TM testasi neljä hybridiautoa ilman latausmahdollisuutta:
1. Hyundai Ioniq 8,4
2. Kia Niro 8,4
3. Toyota Prius 8,2
4. Toyota H-CR 7,8
Toyotan Hybridi mitalisijoille TM:n testissä
60
1951
Vastaukset
- laatuun_luotetaan
Hienosti pärjäsivät Toyotat, peräti kolmos- ja nelossijat. Korealaiset sattuivat saamaan ekat sijat koska maahantuojat on maksaneet teeämmälle. Kukaan ei normaaliälyisenä osta korealaisia katiskoja, vaan Toyotan. Mulla C-HR enkä huonoja puolia löydä.
- ristiriitainen.juttu
Eikö tuollainen 13 sekunnin 0-100 aika ole aika 80-lukua? Aika hauska juttu että tehdään menevän näköinen kori ja siihen tuollainen voimalinja.
- surkeimmatAasialaiset
Toyotasedät laittavat panoksensa pienen kulutuksen puolesta ja kuitenkin Toyotat kuluttavat enemmän kuin kilpailijat ja ovat silti tuhnumpia. Kaiken lisäksi tuo ihana PokemonTranformia on kaikista kallein huoltaa ja ylläpitää.
Mihin vuosikymmenelle Toyotasedän järki ja tiedot on jäänyt? - qwerty6666
Kävin itsekin koeajamassa C-HR:n, ja ei tuosta kovin vaikea ollut huonoja puolia löytää. Laiska, surkea tilankäyttö, onneton kosketusnäyttö ja vieläpä Turkissa valmistettu. Ei jatkoon.
- Kannattaa_vertailla
Arvaan, että et edes kokeillut muita merkkejä ennen valintaasi. Onhan se karua, kun oma ostos jää hännille, kun sitä verrataan muihin ilman ennakkoasenteita.
- Ei_mopokortilla
qwerty6666 kirjoitti:
Kävin itsekin koeajamassa C-HR:n, ja ei tuosta kovin vaikea ollut huonoja puolia löytää. Laiska, surkea tilankäyttö, onneton kosketusnäyttö ja vieläpä Turkissa valmistettu. Ei jatkoon.
pääse ajamaan minkäänlaista autoa mutta Helkama Raisua toki. Ei mene yh-äipän panostus pojun koulunkäyntiin niin pahasti perseelleen kuin tähän saakka on luultu. No, joka tapauksessa trollipoju laitettiin amiksesta kotiin kasvamaan kahden viikon koulunkäynnin jälkeen. Syyksi kaunisteltiin nolouden ja lapsellisuuden sijasta alisuorittaminen.
- Surkeaatoyota
Toyota carina 1.6 kiihtyi 0-100 12.5 sekkaa tm:ssa noin vuonna -71. Toyotan suorituskyky taantuu pahasti ja ch-r jättääkin taakseen juuri ja juuri markkinoiden pienimmät yksilitraiset vaparit. Ehkä.
80- ja 90-lukujen taitteessa toyotaa markkinointiin urheilullisesti saatesanoilla "suomen suosituinta moniventtiiliteknologiaa" ja mallistossa oli urheilullisia malleja kuten gti-corollat ja carinat. Nyt toyotasta on ollut täysi eläkeläisten kehonsiirrin ja autojen suorituskyky onkin samaa luokkaa kuin seniilillä dementikolla.- Ei.korealaista
Toyotassa on ihan tarpeeksi pitelemistä jo tuollakin suorituskyvyllä.
- Varttimaili.päivässä
Ei.korealaista kirjoitti:
Toyotassa on ihan tarpeeksi pitelemistä jo tuollakin suorituskyvyllä.
Varsinkin C-HRn korilla tuntuu olevan täysi työ hallita kaikki tuo voima. Hajenneet tuulilasit ovat merkli siitä että konehuoneesta löytyy enemmän voimaa kuin runko kestää.
- Tero.seuraa
Aika näyttää, miten korealaiset kestävät todellisuudessa. Ilmeisesti istuimet ja sisätilojen mukavuus nosti ne Toyotia paremmille sijoituksille. Toyotat ovat tunnetusti puhtaampia eli ympäristöystävällisempiä kuin muut hybridiautot eivätkä kaksoiskytkinvaihteistotkaan ole hyvää mainetta saaneet missään.
Toyota kestää aikaa ja kilometrejä!- Huolettomia.vuosia
Ei pitäisi kestävyyden olla korealaisille ongelma koska tarjoavat huomattavasti paremmat takuut. Jos tojo kestää niin miksi takuu on monta vuotta huonompi kuin korealaisilla?
- takuu.takuu
Huolettomia.vuosia kirjoitti:
Ei pitäisi kestävyyden olla korealaisille ongelma koska tarjoavat huomattavasti paremmat takuut. Jos tojo kestää niin miksi takuu on monta vuotta huonompi kuin korealaisilla?
Miksiköhän suurella osalla ns premiumautoja on vain kahden vuoden takuu? Eikö edes valmistaja luota tuotteeseensa vai laitetaanko rajaksi se miitä lainsäätäjä vaatii.
- Selkeästi.lyhyin
takuu.takuu kirjoitti:
Miksiköhän suurella osalla ns premiumautoja on vain kahden vuoden takuu? Eikö edes valmistaja luota tuotteeseensa vai laitetaanko rajaksi se miitä lainsäätäjä vaatii.
Paha sanoa. Tässä vertailussa ei näitä lyhyen takuun autoja ollut mukana. Selkeästi lyhyin takuu oli Tojossa.
- Lyhyin_takuu
takuu.takuu kirjoitti:
Miksiköhän suurella osalla ns premiumautoja on vain kahden vuoden takuu? Eikö edes valmistaja luota tuotteeseensa vai laitetaanko rajaksi se miitä lainsäätäjä vaatii.
Premiumautojen takuuta ei kilometrit rajoita. Voit ajaa Audilla, Mersulla tai Volvolla takuun alaisena vaikka 300000km jos tarvitset ajaa paljon. Jotkut tarvitsevat. Toyotan takuu loppuu 100000 kilometriin.
- Parempianeon
Höpöhöpö, jos olis pakko itäautoilla ajaa niin ottaisin koska tahansa Korean ihmeen kuin Tojon. Ne on voittaneet joka testin, koska ne on parempia. Ne ei kestotesteissäkään ruostu käsiin.
- ToyotaOnMennyttäKuraa
No ainakin kilpailijat kulkivat pienemmällä kulutuksella, joten mistä ne saastuttavat enemmän kuin Toyota? Toyota on muutenkin jäänyt jälkeen hybrideissään, ne kuluttavat enemmän ja kuitenkin ovat hitaampia, kuinka se on mahdollista? Toyota ei ketä tunnetusti kilometrejä ja ruostuvat muta nopeammin, eli kuolevat nopeasti.
- Motariahesaan
Lyhyin_takuu kirjoitti:
Premiumautojen takuuta ei kilometrit rajoita. Voit ajaa Audilla, Mersulla tai Volvolla takuun alaisena vaikka 300000km jos tarvitset ajaa paljon. Jotkut tarvitsevat. Toyotan takuu loppuu 100000 kilometriin.
Montako prosenttia ajaa henkilöautolla 150tkm vuodessa?
50tkm ajavia on sitten enemmän, mutta kaikista uuden auton ostajista suhteellisen vähän, ne ketä tunnen ostavat käytettyjä koska p@rsaus ei kestä uuden auton arvonalenemaa tuon suuren ajomäärän takia.
- makejämsästä
On muuten karmean näköinen rotisko tuo CHR!
- Eivaan
On muuten parhaan näköinen auto tuo Toyota C-HR. Luonnossa vielä parempi kuin kuvissa. Wow!
- Voivoivoivoivoivoivoi
Kun tuon TM:n jutun lukee järjen kanssa niin huomaa ettei siinä ole mitään järkeä. Kiihtyvyys, voi itku. Monet asiat sellaista pielipidejuttua. Netti on pulollaan testejä joissa loppuasetelma on aivan toisinpäin.
- Ainainenjumbo
No kyllä tuo seeärhoo on kaikkialla netissä 1)hidas ja 2) juoppo. Oli sen sitten hybridihirvitys vai tojon näkemys pikkuturbosta - aina mene se väärin.
- En.osta.lehteä
Miten huomioitiin hinta ja varusteet?
Piste-erot olivat näemmä hyvin pienet.
Tässäkin tapauksessa kannattaa pisteyttää itse ne asiat, jotka oleellisia itselle.- ihanVaanTiedoksi
Toyotat olivat kalleimpia, eikä ne piste erot mitään pieniä olleet.
- Hybriitti
Taas kerran TM osoitti, miten siellä arvostetaan laatuautoja eli Toyotalle ei anneta sille kuuluvaa voittoa. Ihan oikeasti Hyundai vasta harjoittele hybridin tekoa, Toyota taas on osaa sen suvereenisti.
- juna.meni.jo
Melkoista hallintaa tojolta. C-HR oli yhtä aikaa sekä hitain että syöpöin. Mitä suvereenia siinä on? Ei mitään mielipide-asiaa vaan mitattua faktaa.
Ei tuollainen auto voi olla muuta kuin viimeinen. Vaikka kuinka olisi 20 vuotta harjoiteltu.
Kyllä viimeistään nyt kävi selväksi miten tojon 20 vuotta vanha konsepti on hapantunut käsiin. Eurooppalaiset eivät ole edes kiinnostuneet muka-hybrdien tekemisestä ja korealaiset pistävät tojolle jauhot suuhun heti ekalla yrityksellä. - eiNeVaanOsaa
Muut tuovat hybridit esiin kun niillä pestään Toyotan halpikset, jotka ovat meillä ylihintaisia.
- noloa
Np tämä ei yllätä ollenkaan, Hyundai ja Kia ovat laatuautoja hyvillä ominaisuuksilla!
- Tässä_keskustelussa
Toyota-palstan trollipojun kone on taas käynyt kuumana. Aloituksen lisäksi tässä vaiheessa 17 vastauksesta 11 viestiä Toyota-palstan oman trollipojun koneelta kotoisin. Eikä ole muuten ainoa ketju jossa trollipoju keskustelee pääasiassa itsensä kanssa. Aika noloa ja lapsellista.
- Saavutus_tuokin
Yksi kommentti sinulta riitti vakuuttamaan, että olet vainoharhainen tojohönö!
- puhutaan.autoista
Nyt kun olet laskenut trollipojan kirjoitusten määrän niin voit varmaan kommentoida itse vertailun tulosta. Miksi Tojo on sekä hitain että vie eniten bensaa? Miksi Korealaiset ovat noin ylivoimaisia tojolle jäi kaksi häntäpaikkaa?
Suurena autotietäjänä sinulla on varmaan painavaa sanottavaa tästä. Odotamme mielenkiinnolla, - Uskotkototsissaa
puhutaan.autoista kirjoitti:
Nyt kun olet laskenut trollipojan kirjoitusten määrän niin voit varmaan kommentoida itse vertailun tulosta. Miksi Tojo on sekä hitain että vie eniten bensaa? Miksi Korealaiset ovat noin ylivoimaisia tojolle jäi kaksi häntäpaikkaa?
Suurena autotietäjänä sinulla on varmaan painavaa sanottavaa tästä. Odotamme mielenkiinnolla,Ja kerro samaĺla että uskotko tosissasi että Korealaiset ruostuu nopeammin kuin Tojo ?
- kommenttia.kaivataan
Nyt olisi trollipojan metsästäjälle ja autoilun ajatusten tonavalle latu auki näyttää autotietämystään ja sanansäilän terävyyttä. Yleisö odottaa analyysiä TM:n hybridi-vertailusta.
Tojollehan jäi siinä sijat 3 ja 4. Korealaiset veivät sijat 1 ja 2. - Seratkaisee
Tuollaista tekstiä syntyy kun joku lehti valjastetaan antamaan mahdollisuus myös muille kunin Toyotan hybrideille. Mistään muustahan tuossa ei ole kysymys. Lue ja ajattele.
Kaikissta myydyistä autoista on myyty hybridejä 7 prosenttia ja myydyistä hybrideistä 85 % on Toyotia.
KESTÄVYYS, LAATU, LUOTETTAVUUS JA HUOLENPITO. - kenen.suitsissa.TM
"Tuollaista tekstiä syntyy kun joku lehti valjastetaan antamaan mahdollisuus myös muille kunin Toyotan hybrideille. Mistään muustahan tuossa ei ole kysymys. Lue ja ajattele."
Ja kukahan sen valjastuksen on tehnyt? Ja miksi? - perusteluja.kehiin
Seratkaisee kirjoitti:
Tuollaista tekstiä syntyy kun joku lehti valjastetaan antamaan mahdollisuus myös muille kunin Toyotan hybrideille. Mistään muustahan tuossa ei ole kysymys. Lue ja ajattele.
Kaikissta myydyistä autoista on myyty hybridejä 7 prosenttia ja myydyistä hybrideistä 85 % on Toyotia.
KESTÄVYYS, LAATU, LUOTETTAVUUS JA HUOLENPITO.Taas tarjotaan huolenpitoa keskustalaisessa hengessä, Hienoa niin. Mutta miten ihmeessä vertailun autoja olisi mitenkään saanut eri järjestykseen?
C-HR on pakko jättää viimeiseksi koska sen kulutus suorituskyky olivat surkeat. Samoin sisätilat takana pienet.
Prius taas oli hyvin mukana kulutusvertailussa, mutta kova meteli ja pintakova jousitus tekee pidemmästä matkasta tuskaa. Samoi suorituskyky on melkein yhtä huonolla tasolla kuin C-HRssä.
Miksi tällaisten autojen pitäisi voittaa vertailuja? Muut tekevät parempia autoja ja tässä vertailussa kilpailijoissa on vielä pidemmät takuutkin, joten luotettavuiuskortin käyttävät tällä kertaa korealaiset.
Tojo nyt vähän taapertaa jopa aasialaisten kilpailijoiden kanssa.
Perustelkaa miksi Tojon olisi pitänyt voittaa vertailu.
- valitut.paakkelsit
Jos olisi vielä yksi auto ollut lisää mukana, niin ei olisi mahtunut mitaleille. No mutta onhan tojotaväellä aina valitut palat! Autojournalismin aapinen ja kulmakivi! :D
- Kuinka_noin
huonot autot kuten Toyotat voivat olla ylivoimaisia markkinajohtajia sarjoissaan. Toinen kysymys: Miksi Vw-hybridit eivät käy missään päin maailmaa kaupaksi? Olisiko ostajilla epäluuloja Vw-tekniikkaa eli hybridiharjoitelmaa kohtaan.
- ehkä.hinta
Niistä ei ole pidetty paljon mekkalaa, itsekin huomasin vasta nyt, että siellähän on passatista ja golfista hybridit olemassa. Katsoin myös hinnat, eivät ole ns. kuluttajaystävällisellä tasolla.
- vertailuTulosEiMuutu
Ei se testin tuloksia muuta miksikään, vaikka ihmiset on mainoksen ja brändäyksen vietävänä.
Veikkaan, että nuo kilpailijat syövät Toyotan osuuksia kohta reilusti kunhan he heräävät ja huomaavat muiden menneen ohi ja muiden olevan edullisempia ja kuluttavat vähemmän.
- Audimiessss
Chr:ssä puhuttiin että on meluisa myös vaikkei sitä loppuosan miinuksiin oltu laitettu kuten priuksen kohdalla. Luulisi hybridien olevan hiljaisia mutta tojo onnistunut nekin tekemään häiritsevän meluisiksi. Chr on kyllä vielä priukseen verrattuna jotenkuten siedettävän näköinen nuorelle 20v kuskille(naiselle). Mutta tosiaan en ymmärrä kuinka uusi auto voi kiihtyä 12-13 sekuntia sataseen??? Muilla kun menee perusversiotkin jo alta 9 sekuntia ja monet 2 litraset ilman ihmeempiä teho juttuja menee jo 7-8sekuntia. Mulla on audi A4 tfsi quattro 0-100 5,8 ilmoitettu mutta on testien mukaan nopeampi 5,18sekuntia 0-100kmh. Olen jo alkanut haaveilemaan tehokkaammasta kun ei tuo 252hv S-tronik neliveto enää oikeen tyydytä ajo tarpeitani. Nälkä kasvaa syödessä ja tesla toki kiinostaa mutta alkaa olemaan 150-200 tuhatta ja se on jo aika paljon autosta ainakin mulle. Alle 100 tuhatta on vielä jotenkuten hyvä. Olenkin alkanut haaveilemaan uudesta S4 avantista ihanalla 350hv kutosbensalla ja nelivedolla höystettynä. Se on siellä 90 päällä ja perusvarustelu on jo ihan kattava. Tällänen 29v perheeniskä tarttee vielä farmarin ja tehoja jotta saa kiihdytellä ja tuntea vauhtia:) mua ei suoraan sanottuna kiinosta kestävyys,kulutus, takuu asiat vaan vaihdan auton pois kun takuu loppuu. Kulutus kiinostaa lähinä siksi että yleensä mitä isommat(paremmat) päästöt ja mitä isompi kulutus niin sitä hauskempaa elämä on. Ymmärrän että tojokuskilla meni nämä tehoihin ja kiihtyvyyksiin liittyvät asiat ohi kun on vähän vierasta kieltä teille;)
- doctor.inthe.net
Lääkkeet taas ottamatta?
- ei.järkeä
Mitä ajattelit tehdä noilla säästetyillä sekunneilla? 3s pikapano vaimon kanssa? Seisoa pidempään liikennevaloissa?
- Tero.selittää
ei.järkeä kirjoitti:
Mitä ajattelit tehdä noilla säästetyillä sekunneilla? 3s pikapano vaimon kanssa? Seisoa pidempään liikennevaloissa?
Luuserit selittää. Miksi ostaa etana kun samalla rahalla saa paremmin kulkevia autoja. Tojohönö joutuu selittelemään eytei suorituskyky merkkaa mitään. Tai meluisuus. Tai pintakova jousitus. Tai lyhyt takuu.
Kun ostaa jonkun muun niin ei tarvii selitellä. Hyvin yksinkettaista. - tämänähty
Älä mainitse Toyota kuljettajille muita moottorivaihtoehtoja, kuin 4-pyttyinen ahtamaton bensamoottori. Ei riitä ymmärrys oikein siihenkään. Kaikki muu on näille raukoille noituutta! Jos vielä 1.6 on niin kyllä alkaa tuulipuvussa lahkeet väpättää!
- Terottaa
tämänähty kirjoitti:
Älä mainitse Toyota kuljettajille muita moottorivaihtoehtoja, kuin 4-pyttyinen ahtamaton bensamoottori. Ei riitä ymmärrys oikein siihenkään. Kaikki muu on näille raukoille noituutta! Jos vielä 1.6 on niin kyllä alkaa tuulipuvussa lahkeet väpättää!
Tää on kyllä niin totta. :D
Turbo on Tojo-kuskeille pahin kirosana, mitä maan päältä löytyy. Sana Turbo ja automaattivaihteisto kun mainitaa, niin alkaa heti VW TSI / DSG urputus:D
Yli 15000km huoltoväli on toiseksi pahin kirosana. Siitäkin alkaa VW öljynkulutustarinat lentämään.
Mutta 1,6 tai jopa 1,8 vapari kun kehrää pellin alla tuottaen kaikki 130hv 6500 kierroksilla ja tarjoaa 13-sekuunin 0-100 kiihtyvyyden, niin johan alkaa Terolla mopo keulimaan. :D Hybrid kun vielä lukee peräkontissa, niin lentää jo kutikin:D - Toyota-palstan
trollipoju on tällä kertaa Audimies. Tyypillistä toimintaa jakomielitautiselle että on milloin mikäkin. Jotkut kuvittelevat olevansa jopa lintuja Lapinlahden mielisairaalassa ja osa potilaista on sairauden loppuvaiheessa ns. "junansuorittajia".
- toytaasiantuntia
kyl lä tuo testi on huijjastaa elikä nuo voitaneet autmerkien edustatajat ovat makssaneet lehdelle menetsytykestä ei tuolanen tulos ole muten selitetätevissä toyta on kuitenkin laadukampi veratttuna noihn muihi sitä patsi mihin kä suomesssa tarvitee kovaa suritus kykyä toytolla kerkijää hyvin ja talodelisessti minula on toyta avesis todela hyvä ja laadukas auto
- Tojoonskeida
Miten toyota voi olla laadukkaampi kun se on meluisampi kun muut ja ei kulje kuten nykyautot? Autoilla on kuitenkin tarkoitus mennä eteenpäin kaasulla kiihdyttäen!!ja tojokuskille ei kiihtyvyys koskaan merkkaa mitään? 13 sekuntia sataseen on luuseritason suoritus vuonna 2017. Mopot kiihtyy jo samalla tapaa. Tojossa on muovinen sisusta kuten kiassa ja hyundaissakin koska ne on perusautoja eikä mitään premiumia. Toyotaa ei ole siksi edes yritetty tehdä laadukkaasti ensiluokkaisista materiaaleista kuten saksalaisia. Toyotassa kuitenkin kaikkia muita paitsi papparaisia häiritsee säälittävät n.130 tehot jotka ei vain voi tuottaa kuskille muutakun hermojen kiristymistä ja pahaa mieltä. Yksi hyvä juttu tojossa sen sijaan on...se pitää hyvin hintansa suomessa sillä tuulipuku-tojo-hönöjä jostain tuntuu aina sikiävän lisää kuten kommunisteja.
- muka.säästää.rahaa
C-HR:n ylläpitokulut aivan järkyttävän korkeat, melkein isojen edustusautojen luokkaa.
- Ahaas
Paljonko noissa Korealaisissa oli vetomassa ja paljonko Toyotissa? Sen jälkeen voi miettiä uudelleen mikä on kannattava ostos ja mikä ei. Sama ongelma sakemanneilla. Mersulla ja Bemareilla a muilla on kyllä jotain plugin hybridejä mutta vetää saa tasan 0 kg painoista vaunua.
- näin.luin
Ioniqilla ei kai saa vetää ollenkaan, Nirolla 600/1300 kg ja Toyotoilla 725/725 kg
725 on auriksen vetomassa.
- toytaasiantuntia
mitenkä ihmessä voi ola jolekkin tuo suortitus kyky tärkeä että kihtyykö auto 100taseen 13 sekunttissa vai nopemmin ei kukan kuminkaaan harva ylensä kihytää täysilä toyta kihtyy ihan riitävän nopesti ja kestäkin parenmin kuin yli viri tetyt muut autot kestävyttä pitäsi arvosta testeisä enemän jos otetaisin luotetavus ja kokonaistalodelisuus huomion niin toyta voitaisi testit aina
- Jollekkinkko
Pikkupojillehan suorituskyky on tärkeä sekä tietysti Toyota-palstan omalle trollipojulle mikäli sillä pääsee solvaamaan Toyotaa.
- HuonoSijoitus
Hybridikuskit jaksavat sokeasti uskoa niiden hyötyihin. Kalliita ostaa ja huoltaa eivätkä silti pysty päihittämään dieseleitä.
