Onko viime vuonna Esivalintakokeen kautta varsinaiseen valintakokeeseen päässeillä tietoa kokeen kirjallisesta osuudesta? Millainen oli? Oliko paljon matematiikkaa ja minkä tasoista? Itse menossa 24.5 JAMK sosionomin valintakokeeseen ja kovasti kiinnostaisi tietää (:
SOSIONOMI VARSINAINEN VALINTAKOE 2017
9
4670
Vastaukset
- soteli2017
Minä siellä 22.5 sosionomin monimuotototeutuksen pääsykokeissa, kiinnostaisi tietää myös :)
- Keskustelunaloittanut
Jamkin sivuilla ainakin sanotaan että sairaanhoitajilla testataan matematiikan perusosaamista. Siis mainitaan erikseen. Muuten puhutaan vaan ryhmätilanteesta ja kirjallisesta kokeesta. Niin semmosen käsityksen saan että ei olis matikkaa sosionomeilla, mutta silti haluaisin kuulla viime vuoden kokeesta 😄
- Taashakemassa
Metropoliassa oli vaan parisivunen luetunymmärtämistehtävä ja siihen liittyen kolme kysymystä aika helppoja, lyhyt esseevastaus miksi haluaa tälle alalle ja mitä opittavaa, 4 henkilön ryhmäkeskustelu missä valittiin kolmesta eri aiheesta mistä halus puhua. Aika helppo ja hyvin tuntu menevän mut silti jäin 200 varasijalle. Paljon hakijoita ja aika epämääränen koe
- Kutsutuli
Olen hakemassa Samkiin ensimmäistä kertaa ja oon tässä kevään aikana tutkinut kovasti vanhoja viestejä foorumeilta mitä pääsykokeet ovat olleet. Aika ympäripyöreitä kommentteja löytynyt. :D
Samkissa mainittu sairaanhoitajilla erikseen kanssa matikka, mutta ei sosionomeilla, Sosionomiksi hakevia kuitenkin pyydetään ottamaan mukaan muistiinpanovälineet eli kynää ja kumia. Vähän jäänyt kiusaamaan sitten että mitä tuo kirjallinen osio sisältää.- Kutsuttumyös
Sosionomeilla ei ole matematiikkaa pääsykokeissa, mutta tosiaan jonkinlainen kirjallinen osio. Luultavasti annetaan joku materiaali luettavaksi paikanpäällä ja sen pohjalta sitten pitää laatia referaatti tai vastata kysymyksiin. Eli sosionomin valintakokeisiin ei voi oikein valmistautua etukäteen, mutta sairaanhoitajan valintakokeisiin olikin Samkin sivuilla hyvät vinkit koskien matematiikan kertausta. :)
- Sosionomiksi
Xamkiin sosionomi-päivätoteutus. Toi ennakkotehtävän teko on kyllä.. varsinki toi haastellisin elämänkokemus. Voi jestas niitä riittää mutta ei tohon viittis alkaa avautumaan. 😁
- Turkusoster
Viime syksyllä Turun sosionomikokeessa oli vain monivalintakysymyksiä sekä kaksi avointa kysymystä aineistosta.
- Kaaamiki
Miten Xamkiin, Kotkaan hakeneilla meni tämän päivän kokeet?
Itselläni meni yllättävän hyvin, mutta se psykologin haastis jätti sellaisen ihmettelyfiiliksen (yritti kai testata :D)..- Seedellinen
Ps. Mietin muuten, että yllättävän paljon lisänneet matskua sitten v.2013, kun on se esivalintakoe ja sitten virallisten kokeiden matskut!!! Ei kovin paljoa inspais uudestaan hakea ;/ Jos en pääse, niin menen avointa väylää pitkin yliopistoon...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019