Kärsin kovasta synnytyspelosta, ja ajattelin, josko täältä löytyisi "kanssasisaria", jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan. Itselläni on laskettuun aikaan n. 4vkoa, ja asia pyörii mielessä kaiken aikaa.
Minua kiinnostaisi kovasti miltä sinusta tuntui, kun synnytys lopulta alkoi ja miten se meni. Koitko edelleen kovaa pelkoa, ja vaikuttiko se mielestäsi synnytyksen kulkuun. Kuinka henkilökunta reagoi pelkoosi ja tiesivätkö he etukäteen siitä? Kaiken kaikkiaan millainen kokemus Synnytys sinulle oli?
Erityisesti minua kiinnostavat kokemukset Hyvinkään sairaalasta ja siellä "hoidetusta" synnytyspelosta.
Kiitos jo etukäteen vastanneille.
synnytyspelkoisten kokemuksia
2
742
Vastaukset
- ja pian
Mulla on henkilökohtaisesti aikaa laskettuun aikaan 4 päivää! Tämä on toinen synnytykseni, ensimmäisestä on juuri 5 vuotta aikaa. Ensimmäisen synnytyksen lähestyttyä jännitin ja mietin tietysti tosi paljon, nyt päinvastoin, en halua edes ajatella koko asiaa. Kun hetki alkaa, se alkaa ja sitten vaan mennään tilanteen mukaan. Jokainen synnytys on yksilönsä ja siksipä en hirveästi halua esim. lukea muiden synnytyksistä tai siitä mitä kamalaa Voisi tapahtua. Ensimmäinen synnytykseni meni ihan ok ja parasta onkin ottaa ihan rento asenne eikä luoda itselleen mitään "paniikkitilaa".
Eka synnytys alkoi supisteluilla ja kyllä sen huomaa sitten, ei tarvitse pohtia, onkohan tämä nyt alkua vai ei...
Toivon sulle rentoa asennetta ja onnea! Mä menen synnyttämään hyvillä mielin. - 5lapsen äiti
synnytyn viidennen lapsen alatienkautta.menin käynistykseen aamulla kello 8 ensimmäinen tabletti annettiin kello 10 ja toinen kello 14.00 koko päivän tuli pieniä supistuksia ja hoitaja sano että ei anneta enään,aloitetaan käynnistys aamusta..mutta toisin kävi synnytys lähti käyntiin illalla kello 20.00 siirryin synnytys saliin 21.00 otin ilokaasau noin 1h15min hoitaja puhkaisi kalvot ja anestia lääkäri laittoi spinalin 22.20..tyttövauva syntyi 23.19 toisella ponnistuksella..painoa olo 4160g pituus 54cm.koin synnytyksen näistä viidestä helpoimpana..kätilöt oli mukavia ja auttavaisia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835