Moottoripyörän myynti ja ostajalla hajoaminen

Anonyymi10008

Myin 2t moottoripyörän ja sit se on hajonnut uudella omistajalla samana päivänä ja sit kauppakirjassa lujee että "kaupan kohde myydään siinä kunnossa kun se on kaupan teko hetkellä" niin oonko mää vielä vastuussa siitä pyörästä?

5

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormipoisnenästä

Lain edessä et, ellei kyseessä ole huijaus, joka on taas poliisiasia.
      Moraalisesti taas jokainen punnitsee asian itse.

• fyffex

Jos sait huonon hinnan, niin ei kannata osallistua korjauskustannuksiin. Jos taas teit hyvät kaupat, on jo mielenrauhasi takia hyvä palauttaa kauppasummasta muutama satanen.
      Ostaja voi haastaa sinut oikeuteen, mutta niin ei yleensä kukaan tee, koska oikeudenkäynti on kallista ja kumpikin vain häviää rahaa rutosti asianajajille.

• Seniorbiker

Juridisesti et ole korvausvelvollinen, jos ostaja on tuttu ja sait pyörästä hyvän myyntihinnan, eikä syynä ollut käyttäjävirhe, voisit miettiä pientä kompensaatiota korjauslaskusta...

• rikosvaiei

Kyse on siitä tiesitkö sen olevan viallinen, jos ja kun tiesit niin olet syyllistynyt petokseen mikä on tuomittavissa tuomioistuimessa - tällöin sinun kannattaa sovitella asia.

• Jutustelija1

Jos et selvästikään ollut tietoinen viasta tai ostaja on sen itse aiheuttanut niin sinulle ei koidu kuin korkeintaan paha mieli asiasta. Mitään vastuita et joudu kärsimään.

Eri asia on jos olet selvästi huijannut ostajaa tietoisesti, tällöin kuten huijauksissa aina saattaa sinullakin olla vastuita.

Itse myyn aina reilusti laitteet sellaisina kuin ne on, ja minulla ne toki on mintissä kunnossa koska olen aktiivi harrastaja. Rikkinäiset kannattaa korjata itse tai myydä vikoineen rehellisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe