Bali+Gilit yleisiä kysymyksiä

irps

Pahoittelen jo nyt, että kysyn varmasti samoja kysymyksiä kun muutkin, mutta kopioin suoraan tämän viestini toisesta foorumista josta samoja asioita koitan kysellä ja saada pian vastauksia, sillä matka lähestyy :) Vastatkaa siis niihin, mitkä koette tarpeellisiksi ja kiitän jo kovasti! :)

"Olen lähdössä pikkuveljeni kanssa n.2,5 viikoksi Balille Gileille. Yövytään Kutalla muutama yö, 5 yötä Ubudissa ja loput sitten Gileillä. Olen lueskellut kysymyksiä ja vastauksia täältä, mutta osa on vähän jo vanhoja, joten ajattelin tiedustella uudelleen jotain mieltäni askarruttavia juttuja!

Ensinäkin rahanvaihdosta. Ilmeisesti rahaa kannattaa vaihtaa paikan päällä ja olenkin jotain Kutan alueen luetattavia rahanvaihtopisteitä tsekkaillut. Miten rahanvaihto lentokentällä, onko huono vaihtoehto? Olen liikkeellä lisäksi visa electronin kanssa ja ainakin olen lueskellut, että sen pitäisi toimia? Ainakin siellä missä automaatteja löytyy siis ;)

Entäpä paikalliset taksit? Luin jostain, että paikallinen taksimafia lentokentällä olis uutisten mukaan pahoinpidellyt uber kuskeja, joten he eivät enää kovin hyvin uskalla kentälle mennä... Onko tästä jollain tietoa vai onko tätä turha sen enempää pohtia? Huijaustakseja koitetaan reissussa välttää, mutta mietin vain miten tuo kuulemani juttu (?) ehkä vaikuttaa paikan päällä tähän? Vai onko edes totta, koska en muista mistä edes kuulin :D

Entäpä sitten hintataso ruoan ja muun suhteen yleisesti ja mistä suosittelette aktiviteetteja hommaamaan ensisijaisesti, jotta hommat sujuisivat hyvin? :) jotain pientä olisi kiva harrastaa snorklaamisen ja muun lisäksi, mutta olisiko jotain hyviä ehdotuksia, joista olette itse pitäneet? Yritetään suht edullisesti reissata, mutta silti nähdä ja kokea asioita ja lisävinkit ja parhaat tärpit ovat aina mukavia apuja! mm. Ubudissa kiinnostaa pyöräretket, mutta hinta tuntuu olevan netissä aika korkea tai miten sen nyt ottaa? Kannattaako tällaiset hommata netistä vai paikanpäältä? Balilla myös aiotaan snorklata, mutta ne ilmeisesti myös paikan päältä saa hyvin.

Lisäksi vielä pohdin tuota Gileille menoa. Halutaan ehdottomasti sellainen paketti, missä saadaan kyyti hotellilta satamaan ja venekyyti Gileille ja sama takaisin. Mietin mitä kautta kannattaa ottaa? Onko kokemuksia esimerkiksi näistä: http://giligetaway.com/prices-2/ tai http://ekajayafastboat.com/ ?

Sitten lopuksi vielä kysyisin kokemuksia majoitusten varaamisesta Agodan kautta. Ollaan varattu kaikki majoitukset Agodan kautta mieheni luottokortilla (itse saan kesällä vasta luottokortin hommattua) ja maksu menee pari päivää ennen kirjautumista. Mietin lähinnä sitä, että miten hyvin sisäänkirjautuminen hotelliin toimii ja vaaditaanko siellä luottokortin näyttämistä ? Ja onko muille tullut ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa tai yritetty veloittaa yöpymismaksua uudelleen? Pääasiassa reissatessa Agoda on toiminut ihan hyvin, tosin viime reissulla Hong Kongissa jotain säätöä oli ja varauksesta huolimatta maksu ei ollut mennyt perille ja jouduttiin paikan päällä maksamaan uudelleen.

Lisäksi kaikenlainen muu lisätieto tai vinkit ovat tervetulleita ! Ajankohtaista tietoa ja vinkkejä on kiva saada ja reissua odotetaan kovasti :)"

1

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe