Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pitäskö kertoa?

isintyttöj

Moikka! Oon tän kuun lopussa 15 täyttävä itsetuhoinen tyttö.
oon viiltelijä ja bulimian omistava ( joukossa on ollu myös ruan vähentämistä paljon)
Mutta pulmani on semmoinen, että onko järkee kertoo porukoille ahdistuskohtauksista?
Mulla on ennen ollu tosi avoimet välit äitiin ja isiin ei yhtä niin avoimet, mutta sillekki on tullu kerrottu murheita jne. Mutta nyt itsetuhoisuuden jälkeen häpeen itteeni ja oon kohta saamassa mopokortin.
Kerran ku meinasin jäädä kiinni iskä sano suoraa et ei päästä mua liikenteeseen, jos oon tämmöses mielentilas (Ollaan puhuttu monesti itsemurhista, koska isin iskä on tappanu ittensä)
Nii mitä luulette peruuko vanhemmat teoriakoeajan, jos kerron VAIN ahdistuskohtauksista, enkä viiltelystä jne?
Haluun kertoo siks ku en oikeesti tiiä kui kauan jaksan ja mulla ei oo oikein kavereita jotka ymmärtää...

8

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kuullut että puhuminen auttaa, kannattaa kokeilla.

      • 3Euro70

        Olen kuullut että itsemurha auttaa, kannattaa kokeilla.


      • 3Euro70 kirjoitti:

        Olen kuullut että itsemurha auttaa, kannattaa kokeilla.

        Kannattaa vasta myöhemmin.
        https://systemspace.link


      • 3Euro70 kirjoitti:

        Olen kuullut että itsemurha auttaa, kannattaa kokeilla.

        Kannattaa vasta myöhemmin.
        https://systemspace.link


    • Pitäisikertoa

      Minusta sinun kannattaisi puhua vanhemmillesi niin ahdistuksesta, viiltelystä kuin bulimiastakin. Voit puhua asiasta myös kouluterveydenhoitajalle tai soittaa esimerkiksi nuortenpuhelimeen. Vaikeuksia ei pidä hävetä eikä niistä kertomista pelätä. Haluaisin lisätä, että olisi hyvä, jos pystyisit läpikäymään asioita itsetuhoisuuden takana niin vanhempiesi kuin ammattilaistenkin kanssa.

      Haluan henkilökohtaisesti sanoa, että ymmärräthän, että mopokortti tuntuu toki tärkeältä, mutta minusta sinun ei sen menettämisen pelossa kannata salata asioita vanhemmiltasi. Mopokortti ei myöskään ole yhtä tärkeää kuin terveytesi. Voisit mainita pelostasi toki myös keskustelussanne. Saattaa tuntua, että isäsi ikään kuin rankaisi sinua ongelmistasi, mutta hän on vain huolissaan sinusta ja yrittää pitää sinut turvassa. Ajatteletko itse, että itsetuhoisuutesi ei tulisi ilmi liikenteessä. Voisitte keskustella tästä keskenänne. Vanhempiesi tehtävä on huolehtia sinusta ja tukea sinua. Avoin ja rakentava keskustelu välillänne johtaa varmasti ratkaisuun, jossa molemmat osapuolet tulevat kuulluiksi. Tärkeintä olisi kuitenkin, että saisit apua itsetuhoisuuteen.

      Koska isälläsi on henkilökohtaista kokemusta asiaan liittyen, se voi vaikuttaa hänen päätöksiinsä, siksi olisi hyvä jos voisit puhua asiasta myös ulkopuolisen kanssa.

      • isintyttöj

        Kestääkö koulukuraattorilla tms. Vaitiolovelvollisuus, jos käyn juttelemassa?


      • Kestää.


      • isintyttöj kirjoitti:

        Kestääkö koulukuraattorilla tms. Vaitiolovelvollisuus, jos käyn juttelemassa?

        Jos kerrot viiltelystä alle 15-vuotiaana kuraattorille, niin aivan varmasti kertoo vanhemmille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe