Moottoripyörän myynti ja ostajalla hajoaminen

Anonyymi10008

Myin 2t moottoripyörän ja sit se on hajonnut uudella omistajalla samana päivänä ja sit kauppakirjassa lujee että "kaupan kohde myydään siinä kunnossa kun se on kaupan teko hetkellä" niin oonko mää vielä vastuussa siitä pyörästä?

5

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormipoisnenästä

Lain edessä et, ellei kyseessä ole huijaus, joka on taas poliisiasia.
      Moraalisesti taas jokainen punnitsee asian itse.

• fyffex

Jos sait huonon hinnan, niin ei kannata osallistua korjauskustannuksiin. Jos taas teit hyvät kaupat, on jo mielenrauhasi takia hyvä palauttaa kauppasummasta muutama satanen.
      Ostaja voi haastaa sinut oikeuteen, mutta niin ei yleensä kukaan tee, koska oikeudenkäynti on kallista ja kumpikin vain häviää rahaa rutosti asianajajille.

• Seniorbiker

Juridisesti et ole korvausvelvollinen, jos ostaja on tuttu ja sait pyörästä hyvän myyntihinnan, eikä syynä ollut käyttäjävirhe, voisit miettiä pientä kompensaatiota korjauslaskusta...

• rikosvaiei

Kyse on siitä tiesitkö sen olevan viallinen, jos ja kun tiesit niin olet syyllistynyt petokseen mikä on tuomittavissa tuomioistuimessa - tällöin sinun kannattaa sovitella asia.

• Jutustelija1

Jos et selvästikään ollut tietoinen viasta tai ostaja on sen itse aiheuttanut niin sinulle ei koidu kuin korkeintaan paha mieli asiasta. Mitään vastuita et joudu kärsimään.

Eri asia on jos olet selvästi huijannut ostajaa tietoisesti, tällöin kuten huijauksissa aina saattaa sinullakin olla vastuita.

Itse myyn aina reilusti laitteet sellaisina kuin ne on, ja minulla ne toki on mintissä kunnossa koska olen aktiivi harrastaja. Rikkinäiset kannattaa korjata itse tai myydä vikoineen rehellisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      227
      17163
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      169
      12204
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      45
      5997
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4862
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      14
      4795
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3967
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3585
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      136
      3017
    9. 259
      1434
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1031
    Aihe