SOSIONOMI VARSINAINEN VALINTAKOE 2017

Kysyynimimerkkiepätieto

Onko viime vuonna Esivalintakokeen kautta varsinaiseen valintakokeeseen päässeillä tietoa kokeen kirjallisesta osuudesta? Millainen oli? Oliko paljon matematiikkaa ja minkä tasoista? Itse menossa 24.5 JAMK sosionomin valintakokeeseen ja kovasti kiinnostaisi tietää (:

9

4968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soteli2017

Minä siellä 22.5 sosionomin monimuotototeutuksen pääsykokeissa, kiinnostaisi tietää myös :)

• Keskustelunaloittanut

Jamkin sivuilla ainakin sanotaan että sairaanhoitajilla testataan matematiikan perusosaamista. Siis mainitaan erikseen. Muuten puhutaan vaan ryhmätilanteesta ja kirjallisesta kokeesta. Niin semmosen käsityksen saan että ei olis matikkaa sosionomeilla, mutta silti haluaisin kuulla viime vuoden kokeesta 😄

• Taashakemassa

Metropoliassa oli vaan parisivunen luetunymmärtämistehtävä ja siihen liittyen kolme kysymystä aika helppoja, lyhyt esseevastaus miksi haluaa tälle alalle ja mitä opittavaa, 4 henkilön ryhmäkeskustelu missä valittiin kolmesta eri aiheesta mistä halus puhua. Aika helppo ja hyvin tuntu menevän mut silti jäin 200 varasijalle. Paljon hakijoita ja aika epämääränen koe

• Kutsutuli

Olen hakemassa Samkiin ensimmäistä kertaa ja oon tässä kevään aikana tutkinut kovasti vanhoja viestejä foorumeilta mitä pääsykokeet ovat olleet. Aika ympäripyöreitä kommentteja löytynyt. :D

Samkissa mainittu sairaanhoitajilla erikseen kanssa matikka, mutta ei sosionomeilla, Sosionomiksi hakevia kuitenkin pyydetään ottamaan mukaan muistiinpanovälineet eli kynää ja kumia. Vähän jäänyt kiusaamaan sitten että mitä tuo kirjallinen osio sisältää.

• Kutsuttumyös

Sosionomeilla ei ole matematiikkaa pääsykokeissa, mutta tosiaan jonkinlainen kirjallinen osio. Luultavasti annetaan joku materiaali luettavaksi paikanpäällä ja sen pohjalta sitten pitää laatia referaatti tai vastata kysymyksiin. Eli sosionomin valintakokeisiin ei voi oikein valmistautua etukäteen, mutta sairaanhoitajan valintakokeisiin olikin Samkin sivuilla hyvät vinkit koskien matematiikan kertausta. :)

• Sosionomiksi

Xamkiin sosionomi-päivätoteutus. Toi ennakkotehtävän teko on kyllä.. varsinki toi haastellisin elämänkokemus. Voi jestas niitä riittää mutta ei tohon viittis alkaa avautumaan. 😁

• Turkusoster

Viime syksyllä Turun sosionomikokeessa oli vain monivalintakysymyksiä sekä kaksi avointa kysymystä aineistosta.

• Kaaamiki

Miten Xamkiin, Kotkaan hakeneilla meni tämän päivän kokeet?
      Itselläni meni yllättävän hyvin, mutta se psykologin haastis jätti sellaisen ihmettelyfiiliksen (yritti kai testata :D)..

• Seedellinen

Ps. Mietin muuten, että yllättävän paljon lisänneet matskua sitten v.2013, kun on se esivalintakoe ja sitten virallisten kokeiden matskut!!! Ei kovin paljoa inspais uudestaan hakea ;/ Jos en pääse, niin menen avointa väylää pitkin yliopistoon...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4159
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2624
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      39
      2369
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      115
      1416
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      953
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe