Asensin Elementary OS fakeraidin päälle. Asennuksen yhteydessä piti asentaa mdadm paketti jotta levypakka näkyy. Asennus meni hyvin ja pääsin asentaman päivityksiä. Päivitysten mukana tuli uusi kerneli joka ei osaa bootata levyltä vaan menee komentoriville. Pääsen kyllä siellä komentorivillä selaamaan tiedostoja ja puukottamaan, tosin verkko ja muut ovat alhaalla. Chroottasin jo levynkin ja asensin mdadm paketin uudestaan mutta ei auttanut.
kun koneen boottaa alkuperäisen kernelin kanssa kaikki toimii hyvin. Levy on osioitu XFS -tiedostojärjestälmällä.
Uusi kernel ei osaa lukea levyä
3
243
Vastaukset
Tarkoitat että uudella kernellillä X ei käynnisty? Ei sitä kerneliä tarvitse jatkuvasti päivittää. Fakeraidilla tarkoitat softapohjaista raidia? Yleensä toimii hyvin. XFS on hyvä ja vakaa tiedostojärjestemä. uname -r kertoo mikä kerneli käytössä. Luulen, että joku rikkinäinen prosessi tiputtaa kirjautumisessa väärälle ajotasolle. Linuxissa on useampia ajotasoja ja olet varmaan sellaisessa jossa X ja verkko eivät ole käytössä. Kernelin päivitys vaatii usein myös näytönohjaimen ja muidenkin laitteiteiden ajureiden päivityksen jos sellaisia käytössä. Yleensä paketinhallinta huolehtii moisista. Pääset helpommalla kun käytät vanhempaa kerneliä tämän vuoden loppuun.
- gfdsgdffgsdg
Uusimmat kernelit saa kernel.org sivustolta, distrojen "uudet" kernelit voivat olla todella vanhoja ja bugisia. Amd gpun omistajien kerneli saa täältä;
https://cgit.freedesktop.org/~agd5f/linux/?h=drm-next-4.13-wip
amd-staging-4.11 branch jos freesyncille tai hdmiaudiolle on tarvetta.- määenooropotti
> Amd gpun omistajien kerneli saa täältä;
Noku ei saa. Saa ainostaan patchejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530