Miksi ostaa enää sakemannia?

PilattuRotu

Pelkkää vikaa. Lonkat on huonot sekä kyynärät,sydän vikoja..selkävikoja paljon...luonnevikoja paljon...Päät on pyöreitä...luiskaperä....sisäänkasvaneita kiveksiä...jatkanko listaa? Ja jos kennelistä ostaa saa taatusti sukurutsatun mallin....oli aikoinaan upea rotukoira,nyt vain haamu entisestä.Älkää hyvät ihmiset ostako enää mitään luiskaperäistä sakua,on melkoisen lyhyt ikäinen ja kova paikka luopua kun ikää on vasta 6-7 vuotta....Kiitos meidän ihmisten jotka olemme jalostaneet rodun pilalle ja "kasvattajien" ahneuden suomesta ei enää löydä ainuttakaan tervettä saksanpaimenkoiran sukupuuta.

11

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapasko

      Meil on kyllä ihan terve ja hyväluonteinen saksanpaimenkoira.

    • Raiar

      No ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa niitä sakemanneja ja toivoa parasta, kun suojelua aikoo harrastaa ja malikkaa ei taloon tule kuuna kullan valkeena.

    • HELENAJAJADE

      Olen ihan samaa mieltä kanssasi "pilattu rotu" vaikka itselläni on ollut onni saada sakemanni ,joka nyt täyttää 14, Vasta nyt viimeisen vuoden aikana ovat selkä ja lonkat oireilleet, mutta pärjää, joskus huonommin joskus paremmin, on jostain syystä päivästä kiinni. Rahaa on kyllä palanut erilaisiin lääkkeisin ja fysioterapioihin. Luonne on kuitenkin ihan yliveto. Edelliset 2 koiraani ovat olleet sairaampia mutta nekin hyväluonteisia

    • ParempaaMuualta

      Moni hakee jo ruotsista ja norjasta sakuja.....tsekeissäkin kuulemma puhtaampia kuin suomessa....Itsekin hakemassa puolasta ko.rotua ja pitkäkarvaista mustaa.....suomen kennelit voi unohtaa...kaikki järjestäin luiskaperäisiä eikä halua ottaa 5-6 vuodeksi koiraa joka pitää lopettaa sen jälkeen...Suhteettomat hintapyynnöt sakuista suomessa kun ottaa huomioon koiran tulevat sairaudet ja epävarmuuden iästä...

    • MiksiIhmeessä

      No mutta mitä ihmettä se aloitttajalle kuuluu, mitä itse kukin muu ostaa? Miksi hän haluaa tehdä anti peeärrää, jotta muut eivät ostaisi? Onko se häneltä pois miten, jos muut ostavat?
      Minä en sitten kyllä koskaan ymmärrä tällaisia ihmisiä / puheenvuoroja.

      • Näinköon

        Näin sen näkisin.. että tarkotus 1. Herätellä rodun kasvattajia 2. Varoittaa ihmisiä jotka ovat ostamassa koiraa siinä illuusiossa että rotu on samassa tilanteessa kuin ehkä monia vuosia sitten.


    • zalamaikki

      Meillä 3 saksanpaimenkoiraa. 1-vee, 9-vee ja 12-vee. Eipä noissa ole mitään vikaa vaikka ihan Suomesta on ostettu.

    • Dkkdkd

      Meillä oli muutama vuosi sitten yksi vanhanmallin sakemanni ja voin sanoa että helpostikin yksi parhaimpia koiria mitö tiedän. Nykyajan seefferiä en ottaisi vaikka maksettaisiin.

      • Raiar

        Mikähän lienee se "vanhanmallinen" sakemanni? :D nykyajan käylinjainen?


    • äidinkulta

      Mulla kolmas saku, eka eli 12 -vuotiaaksi, toinen 13- vuotiaaksi ja nyt tästä kolmannesta ollaan kateellisia kun on niin viisas, kaunis sekä oppivainen.

    • lovepowergsd

      Kun katselee esimerkiksi heidän kaltaisiaan kasvattajia... Usko rotua kohtaan on palaamassa: http://vamozbohemia.com/index_en.htm
      Muutenkin pedigreedatabasessa löytyy (vielä) hyvähermoisia sakemanni pentueita kun valitsee roduksi german shephard dog ja kirjoittaa hakuun nerv (hermot). Itse olen mieltynyt vamoz bohemian koiriin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe