Kuinka monta kilometriä on Skodan etupyörän laakereiden kestoikä keskimäärin? Pitäisikö kestää 200000 km?
etupyörän laakerin kestoikä?
19
7875
Vastaukset
- viamitenseoli
skoda fabio
Etupyöränlaakeri 251 000km
Takapyöränlaakeri 235 000km
Toki vaikuttaa kuroma rengastus ja ajotapa. - KQLMEKAKARAAJARAKKIorg
Yli 250tkm eikä vielä ole tarvinnut vaihtaa.
Golffissa (4 koppa variant sdi) takapää 180tkm, etupää 310tkm, femma saab, takapää 250, etuset 330tkm. Näyttää ainakin tossa fabiassa olevan fag;n navat joten ehkä toi saab on on vertailukohta. Auto liikkuu päivittäin, ajo puhdasta maantie-ajoa. - Kyykkäläine
Noissa itäruoskissa tyypillinen kestoikä on 130 000 - 140 000 km. Länsiautoissa kestää yli 300 000, fiatissakin.
- Eikestälaakerit
Skoda octavia.
Käytetty autoa huollossa 120 tkm.
Kirjasivat huollossa vas. etupyörän ja oik. takapyörän laakerin olevan kuluneita. Varsinaista väljyyttä en kyllä itse huomannut, ehkä niissä sitten on.
Etupyörän laakerin mutteri näkyikin olevan näköjään 12 kulmainen eli sellaista hylsyä ei minulta löydy. Onko tietoa onko mutterin koko 30 mm. sitä luokkaa sen mittailin, mutta onko tietoa.
Onko kukaan vaihtanut takapyörän laakeria, onnistuuko (osittain).
Etupään osalta meinasin irrottaa "köntin" ja viedä sen laakerinvaihtoon pajalle.
Kiitokset jo vastauksista.- KQLMEKAKARAAJARAKKIorg
Takapää helppo vaihtaa, vaihdetaan napoineen. Alkuperänen on fag.
Nyrkkisääntö kestoon: pyöränlaakerit kestävät melkoisia kilometrimääriä vaan pitkä seisottaminen on myrkkyä, tulee ns. makuuhaavoja, koneet tykkää et niitä käytetään.
Käyppä vagarenan sivuilla, sieltä löytyy asiallista tietoa ja asennusohjeita.
- Suunnitteluvirhe
Täällä ja ultimateVW-sivuilla sekä vikatilastoissa Ocun pyöränlaakerien heikkous on esillä jatkuvasti. Se on tyyppivika. Onneksi ei kallis. Omasta Ocusta meni etupyöränlaakeri 53 tkm. Olen kuulostellut, milloin toinenkin menee. Huonoa suunnittelua ja suhtautumista vika tehtaalta osoittaa. Ei kai täydellistä autoa ole olemassakaan mutta skoda on kaukana siitä.
- Suunnitteluvirhe
lisään vain sen että perusvirhe on suunnittelijan pöydällä; laakeripinta-ala on laskettu väärin> liian pieneksi, senpä vuoksi on erityisen tärkeää käyttää suositeltavia rengas ja -vannekokoa ja huolehtia tasapainoituksesta,
- hymiötäpukkaa
Eli alle 19-tuuman vanteet ja madallussarja. Sekä Linglonglangström-renkaat Kiinasta. Jo alkaa Skoda muistuttaa oikeaa Länsiautoa, paitsi on parempi muuten.
ja eikun kyykyttämään rumia takavetoisia länsiautoja.... :D
- Laaduton.itäruoska
Ei nois öljyn polttimois kestä mikään kohta.
mielikuviasi?
Tänään klo 07:22
Toyota säilytti ykkössijan Valittujen Palojen vuosittaisessa Luotetuin Merkki -tutkimuksessa.
Toyota on ollut suomalaiskuluttajien mielestä luotetuin automerkki jo 13 vuotta putkeen.
Toyota on ollut suomalaiskuluttajien mielestä luotetuin automerkki jo 13 vuotta putkeen. TEEMU GRANSTRÖM
Toyota on ollut suomalaisten kestosuosikki jo vuosikymmeniä monellakin mittarilla. Luotetuin Merkki -tutkimuksen ykkössijaa se on hallinnut peräti 13 vuotta peräkkäin. Myös Volvo säilytti hopeasijansa tämän vuoden tutkimuksessa, mutta kolmannelle sijalle nousi Volkswagenin syrjäyttänyt Mercedes-Benz.
Volkswagenin tipahtaminen neljännelle sijalle johtui ainakin osittain viime vuonna velloneesta päästötestiskandaalista. Automerkkien ominaisuuksiin liittyvissä kysymyksissä Volkswagen sai 13 luotetuimmasta automerkistä alhaisimman arvosanan eettisestä vastuullisuudesta.
Viime vuoden tapaan viidenneltä sijalta löytyy Ford, Nissanin säilyttäessä niin ikään kuudennen sijoituksensa. Opel puolestaan onnistui nostamaan sijoitustaan yhdellä, ollen nyt tutkimuksen seitsemännellä sijalla. Luottamus Skodaan oli puolestaan hienoisessa laskussa, merkki tippui yhden sijan kahdeksanneksi.
Tutkimukseen vastasi noin 2000 suomalaista.
Luotetuimmat automerkit
1. Toyota
2. Volvo
3. Mercedes-Benz- kakkos.standardit
Miksi et uskalla julkaista kuin kolme ensimmäistä. Onko Fiat suosikkisi?
- Meluava.itäruoska
joo jäi yritykseks superbin laakerien vaihto :'( :'( Ei lähteny jarrusatulan XZN pultit auki millään. Todella ahdas paikka ettei ainakaan pelkällä tunkilla auton kulma ylhäällä pääse kunnon kalujen kanssa vääntämän. Ei se auta ku tilata aikaa huoltoon perkule :'(
Näitä on vagarena täynnä.heikot laakerit on aivan yhtä yleinen ongelma kuin öljyn kulutus dsg yms.- Kyykkyläinen
Skootissa on venäläiset jäteosat pyöränlaakereina. Ei ne voikkaan kestää pitkää ajoa. Harsoista venäläistä terästä
- Motonetrules
Tuli octaviassa pikku ylläri,kun vaihdoin rekisterikilven valon polttimoita. pohjat ruostunu piloille jo 2012 ocusta.Onneksi motonetista löytyi uudet..(ihme,lienee kulutus tavaraa nuokin)
Ja takaluukun kaasujouset meni vaihtoon.
Myös pyöränlaakereita saa nykyään motonetista sopuhintaan. - KQLMEKAKARAAJARAKKIorg
Aikusten oikeesti, škoda käyttää fag;n pyöränlaakereita. Laadukkain laakerivalmistaja. Laakereiden kestoikä riippuu käyttötavasta. Erinomainen esimerkki on matkailuautot, kaksytvuotias dugaton alusta, kilometrejä takana 50tkm, kolmannet pyöränlaakerit menossa, sama alusta, lehdenajossa, takana melkein 700tkm, toiset laakerit.
- Skodakorj.mekaanikko
Ei käytä todellakaan. Kyseessä on venäläiset jäteosat ja vain hoborossa. Vw länsimerkeissä kuten seatissa on fagin laakerit
- hoboro_harasoo
Skodakorj.mekaanikko kirjoitti:
Ei käytä todellakaan. Kyseessä on venäläiset jäteosat ja vain hoborossa. Vw länsimerkeissä kuten seatissa on fagin laakerit
Näin on, skoota kun on halpuutettu pirkkakopio, mikään sen osista ei ole laadukas. Pelkkää ylijäämä- ja jäteosaa, ja itäblokista enimmäkseen. Joitain yksittäisiä myös Pohjois-Koreasta
- Vaipitääkönäyttää
Eipä nuo ainakaan kestä mitään.
Kts google vw.n tai skodan laakeri viat. - Polkupyörän.laakerit
Suunnittelu virhe tuokin.
- hhtl
VW golf 1.6 fsi automaatissa vm 2005 meni etupyörän laakeri 139 000km kohdilla kuskin puolelta. Piti jo niin kovaa kirskunaa ettei autolla oikein uskaltanut ajaa muut kuin matkan huoltoon. Samalla vaihdettiin myös matkustajan puolen etupyörän laakeri.
Nyt alkuviikosta alkoi matkustajan takapyörä pitämään kirskuvaa ääntä, mittarissa tuolloin 142 000km. Huollossa havaittiin että hiekka pelti on aivan ruostunut ja siitä oliskin irronnut peltiosa jarrun levyn taakse. Ja siitä ääni syntui. Samalla käytiin läpi myös kuljetajan puolen takapyörä. Sen laakeri oli myös tiensä päässä. Piti rohinaan pyöriessä, ja jousi hieman tärisi sormella koittaessa. Koska molemmat hiekkapellit olivat jo ruosteen rikkomat päätettiin ne uusia. Ja koska Golfissa pitää kuulemma laakerit irroittaa kun hiekkapellit vaihtaa, oli järkevä vaihtaa samalla myös molemmat laakerit. Osiin meni 320e ja työtä reilu 2h, niin oli loppulasku 475e.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779