Miksi mennä naimisiin/avoliittoon?

Juntti

Kaikki kuitenkin pettävät tai katselevat muita sillä silmällä ja arvostelevat puolisoaan!

18

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Optimisti Orv...

      Avioliiton solmimiseen tässä iässä on yksi hyvä syy: Voi järjestää ystäville hyvät juhlat.

      Avoliitolle on mielestäni samoin vain yksi hyvä syy: kun huomaa haluavansa elää rakkaansa kanssa loppuelämän ja toinen asunto on jo kauan tuntunut tarpeettomalta.

      Kun valitset hyvin ja itsekin pidät huolen, että teillä on hyvä olla, ei ole mitään hyvää syytä ryhtyä katsastella muita markkinoita.

      Yksinkertaista, vai mitä? :))

      • Juntti

        Jospa se olisikin niin yksinkertaista ja jospa se "oikea" olisi juuri MINUN "oikeani" eikä loppujen lopuksi kaikkien muiden?


      • muiden ??
        Juntti kirjoitti:

        Jospa se olisikin niin yksinkertaista ja jospa se "oikea" olisi juuri MINUN "oikeani" eikä loppujen lopuksi kaikkien muiden?

        kauheeta kun soot vainoharhainen, ei ihme että siellä yksin möllötät ja kieriskelet katkeruudessasi, kukaan nainen moista epäluuloa kestä


      • Juntti
        muiden ?? kirjoitti:

        kauheeta kun soot vainoharhainen, ei ihme että siellä yksin möllötät ja kieriskelet katkeruudessasi, kukaan nainen moista epäluuloa kestä

        Ei minulta naisseuraa puutu,en vain ole tavannut naista jonka kanssa voisin harkitya viettää loppuelämäni!


    • Irma

      En enää koskaan muuta kenenkään kanssa yhteen!

      • Juntti

        Nykyäänhän voi harrastaa kaikenlaista!


    • plunger

      Tarkoitatko ensi liittoa vai uutta liittoa?

      Enkä toimisi aina, mahdolliset lapset jos niitä on tulla, voi säilöä laitokseen. Kustantaja veronmaksajat, tai vakuutusyhtiö, tai mies.
      Silloin ei tulisi paljon kyyneliä kun voisi jokainen kävellä ulos kun haluaa. Melkein heti, kunhan on muuttoon 3 päivän aika sentään.

      Jos uutta liittoa esim. 50 ihmisten kesken ajatellaan, ei tietenkään ole mitään järkeä sopia 'ikuista', 'kestävää' suhdetta. Ihminen sen ikäisenä tietää, mikä on. Mukavuudenhalu ja oman itsekkään tyydytyksen halu on vallannut jo ihmisen ja yksin elämään tottuneen on vaikea sopeutua toiseen tapojensa noudattajaan.

      • seven

        Oman itsekkään tyydytyksen halu ja yksin elämään tottuneen on vaikea sopeutua toiseen tapojensa noudattajaan.

        Alleviivaan tämän.


      • Juntti
        seven kirjoitti:

        Oman itsekkään tyydytyksen halu ja yksin elämään tottuneen on vaikea sopeutua toiseen tapojensa noudattajaan.

        Alleviivaan tämän.

        Kyllä nuoremmissakin on itsekkäitä ja sopeutumattomia!


      • plunger
        Juntti kirjoitti:

        Kyllä nuoremmissakin on itsekkäitä ja sopeutumattomia!

        mutta mitä me nyt nuoremmista, tämä on 50 ihmisten palsta. Ei kauhistella niitä nuoria, moraalittomia, itsekkäitä, laiskoja ..., ei, nyt puhutaan keski-ikäisistä. Minä puhuin, ainakin.

        Ikääntynyt on mukavuudenhaluinen enemmän kuin seikkailunhaluinen, ehkä tämän uskaltaa sanoa.


      • Irma
        plunger kirjoitti:

        mutta mitä me nyt nuoremmista, tämä on 50 ihmisten palsta. Ei kauhistella niitä nuoria, moraalittomia, itsekkäitä, laiskoja ..., ei, nyt puhutaan keski-ikäisistä. Minä puhuin, ainakin.

        Ikääntynyt on mukavuudenhaluinen enemmän kuin seikkailunhaluinen, ehkä tämän uskaltaa sanoa.

        Nythän sitä vasta uskaltaa elää kun lapset ovat aikuisia eikä heistä enää tarvitse kantaa vastuuta!


      • plunger
        Irma kirjoitti:

        Nythän sitä vasta uskaltaa elää kun lapset ovat aikuisia eikä heistä enää tarvitse kantaa vastuuta!

        Irma hyvä, ethän kuvittele, että nyt on koittanut autuus aika. Jos ajattelet että olet vapaa ja siis voit olla villi, silloin voivat kaikki muutkin olla villit ja vapaat, saavat olla ja mahdollisesti ovat. Vain villi meno kaikilla! Kantaako kukaan vastuuta edes omista teoista? Miten kukaan voi toiseen ihmiseen luottaa? Eli elämmekö nyt kuin haukipoikaset: syömme kenet tahansa ehdimme kiinni saada ennen kuin tulemme itse syödyksi? Hillittömyys vallassa!


      • Irma
        plunger kirjoitti:

        Irma hyvä, ethän kuvittele, että nyt on koittanut autuus aika. Jos ajattelet että olet vapaa ja siis voit olla villi, silloin voivat kaikki muutkin olla villit ja vapaat, saavat olla ja mahdollisesti ovat. Vain villi meno kaikilla! Kantaako kukaan vastuuta edes omista teoista? Miten kukaan voi toiseen ihmiseen luottaa? Eli elämmekö nyt kuin haukipoikaset: syömme kenet tahansa ehdimme kiinni saada ennen kuin tulemme itse syödyksi? Hillittömyys vallassa!

        Taysillä elämisellä tarkoitan matkustelua,uusia harrastuksia ja ystäviä,en suinkaan mikää orgioita!


    • Pirre*

      millä silmällä?

    • Ei kaikki.

      Ei se tuo pettäminen aivan kaikilla paikkaansa pidä, tottakai joskus käy mielessä ja tilaisuus tekee varkaan.

      • jos asiat ovat kotona hyvin, miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi sitä ohikiitävän luvattoman hetken vuoksi.

        Uskon, että useimmat naiset ovat vielä "yksiavioisempia" kuin miehet. Joten luulen, että miehillä on vielä paremmat mahdollisuudet löytää kumppani, joka haluaa elää sitoutuneena.

        Pidä siis naisesi tyytyväisenä, niin ei tule tarvetta etsiä parempaa! Sama pätee tietysti toisinpäinkin. Sitäpaitsi ainakin tässä iässä jo tietää, ettei hyvä vaihtamalla parane.


      • Juniperus
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        jos asiat ovat kotona hyvin, miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi sitä ohikiitävän luvattoman hetken vuoksi.

        Uskon, että useimmat naiset ovat vielä "yksiavioisempia" kuin miehet. Joten luulen, että miehillä on vielä paremmat mahdollisuudet löytää kumppani, joka haluaa elää sitoutuneena.

        Pidä siis naisesi tyytyväisenä, niin ei tule tarvetta etsiä parempaa! Sama pätee tietysti toisinpäinkin. Sitäpaitsi ainakin tässä iässä jo tietää, ettei hyvä vaihtamalla parane.

        "miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi sitä ohikiitävän luvattoman hetken vuoksi."

        Ei kukaan järkevä ihminen tietenkään, mutta niin kovin harva meistä on järkevä. Naiset ovat luonnostaan uskollisempia, mutta ollakseen kunnon feministi naisen on käyttäydyttävä miehisesti.


      • Irma
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        jos asiat ovat kotona hyvin, miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi sitä ohikiitävän luvattoman hetken vuoksi.

        Uskon, että useimmat naiset ovat vielä "yksiavioisempia" kuin miehet. Joten luulen, että miehillä on vielä paremmat mahdollisuudet löytää kumppani, joka haluaa elää sitoutuneena.

        Pidä siis naisesi tyytyväisenä, niin ei tule tarvetta etsiä parempaa! Sama pätee tietysti toisinpäinkin. Sitäpaitsi ainakin tässä iässä jo tietää, ettei hyvä vaihtamalla parane.

        Hienoja ajatuksia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe