Sh pääsykokeet!

Toiveikasvili

Pääsitkö esivalinta-kokeen seuraavaan osioon! Hienoa :). Täälä voitaisiin puhua tulevista pääsykokeista: matikka-osiot, haastattelut (yksilö ja ryhmä), mitä muistaa pääsykokeisiin mennessä, edellisien vuosien kysymyksiä haastiksissa ymym... !!!

14

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertokaaa

Millaisia kysymyksiä ryhmähaastattelussa yleensä on? Tai mitä eroa on ryhmäkeskustelulla tai haastattelulla?

• Sapemies

Mä voin kertoilla mitä oli tuolla enkkupuolen haastatteluissa. Arcadassa oli ensin 12 hengen tilanne jossa piti ratkaista porukalla eettinen tehtävä. Sit 6h "haastattelu" jossa lähinnä puhuttiin taustoista ja juteltiin niitä näitä.

Metropoliassa oli kolmen hengen ryhmät, ensin ongelmanratkaisu tehtäviä, sit vartti keskenään puhumista aiheesta "päihderiippuvaisten raskaana olevien naisten hoito ja onko mielestäsi pakkohoito oikeutettua" sit viis minuuttia aiheesta "millaista luulet amk opiskelun olevan ja mitä odotat siltä"

• Jännittäjä

Valintakoe sisältää kaksi osaa. Onko kellään mitään tietoa mitä Tamkissa mahtaa olla edessä?

• Sekasinn

Onko täällä kukaan joka olisi päässyt HAMK:iin ? Itse olen ainakin :) onko HAMK:issa joku ennakkomateriaali ?

• Heipparallaaa

Täällä kanssa yksi kiinnostunut HAMK:n pääsykokeista. Millaiset ovat (lähinnä tuo matematiikka osio jännittää) :)

• ffdd

Mikä vois olla ryhmähaastattelun keskustelun aihe? viime vuonna oli kuulema sote-uudistus.

• kkkppttg

Voisi olla aika ajankohtainen aihe tuo sote-uudistus.

• Pihalla.fi

Entä onko tuo ryhmätehtävä millainen? Ryhmähaastattelu siis. Kierretäänkö vuorotellen vastaten kysymyksiin kuten miksi hait ,vahvuudet ja heikkoudet jne vai keskustelua sote-uudistuksista jne muista?

• perhana365

JAMK ilmoittaa nettisivuillaan videossa, että sh-puolen valintakokeessa testataan matikan osaamista? Millaisia laskuja ja saako käyttää laskinta?
      Muuten valintakoekutsukirjeessä oli vain, että "sisältää ryhmätilanteen ja kirjallisen tehtävän" "tutustu ennakkomateriaaliin". Itse kutsukirjeessä ei matikasta puhuta mitään.

• Uteliastonttu

Laurea sh pääsykokeet kiinnostaa :) !

• Juuhy

Koska saa selville tiedon kouluun pääsystä? Saako aiemmin kun 30.6?

• Entajuayhtäään

Millanen HAMK:in sh valintakoe on ? Kiinnostaa!!
      En tiiä yhtään millanen se on! Ja mitä siihen tarvitaan!

• Kokematon123

Metropoliaan ja laureaan kutsu saatu! Haluaisin kuulla kokemuksia kyseisten kokeista ja haastatteluista :)

• Heeeeelppppuu

Onko pääsykokeissa tavannut olla lääkelaskuja?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5744
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2966
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2143
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      12
      1755
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1753
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      17
      1677
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1489
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      12
      1476
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1466
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9