Toyota Priusissakin 1.8 litrainen kone, jossa vakuutukset ovat aika korkeat.
Volkkarin dieselillä kulutus 4.2 litraa ja vakuutukset pienen koon ansiosta alhaiset.
Osat ovat varmasti halvempia kuin priusissa. En edes halua tietää, mitä varaosat maksavat Korealaisiin hybrideihin. - niromies
Ei uskoisi tälläkään palstalla olevan kovinkaan montaa ajokortti-ikäistä kun on niin kova tarve uskotella toisille että itsellä on hyvä auto ja toisin valinneet on tehneet väärän valinnan.
Jokaisessa autossa on hyviä ja huonoja puolia ja jokainen valitsee mitä pitää tärkeänä ja mitä ei.
Mulle tärkeät kriteerit auton valinnassa oli seuraavat, osittain myös siitä johtuen että olen keskipalkkainen mies eli autoon saa jonkunverran mennä rahaa kuukausittain mutta koska en osaa säästää, mitään suuria ennakoimattomia kertakuluja en halua.
- n. 30.000 € budjettiini sopiva
-takuu koko omistusajalleni
- kohtuuhintainen huolenpitosopimus
- kohtuullinen istumakorkeus
- kohtuulliset käyttökulut
-automaattivaihteet
-kohtuullisesti tilaa
- hiljainen ( tässä jouduin jo tinkimään)
- auto jonka arvelen olevan sellainen ettei ylimääräisiä korjaamokäyntejä tarvita.
Päädyin sitten Kia Niroon, ja olen ainakin nyt 25 000 ajettuani tyytyväinen valintaani.
Toyota C-HR oli toinen harkitsemani auto, mutta itseäni häiritsi toyotan hybridien ominaisuus että jo kohtuullisissa kiihdytyksissä kone huutaa todella korkeilla kierroksilla.
Jokainen varmaan arvostaa kohtuullista hintaa, luotettavuutta, premium tason hiljaisuutta ja mukavuutta ja omaa silmää miellyttävää ulkonäköä sekä omaan käyttötarkoitukseen sopivia tiloja.
Hyvän itsetunnon omaava voi valita auton omilla kriteereillään, huonon itsetunnon omaavat joutuu miettimään mitä muut ajattelee.
Tuskin kellään Dacian omistajalla on itsetunnossa vikaa.
Itse en koskaan ostaisi autoa, jossa on kestävyydeltään huonomaineinen moottori tai vaihteisto, tai tyypillisesti kalliiksi tulevia sähkövikoja.
Joku toinen voi silti sellaisen ostaa koska pitää muuten niin paljon auton ominaisuuksista että on valmis ottamaan riskin.
Kumpikaan ei silti tee väärin tai ole tyhmä, paitsi jos ei tunnusta edes itselleen valintansa riskejä. - Holistella
Kohta alkaa ilmestyä Kia ja Hyundai sivuille ihmeellisiä avautumisia ja herjauksia usealta nimimerkiltä.
- aasialainenKusetus
Ainahan tuo Holisti joutuu raivon valtaa ja puskee älyttömiä juttujaan ikään kuin kostoksi ja piilottaakseen Toyotalle kielteinen fakta.
- Chrräänstyytyväinen
Kaikki valittaa C-HR n moottori melua. Miksi? Autost kuuluu kuulua moottorin ääni ja varsinkin kiihdyttäessä. Ei se muuten mikää auto oliskaan. Sitten joku taka istujien tila... Tää auto o tehty yhel tai paril ihmisel. Perheellisil o iha omat vehkeens. Ja sitä moon aatellukki et piru jos niit kakaroit tuleeki ni joudun vaihtaa nii hyvä auto johki farkkuun.
- kauheen.hämmästyny
Mist kahel teroll mukuloit siunaantuis?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437658
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664240
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363133Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452636Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262625- 362292
- 411976
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797