rukoilin ajatuksissani Jeesus Auta! Isän ohjaama

Kiitos-Herra-että-autoit

Tapahtui lokakussa vuonna 1967 kun lähdimme kahdella traktorilla ja kärreissä muuttokuormineen kohti kymenlaaksossa olevaa tilaa. Yöllä oli pakkanen jäädyttänyt tienpintaa ja kun ajoimme Kuopion ohi länsirannantietä ja sen jyrkintä mäkeä ylös, kun isäni ohjaama traktori lähti tulemaan alaspäin ja minun ohjaama traktori kuormiseen oli vain noin 20m jäljessä, tien vieressä syvä-rotko. Tuolloin huusin ajatuksissani Jeesus Auta! Isän ohjastama traktori pysähtyi heti. Heittelin lapiolla vain hiukan hiekkaa ja taas mentiin. Mutta kun olimma juuri nousemassa mäkeä ylös vastaan tuli vielä Kuopiosta länsirannantietä kulkeva linja-auto. Olen todella suuressa kiitollisuuden velassa Jumalalle, että Hän kuuli Jeesuksen nimessä esitetyn äänettömänkin hätä rukouksen. Ja näin esti suuronnettomuuden. Näin kauan olen tämän salannut, mutta nyt vain tuli ajatuksiini Psalmi 50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

10

516

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuusesille

Ei siinä Jeesuksella eikä Jumalalla ole ollut mitään osuutta, kyllä se on ollut pelkästään Karppisen Auton linja-autokuskin Kyösti Pekkarisen ajotaidosta kiinni.

• hyvä-yritys

Karppisen autoa ei silloin vielä edes näkynytkään, sillä linja-auto ilmestyi mäenpäälle vasta hiukan ennen mutkaa. Kyösti Pekkarisen ajotaito ei olisi voinut estää katastrofia.

• Mutkamäet

Mikä siitä olisi sitten suuronnettomuuden tehnyt, jos vain se keulimmainen verku peräkärreineen olisi lipsahtanut sinne jontkaan?

• minulle-se-oli-rukous-v-

Siinä tosiaan oli suuronnettomuuden kaikki elementit olemassa. Etumaisen traktorin peräkärri oli melkein poikittain tiellä ja jos silloin siihen olisi tullut vielä linja-auto päälle, niin kyllä siinä olisi aikamoinen rytinä ollut. Mutta kun linja-auto ilmestyi eteen niin tie oli jo avoin.
        Totta kai jokainen saa ajatella tästä jutusta niin kuin haluaa. mutta aloituksen kertomus on totista totta, sillä olinhan silminnäkijänä paikanpäällä.

Muuten Linja-auton kuski ei olisi millään kyennyt suuronnettomuutta estämään. jo yksin siitäkin syystä, että mikään kuski ei olisi saanut autoaan pysähtymään niin lyhyen matkan aikana.

• luvattuonkyllä

Viisautta kannattaa rukoilla kun siinä sanassa jopa käsketään että sitä myös annetaan. Se ainut mitä luvataan antaa. Ja kun sitä saisi ei tarvitsisi höpötellä aivan turhia eikä muutenkaan haahuilla typeriä.

• Salmin

Kyllä se on korkeimman kädessä, ihmisen elo. Ei saa antaa pelolle valtaa. Herra varjelee meitä kädellään.

• Huikea-mahdollisuus

Yksi Suomen tunnetuimmista kitaristeista Jukka Tolonen tuli uskoon vankilassa istuessaan tuomiota naisystävänsä murhayrityksestä. Hän rukoili ensimmäisen kerran Jeesusta, että tämä nainen jäisi henkiin.
      Tapahtui kaksi ihmettä. Nainen selvisi hengissä ja Jukka löysi Jeesuksen elämäänsä.
      Jukan stoori alkaa kohdasta13:03 ja suunnilleen kohdassa 18 hän kertoo rukoilleensa Jeesusta, Mutta nyt kyseessä ei ollut mikään Hätärukous, tämä on ihmisen tärkein hätärukous!

• Tutustu-Jeesukseen
    • 123hhhhhhhhhhhhh

Tapahtuisipa minullekin samaa.

• Otat-vain-vastaan

http://www.tv7.fi/vod/player/56305/ Allenin kokouksessa ollut mies kertoo nähneensä kuinka Jeesus Jumalan Pyhän Hengen voimalla paransi erään poikavauvan, joka oli syntyessään jo kuurosokea ja kieli roikkui suun ulkopuolella. Kädet ja jalat olivat epämuodostuneet. Kyynärpäät olivat tunkeutuneet vatsaan ja polvet koskettivat kyynärpäitä. Lapsi oli sikiöasennossa. Lisäksi pojalta puuttui miehen sukuelimet ja jalkaterät hänellä oli 26 vakavaa vammaa. Ja kun kokouksen juontaja esitteli pojan Allenille ja hän käski tuoda pojan luokseen ja luvan saatuaan äiti antoi hänet Allenille. Nyt lopun voit kuunnella kun avaat tuon ohjelman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1320
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe