Paskan puhuminen, panettelu ja mustamaalaaminen selän takana kertoo puhujasta ja puhujista aina enemmän kuin hänestä ketä haukutaan...
Pahan puhuminen selän takana..
54
2128
Vastaukset
- jfjf
Itseasiassa tulin vasta ajatelleeksi että koskahan viimeksi "puukotin selkään " jotain? Siis oikeassa elämässä livenä. En edes muista!! Oliskohan musta tullut hyvä ihminen (vihdoin ja viimein :))? Täällä palstalla kyllä tullut "lyötyä" erästä naista kostoksi sen ilkeydestä korkojen kera. Äskettäin vain tullut paha epäilys että omin vain kaikkea paskaa jonka kostin sitten. Vastapuoli ei sit ole laittanut musta koskaan mitään ilkeää tänne? Sekin tietty mahdollista mutta sit äärimmäisen ahdistavaa mulle ymmärtää että kaikki oli oikeasti noin (ei helppoa olla väärässä kellekkään)... Enkä edelleenkään suostu uskomaan tuota.
- nukutkohyvinyösi
Ajatella. Mitä jos ihan itse oma-aloitteisesti tuhosit tuolla tavalla mahdollisen suhteen, omista harhoistasi johtuen?
- nämäonpahoja
Joillekin ihmisille tunteet on helppoa ja kevyttä viihdettä ja kun kaikki ei ole ihan helppoa tai varmaa niin voi mennä porskuttaa eyeenpäin ja siirtyä seuraavaan. Ihmisiä voi murskata surutta siinä välissä, kysehän ei siinä murskaamisessa ole pelkästään toisen sydämen murskaamisesta vaan pahimmillaan toisen maineen menettämisestä tietyssä ympäristössä ainakin ja sitähän ei enää takaisin palauteta.
- jfjf
nämäonpahoja kirjoitti:
Joillekin ihmisille tunteet on helppoa ja kevyttä viihdettä ja kun kaikki ei ole ihan helppoa tai varmaa niin voi mennä porskuttaa eyeenpäin ja siirtyä seuraavaan. Ihmisiä voi murskata surutta siinä välissä, kysehän ei siinä murskaamisessa ole pelkästään toisen sydämen murskaamisesta vaan pahimmillaan toisen maineen menettämisestä tietyssä ympäristössä ainakin ja sitähän ei enää takaisin palauteta.
Taas pientä rajaa hei! Ei tämä nainen ole kaikkien pyhimysten äiti ja minä mengele2!! Ihmisistä on juoruja myös ja aina täytyy muistaa että vaikka jutut värittyy matkalla varmasti niin totta toinen puoli tai ainakin jotain! Ihan tyhjästä ei puheetkaan synny!!!
- LikaBarn
nukutkohyvinyösi kirjoitti:
Ajatella. Mitä jos ihan itse oma-aloitteisesti tuhosit tuolla tavalla mahdollisen suhteen, omista harhoistasi johtuen?
Kuulostaa, että mikään suhde ei olisi ollut ikinä mahdollinen eikä "vastapuoli" ole menettänyt yhtään mitään. Kannattaa panostaa niihin juoru-ukkoihin ja -täteihin, henkinen yhteys ja aaltopituus on ainakin sama.
- OletVäärässä
jfjf kirjoitti:
Taas pientä rajaa hei! Ei tämä nainen ole kaikkien pyhimysten äiti ja minä mengele2!! Ihmisistä on juoruja myös ja aina täytyy muistaa että vaikka jutut värittyy matkalla varmasti niin totta toinen puoli tai ainakin jotain! Ihan tyhjästä ei puheetkaan synny!!!
Kyllä jotkut puheet todellakin syntyy tyhjästä.
Ei voi yleistää tommosta sanontaa kaikkiin. - skfjdma
OletVäärässä kirjoitti:
Ei voi yleistää tommosta sanontaa kaikkiin.samaa mieltä ja se on fakta... jotkut keksii ja mustamaalaa...
- Anonyymi
Luulo ei ole tiedon väärti vainoharha
- Anonyymi
skfjdma kirjoitti:
samaa mieltä ja se on fakta... jotkut keksii ja mustamaalaa...
Rikkinäistä puhelinta leikitään täällä kovalla moukarilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkinäistä puhelinta leikitään täällä kovalla moukarilla.
"Mä oon Egyptin intiaani Sisiliasta.”
”Äijä puhuu taas Pabloo..... " - Anonyymi
Älä manipuloi mestaria.
Tämä ei ole ohi ennenkö se mitä alussa sanoin toteutuu.
