin. Unohda ihmiset ja unohda itsesi. Vain asia on tärkeä.
Pian huomaat, että oletkin tukemassa jo muita, jotka kipuilevat saman asian kanssa.
Kokeile!!! - ghjklop
Auttaisikohan, jos olisit viikonloput ja päivät jolloin ei ole sosiaalista kanssakäymistä, ilman lääkettä?
Elimistösi on kuormittunut lääkkeestä eikä se toimi samalla tavalla enää. Jos kehoa altistaa lääkkeettömyydelle, niin alkaisikohan se taas toimia? - kunhan_kysyn
Mitä ihmeen väliä on sillä, että punastuu????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701