Floridan pohjoisosa ja länsirannikko

automatkaajat

Suunnittelemme matkaa Floridaan syksylle. Olisi kiinnostavaa nähdä myös muuta kun tuo Miamian rannikko ym. pakolliset kohteet. Onko jollain kokemuksia länsirannikon paikoista, onko siellä suunnalla mitään näkemisen tai kokemisen arvoista. Myös Orlandon pohjoispuolinen osa osavaltiosta kiinnostaa, onkohan siellä käymisen arvoisia paikkoja?

3

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

Riippuu paljon mitä haluatte nähdä ja kokea. Itse mieluummin suuntaan juurikin länsirannikolle, ehkä auringonlaskun takia. Meksikonlahden vesi taitaa myös olla lämpimämpää. Luontohan tuolla päin on kaikkialla aivan mahtavaa. Miamista Evergladesin läpi vanhaa tietä pitkin on hauska ajaa, vaikka vähän yksitoikkoista (Big Cypress Visitor Centerissä voi pysähtyä ja ehkä nähdä alligaattorin ihan läheltä, kuten meille kävi). Pienet rannikkokaupungit Naplesistä pohjoiseen ainakin Tampaan asti ovat viehättäviä paikkoja. Luonnopuistot tuollapäin ovat hienoja, jos linnut ja alligaattorit kiinnostaa.

Orlandoa pohjoisemmassa on sellaisia paikkoja, joissa lillutaan jokea alaspäin kumirenkaalla tuntitolkulla. Nuorena tuli sellaisessa käytyä, oli makea kokemus. Löytynee muutama kohde googlesta Florida River Tubing.

Ja suosikkini: länsirannikolla ainakin auringonlaskut ovat kokemisen arvoisia. Beachilla istuskelu, kävely, vedessä pulikointi tms auringonlaskua ihastellen on kokemus, johon ei ihan heti kyllästy.

Jos jotain erityisiä vierailukohteita ajattelee, niin tässä muutama joista itse olen nauttinut:
      - Salvador Dali museo St Petersburgissa
      - Tampa Bayn yli menevän Sunshine Skyway Bridgen ylittäminen on omanlaisensa kokemus
      - St Pete Beachillä Don CeSar -hotelli on hauska näky
      - Sarasotassa on luonnonsuojelupainotteinen Mote Marine Aquarium (jossa erityisesti veneajelu biologien kanssa on antoisa reissu, jossa pääsee merenelävien lisäksi näkemään myös mukavia kämppiä mereltä päin)
      - Sarasotan "Unconditional Surrender" -patsas
      - Siesta Keyn beachin valkoinen hiekka
      - Venice inlet, joko south jetty, jossa Anita's Sand Castlen hodarit tai north jetty, jossa hyvä picnic paikka
      - Jos Venicessä käy, niin kalastuslaituri, joka löytyy paikassa olevan ravintolan nimellä Sharky's on the Pier
      - Esim. Casey Keyn läpi ajaminen ja kohtuullisen mukavien kämppien ihmettely
      - Pikkukaupunkien keskusta-alueiden läpi ajaminen (Naples, Fort Myers, Venice, Sarasota)
      - Luonnonpuistot (esim. Myakka River State park)
      - Busch Gardens huvi- ja eläinpuiston yhdistelmä Tampassa (sopivan hurjia vuoristoratoja)
      - Tampa Bayn alueen ammattilaisurheilutapahtumat, MLB, NFL, NHL
      - Beachillä kuin beachillä kävely, usein pääsee kilometreittäin kulkemaan suhteellisen rauhassa muista kulkijoista etenkin pienempien kylien kohdalla

• Exploding_Bible

Raamattuvyöhykkeellä on paljon ihania kirkkoja ja radikalisoituneita seurakuntia, mm. tämä Westboro Baptist Church, joka oli homojen suosimaan yökerhoon suunnatun pommi-iskun takana.

God Bless Westboro Baptist terrorists!

• automatkaajat

kiitos vastauksista, ensimmöisestä viestistä sai jo plajon lisäideoita matkalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      283
      2251
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1680
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      214
      1352
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      80
      1199
    5. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1155
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      963
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      955
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      930
    9. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      56
      891
    10. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      876
    Aihe