Kuinka moni työskentelee kuutena päivänä viikossa?
Olenko jotenkin luuseri, jos en suostu tähän, vaikkakin työskentelen osa-aikaisena, mutta silti.
Nyt olis muutamia tunteja lisää luvassa, mutta kun yleensäkin kaikki kohteet on ripoteltu pikku pätkissä pitkin viikkoa pitkin pitäjää ja työajat joka kohteessa aina vain tunti-pari kerrallaan ja ajomatkat pitkiä, niin jokseenkin turhauttavaa. Usein nää kaukaisimmat kohteet vielä yksistään yhtenä päivänä, jolloin niihin ei saa edes matkakorvausta, kun siirtymistä ei ole toisesta kohteesta toiseen.
Toinen mokoma ajasta kuluu auton ratissa surkeilla teillä, joilla auto (se alle tonnin rötiskö, kun muuhun ei ole varaa) meinaa hajota.
Rahallisesti tästä muutaman tunnin lisäyksestä (jaettuna kolmelle eri päivälle) ei kovinkaan paljon hyödy, koska matkakulut vaan kasvaa ( ja auto kuluu).
Osa tän uuden kohteen tunneista pitäis sijoittaa lauantaille, koska muuten ei muiden työkohteiden aikojen kanssa sovi viikolle.
Teen kyllä lauantaina jo varhaisaamutyötä, mutta sen jälkeen olis mahdollista mennä myös tähän uuteen kohteeseen.
Tuntuu vaan ikävältä, kun tietää, että sijaisia on sitten tarvittaessa lähes mahdoton saada. Olen sitäpaitsi lauantain aamuyön pakollisen heräämisen jälkeen (kun en saa nukuttua riittävästi) aina niin umpiväsynyt, että meinaan nukahtaa rattiin. Kotiin tultua käyn suoraan nukkumaan ja myös sunnuntai menee usein väsymyksestä selvitessä.
Viikonloput olis siis täysin pois pelistä, jos ajatellaan vaikka jossain käyntiä, sukulaisten tapaamista, harrastuksia (muina päivinä viikolla työt painottuu iltapäivä-iltaan), perheen (jota ei työaikojen takia edes viikolla juuri ehdi näkemään) kanssa puuhastelua jne.
Vaikka työn kokonaisviikkoaika ei nyt sinänsä päätä huimaa ( matkat nyt toki myös lisää aikaa), niin silti tuntuu aika puuduttavalta tuo ajatus 6:sta päivästä viikossa putkeen. Ja kun siitä tosiaan ei juuri edes mitään rahallisesti hyödy.
Harmittaa tällaiset olemattomat palkat, mutta kun muutakaan työtä täällä ei tällä hetkellä ole, niin pakko tehdä, vaikka ei ole edes ns. omaa alaa.
Alkaa vaan tuntea itsensä jo lähes pelkäksi robotiksi. Mitään etujakaan ei saa, kun työtunnit jää just jonkun rajan alle.
Töistä kuitenkin nyt vaan kovasti yritetään painostaa tähän hommaan, kun ketään muutakaan ei näköjään ole tarjolla ja tunnen itseni ihan oudoksi ja tyhmäksi jne., jos kieltäydyn.
6 päivää viikossa töissä
7
1669
Vastaukset
- kesälomatkin.pois
Pääministerimmekin ja yksi Juhana niminen kansanedustaja ovat valmiita tarvittaessa työskentelemään 7 päivänä viikossa kansamme parhaaksi joten emme saa valittaa. Muuten vähäisetkin hommamme annetaan mamuille.
- Lattiakosmetologi
Eikös se tesin mukaan niin mene, että kuuden päivän viikkoon ei tarvitse suostua, mutta saa tehdä jos haluaa? Itse teen osan vuodesta kuutta päivää, mutta matkaa minulla ei juurikaan ole ja tunteja hyvin vähän, menee lähinnä aamulenkistä.
- Osari
Tein itse viime kesänä 4kk kuusipäiväistä viikkoa ja vielä ilta/yötyönä. Hulluksi siinä meinasi tulla, et ole luuseri!Mä olin ihan sekasin viime kesänä, kaikki sunnuntait meni vaan nukkuessa, enkä nähny kavereita tai perhettä tai ketään ikinä. Nykyisessä työpaikassa mulla on viis päivänen viikko, mutta ripoteltu kans tosi tyhmästi tunnit nykyään.. Pääsen 22 illalla ja joskus joinakin päivinä pitää olla jo neljältä seuraavana aamuna töissä.. Hulluksi meinaan tulla ja vaikka oon sanonu esimiehelle että en jaksa tämmöstä hyppäämistä että saa aamuin ja illoin käydä töissä, ei tunnu heitä kiinnostavan. Onneksi lähden syksyllä kouluun niin loppuu tällanen paska. Mutta muista kuunnella omaa kehoa ja jos tuntuu ettet jaksa, älä suostu kuusipäiväiseen viikoon, et todellakaan ole luuseri! :) Tai jos suostut, kysy esimieheltä onnistuisko esim kerran kk tms vapaa viikonloppu, ja jos onnistuu huolehdi että se kirjataan työsopimukseen. Itseä harmitti ku suostuin 6 päiväseen viikkoon ja esimies lupas et katotaa siihen joku lauantaitekijä, enkä sit hoksannu kirjotuttaa sitä työsopimukseen, niin siinäpä kesti että lauantaituuraaja löyty! Siksi lähdinkin siitä työpaikasta. P.S. vaikket kilometrikorvausta saa noista pitkistä työmatkoista, verotuksessahan ne saa sit ainaki osaks takasin, jos omavastuu täyttyy :)
- työnorjat
Siivoojan palkat ovat sen verrat matalat, että moni joutuu siivoamaan päivätyön lisäksi iltoja ja viikonloppuja, että saa elantonsa maksettua.
Siivoojilla leipärahan saanti on kovan ja raskaan työn takana. Vois vähän ministerit sun muut ammattiyhdistysherrat vähän katsoa peiliin ja avata silmiänsä mitä tässä maassa oikeasti tehdään ja sitten vasta keksiä kiky-sopimuksia. - Moppimato
Hakeutukaa kotisiivoushommiin. Töitä on! Työt arkisin 8-16 välillä. miinuksena oman auton käyttö (ei kaikissa paikoissa ) saahan siitä toki km-korvaukset.
Sivex on Uudellamaalla toimiva siivousalan yritys. Tarjoamme kokopäivätyötä, viitenä päivänä viikossa. Työnkuvaukseen voi kuulua koti-, toimisto- ja rappusiivousta eri kohteissa Uudellamaalla. Asiakkaat odottavat meiltä korkeatasoista siivouslaatu ja erinomaista asiakaspalvelua. Meillä on tärkeä, että lupauksista pidetään kiinni ja työkaveria autettaan silloin, kun tarvitaan. Työskentely meillä on vaihtelevaa, jokainen päivä on erillainen mukavien työkavereiden kanssa.
Sovit hyvin Sivexille, jos omaat ammattiylpeyttä, tarkkuutta ja tunnollisuutta. Arvostamme työntekijää, jolla on mielipiteitä ja kehitysehdotuksia, ja heille tarjoamma mahdollisuuksien mukaan ylenemismahdollisuuksia. Osa työntekijöistämme on ollut Sivexissä yli kymmenen vuotta. Pitkät työsuhteet ovat meille kunnia-asia.
Lue lisää:
https://sivex.fi/tyonhaku/
- Kokemustietoo
Älä suostu ,sanot vaan ettei käy,itsel sama tilanne luvatiin aamuvuoroo ja nyt ollu aamuilta yhdistelmää, joihinkin etäisiin paikkoihin en suostu ajaan.sanoin vaan etten tee kohdetta.oon huomannu et siivoojista niin kova pula et voi sanoo suoraan ettei tee jotain.aion kyl puuttua aamu_ilta yhdistelmään riittämätön lepoaika on laitonta vuorosuunnittelu mättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268