Niin on aina ollut ja niin tulee olemaan.
Universumi tietää kuka tai ketkä.Se jää nähtäväksi.Sitte minä nautin. - Anonyymi
nämäonpahoja kirjoitti:
Maineen murskaaminen sellaiselta jolla jo maine murskattu on pikkasen vaikeaa🤣
- Anonyymi
jfjf kirjoitti:
Kaikista eniten joitakin ärsyttää se että joku on niiiiin mielenkiintoinen että siitä jaksetaan jauhaa loputtomiin.Toisia ei kukaan noteraa ja nehän justiinsa kärsii ja katkeroituu.
Miksi tuosta aina,miksei minusta??? - Anonyymi
LikaBarn kirjoitti:
Kuulostaa, että mikään suhde ei olisi ollut ikinä mahdollinen eikä "vastapuoli" ole menettänyt yhtään mitään. Kannattaa panostaa niihin juoru-ukkoihin ja -täteihin, henkinen yhteys ja aaltopituus on ainakin sama.
Jos vastapuoli on mykkä niin todellakin kuuntelen muita.
- Anonyymi
OletVäärässä kirjoitti:
Ei voi yleistää tommosta sanontaa kaikkiin.Sinä Äitee Teresaa.Kanna vastuu jutuista jos laita niitä provoja itse johonkin.
Niin me muutkin tehdään.
Minua ei haittaa tollojen puheet.Sinä oletkin se marttyyriytyjä joka haluaa taas rahaa että voi ostella krääsää.
- mikäontotuus
Kukaan ei varmaan ole pyhimys mutta kun muodostetaan mielikuvia omassa päässä ja palsta totuuden pohjalta voi tulla aika paljon ylilyöntejä jotka eivät perustu ihmisen oikealle tuntemiselle esim .vuosikausien ystävyys jossa voidaan puhua että tunnen sen tyypin.
- Anonyymi
Hah,haaa sinä et tule ikinä toista tunteen ja sen pimeää puolta vaikka elelisit hänen kanssaan 24/7.
- Kuurassa
En ole joulupäivän 2015 nähnyt ketään tai edes viestitellyt. Oon keskittynyt vaan onnellisuuteen ja syöpätaisteluun. Eli ei ole ollut nahdollisuuksia puhua sinusta. Puolentoista vuoden taistelu ja yhä jatkuu. Eipä ole aihetta puhua paskaa!
- Kutsuitkotiisi
En puhu sinusta kakkonen paskaa. Ole hyvä ja ota yhteyttä minuun niin loppuu tuo miehen paskanpuhuminen sinusta. En ole niin tyhmä kuten mies kuvittelee. En usko sitä kertomista sinusta. Tiedät että se on kertonut sinusta minulle ja olet vanha tuttu sille. Jos haluat kertoa oman näkemyksesi tapahtuneesta annan sen mahdollisuuden sulle. Ymmärrät varmaan ettei ystävyys voi jatkua ellet ota yhteyttä minuun. En usko kaikkea mitä kertoi enkä syytä sinua koska olemme jo vanhempia emmekä teinejä enään. Minusta olisi hyvä jutella. Tiedän että pelkäät miestä ja sitä mitä se on kertonut minusta. Olen pyytänyt sinua ottamaan yhteyttä. Ei nähtävästi ole sitä sulle kertonut? Sinun pitää tämä hoitaa koska muutoin jään tuon kertomuksen taakse ja uskon siihen mitä kertoi sinusta. Tiedän ettet halunnut miehen eroavan. Ota siis yhteyttä odotan sitä. Enkä puhu sinusta pahaa mitenkään,
- iw65qhvd
"Harhapetterin" vaimo?
Jos "harhapetteri" puhuu paskaa niin ainoastaan siksi koska on täällä anonyymien kanssa tapellut ja harrastanut ties mitä, ei ole mitään kakkosta. Ulkonäköhaukut se harhojen kohde täällä, näki kun harhapetteri levisi toiselle palstalle huutamaan ja onnistui niin houkuttelemaan kohteen lukemaan. - Anonyymi
Eli sinä haukut sille miehelle minua ja mies haukkuu minua sitten täällä kun ei voi enää saada minua
Olet siis juuri niin käärme kuin vain voi nainen olla. Sinä kuulostat psykolta. En tule sinua lähellekkään jos olet se hullu joka matkii tutkii hyökkäilee ihmisten kotiin seuraa stalkkaa ja tekee tietoturva rikoksia jopa potilas tietoihin. Olet sairas. Jätä mut rauhaan. Kun nappaan sun virheen niin mikään eikä kukaan löydä sua.
- ihanluonnollistaeikö
Eikös pahaa puhuta nimenomaan selän takana ja hyvät ja kauneimmat asiat sanotaan suoraan toiselle.
- syötämullekin
No jonkun mielestä se kertoo enemmän sinusta kuin paskapuheidesi ja mustamaalauksesi kohteista.
- ihanluonnollistaeikö
Minulla ei ole ikinä tapana puhua toisista pahaa, pysyn aina totuuksissa. Et tunne minua, joten älä ota heittoa niin tosissasi.
- SelänTakanakinPuhuja
Minäkin puhun aina totta, ellen sitten tietämättömyyttäni puhu paskaa. Negatiivisista asioista puhuminen on ilmeisesti pahaa, vaikka se olisi totta. Eihän esim. matujen, tummahipiäisten ja muslimien tekemistä rikoksista saa puhua ja jos puhuu, niin pitää valehdella musta valkoiseksi!
- Anonyymi
ihanluonnollistaeikö kirjoitti:
Minulla ei ole ikinä tapana puhua toisista pahaa, pysyn aina totuuksissa. Et tunne minua, joten älä ota heittoa niin tosissasi.
Totuus joo.Kodinrauhanpiirin kuuluvan totuuden levittäminen on rikos vaikka se totuutta olisikin.
Se jos kaveri pierasee pahanhajuinen pierun SINUN ASUNNOSSASI JA KERROT TOTUUDEN NETTIIN NIMELLÄÄN ON AIVAN ERI ASIA KUIN PORAAT REIJÄN NAAPURIIN LATTIAN KAUTTA WC N PUOLELTA JA TUIJOTAT TOTUUTTAA SIITÄ SEKÄ LEVITÄT TOTUUTTA.
- KestääJaJaksaa
Ja näitä riittää. Narsisteja ja heidän auttajia jotka listii exiään viemällä asioita jopa oikeusteihin. Hassuinta on etteivät nuo joskus lierot auttajat ymmärrä olevansa niitä höynäytettyjä ja häviäjiä. Sellaista se elämä on.
- Anonyymi
Näinpä,"vajaapäisiä" nistejä ja alkoholisteja helppo ohjailla.Jotkutvsentään älyää pyytää palkkion.
- antaaitsesyynsille
se kenestä puhutaan, voi olla vieläkin pahempi selän takana paskanpuhuja.
- Anonyymi
Vähän sekavaa tekstiä tuotat. Olet ilmeisesti ”eräs” tai joku ny ainakin, joka on jo vuosia oikeuttanut omaa läyhäämistään
- Anonyymi
Ihan varmasti olen jos ensin minusta puhutaan.
- paskanpuhujille
Joskus on hyvä testata asioita, kertoa täyttä paskaa paskanpuhujille.
- Anonyymi
Samaa olen miettinyt että kelle hiturille sitä avautuisi ja mistä
- Anonyymi
Siinä tullaankin siihen miten se näkyy livesti onko aihetta uskoa.Olen kuullut ja sen jälkeen lähden selvittää.Joskus tulee osumia kuten vuoden aikaan tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa olen miettinyt että kelle hiturille sitä avautuisi ja mistä
Tunnistin sut
- Anonyymi
Tapasin parina iltana miestä. Harrastimme seksiä vain esileikkiä. Jälistäpäin mies kertoi. liiotteli ja valehtelii naisystävälleen ja muille intiimejä asioita minusta. Juorut levisivät kaikkialle ja ne olivat perättömiä, Se aiheutti, että maineeni tahraantui. Minua alettiin halveksua. Avioliittonikin oli vähällä kariutua. Mitä mieltä olette tällaisesta miehestä.
- Anonyymi
Koita nyt naisena esiintyvä äijä prosessoida tätä intiimielämän puutettas jotenkin muuten
- Anonyymi
Ota vastuu tekemisistäsi.Tiesit riskit lähtiessäs touhuileen.
- Anonyymi
Olipa tyhmänrohkea mies. Hänellä ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja.
- Anonyymi
Kaikkipa ei aina oo paskaa mitä joku jostakin sanoo.
E - Anonyymi
Tuo on kyllä ihan totta. Siihen liittyy myös hengellinen vastuu. Jos puhuu toisesta perätöntä, se siirtyy ikään kuin puhujan kannettavaksi. Hän on syyllinen Jumalan silmissä siihen, mistä hän väärin toista syyttää.
Toki aidolla katumuksella ja niin suurella hyvityksellä pahan puheen takaisin vetämiseks,i niin paljon kuin se on mahdollista, tämän saa kumottua. Aika paljon työtä ja juuri aitoa katumusta vaatii. Kuinka moni pahan puhuja on tähän valmis?
Kaikkea hyvää! - Anonyymi
Täällä haukutaan toista ja toisia ihmisiä ihmisille, vääristellään totuutta omien ennakkoluulojen mukaan. Itse keksitään omassa päässä, että varmaan se teki sitä ja tätä ja ajatteli niin ja näin, tämä sitten kerrotaan eteenpäin totuutena. No mutta minullehan tässä niin on tehty? Mutta eihän sillä ole mitään merkitystä kun faktat puhuvat puolestaan. Jos niitä ei halua kuulla se on oma menetys. Minua on monet kerrat syytelty "paskanpuhumisesta", vaikka ihan faktapohjalta on asioita käsitelty. Minusta tuon termin käyttö kertoo vain siitä että on jääty teinin asteelle ja vakavalla tasolla.
- Anonyymi
Paskan jauhaminen eli siistimmin sanottuna pahan puhuminen selän takana on meissä ihmisissä tiukassa. Mitkä ovat juurisyitä pahan puhumiselle, kuinka katkaista sen kierre ja miten päästä jauhamisesta päästä eroon ”Ripuli-Ville”, kun mielikuvia syvennetään ja uusia metaforia luodaan lennosta.
- Anonyymi
Sulla on hirveä katkeruus tuota ihmistä kohtaan ja haluat että se poistuu elävien kirjoista.
Tiedätkö mitä.Minäpä en poistu.Tulen vielä olleen onnellisesti ihanan ihmisen kanssa kuka rakastaa minua puutteineni ja minä häntä ja sinä saat velloa mädässäs ikuisuuksiin.
- Anonyymi
Puhua selän takana paskaa, niin.
Hyödyllisempää on vaikka samalla energian määrällä opetella vaikka uusi kieli kokonaan.
Sama asia kuin kiroilla. On se kuitenkin niin kammottava kieli ja maa se ranska :)
"Bonjour. Ce'est ce-que cest, je mappelle Pasi. Merci"
-Älä viitti kiroilla! Eiks äiti oo opettanu yhtään tapoja?! - Anonyymi
Se on muuten juurikin näin
- Anonyymi
Minä olen nähnyt tuota täysin samaa, selän takana sonnan puhumista väritettynä, että paetaan ahdistusta fantasiamaailmaan. Selitetään itselle kivempi todellisuus siihen ahdistavaan tilanteeseen.
Usein sepittelijä on itse tehnýt jotain mitä ei halua myöntää. Ja kun kirjoittaa tilanteeseen uuden käsikirjoituksen, niin uudessa tarinassa se oma teko onkin kadonnut, eikä ole enää mitään myönnettävää. Kätevää! - Anonyymi
Helvetti on oikea paikka ,
- Anonyymi
Kuten myös se postraumaattinen vaihe kun moni kääntää jo puheille selkänsä, niin aina pari jämää jää lässyttämään
- Anonyymi
Siinä ns jyvät ja Akanat erottuu, kuka hajoaa kun pakka hajoaa. Yleensä aiheuttaa raivareita kaikkia kohtaan tämä
- Anonyymi
Ensin puhuttaa minusta selän takana sitte alkaakin sota 🙃
- Anonyymi
No siinäpä on guppe just hyvää polttoainetta jälkeenjääneiden puheisiin- sota tulee nyyh
- Anonyymi
Paskanpuhumisen kohde ei saa puolustautua mitenkään eikä hän tee tai sano koskaan mitään oikein. Hänessä ei ole mitään hyvää eikä inhimillistä Viirusilmien mielestä. On tärkeää kertoa se kaikille, että jos hän on ystävällinen se on kieroilua ja ku hän ei enää ole sattuneesta syystä ystävällinen, niin hän on just sitä mitä intohimoisesti läähätetty korvasta korvaan
- Anonyymi
Jos tämä hienostunut harrastus pohjautuu millään muotoa esim juuri anonyymiin keskustelupalstaan, niin ei vaikuta olevan kestävällä pohjalla. Ymmärrän sen kuitenkin psykologiselta kannalta, jos ei kestetä kohdata itseään ja tullaan tukka pystyssä hakemaan lisää syitä teennäisesti närkästymällä jonkun anonyymin kirjoituksesta. Terapia vois toimia myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2221925Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541206Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801035Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17988TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46845
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89834- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42774