Myoklonia - kellään kokemuksia?

Myok

Nukkumaan mennessä tulevat epämiellyttävät nytkähdykset, joita esiintyy päässä, olkapäässä, jopa vatsassa, joka puolella? Saattaa tulla aamuyöstäkin, jos unta haluaisi jatkaa. Pään mri otettu ja eeg, ei mitään. Vaikka esimerkiksi eeg-tutkimuksessa nyki joka suunnasta ja tuli muitakin epämiellyttäviä tuntemuksia eri puolelle kroppaa. Mistä helvetistä tämä myoklonia johtuu ja mitä tälle voi tehdä? onko kellään rauhoittunut iteksiään? liittyykö stressiin? Hermot menee tämän kanssa.

7

3783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei, ihan kuin itseni kirjoittama! Poikkeaa kyllä siten että minulta ei ole EEG:tä otettu (ainakaan vielä). Toivottavasti näet tämän vuosien päästäkin. Selvisikö mikä sinulla on?

• Anonyymi

Onko sinulla selvinnyt syy tai oireet loppuneet? Kysyy kohtalotoveri.

• Anonyymi

Minäkin googlasin ja tämä keskustelu löytyi. Juuri äsken nyki reisilihasta, välillä olkavartta jne. Pari kuukautta on kestänyt tätä rumbaa, pääasiassa levossa ollessa. Masennusta/ahdistusta arvailtu tk:ssa syyksi. Verikokeita otettu, niissä ei vikaa.

• Anonyymi

Sama juttu, mulla IHAN samaa. Nykiminen alkoi reisilihaksesta, nyt myös olkavartta ja pohjelihaksia nykii varsinkin levossa, joitakin tuikkauksia päivälläkin. Tätä on kestänyt syyskuusta asti. Välillä tuntuu helpottavan, sitten taas äityy pahemmaksi. Tk-lääkäri antoi Sepram-reseptin, niistä tuli yhä huonompi olo. Nyt olen lopettamassa niiden käytön reilun kuukauden jälkeen keneltäkään kyselemättä, koska olo on tosi huono. Illalla unta odotellessa tulee toisinaan "sätkyjä" jolloin koko kroppa heilahtaa ja säikahdän. Jostain lukenut, että serotoniinin määrän vaihtelu aiheuttaa semmoista. Peruslabrat ok ja neurologi tutki ja sanoi johtuvan stressistä, ei ole muita tutkimuksia tehty. Onko joku saanut avun tai diagnoosin tähän vaivaan?

• Anonyymi

Täällä yksi kohtalotoveri. Olen käynyt kahdella neurologilla ja testien jälkeen molemmat diagnosoivat myoklonuksen (säpsähtelevä pallea).
      Olen menossa vielä lääkärin lähetteellä pään ja kaularangan magneettikuviin.
      Lääkkeistä ei juuri taida olla apua tähän tautiin? Vai onko jollain hyviä kokemuksia? Ymmärtääkseni kaikki mahdolliset lääkevaihtoehdot ovat lähinnä huonoja sivuvaikutusten ja huonon vasteen vuoksi.
      Mulla säpsähdykset ja pakkoliikkeet ovat lähes jatkuvia, yöt saan nukuttua, onneksi. Rasittava sairaus. On energiaa vievää yrittää lähes koko ajan peitellä käsien ja hartioiden nykimistä.
      Ennen kuin päädyn kokeilemaan lääkkeitä kokeilen erilaisia rentotumiskeinoja, vyöhyketerapiaa ja hierontaa. Tiedän etteivät paranna tätä mutta ehkä ovat hieman auttaneet oireisiin.
      Tsemppiä kaikille tästä kärsiville!

• Anonyymi

Mullakin samaa, tosin mulla vimpat lääke ja siinä haittavaikutuksena myokloniat. Mutta en usko oikeen että johtuu siitä. Todella hyvä huomata että muillakin on samoja kokemuksia kiitos tästä ketjusta

• Anonyymi

Hei, olen kirjoittanut tähän viestiketjuun noin puolitoista vuotta sitten kun minulla diagnosoitiin kahden eri neurologin toimesta pallean myoklonus. Päivääkään ei ole mennyt, että en sairauttani muistaisi. Keho nykii ja säpsähtelee jatkuvasti. Toiset tilanteet kuten autolla ajo, tietokonehommat tai sosiaaliset tilanteet etenkin uusien ihmisten kanssa ovat kaikista pahimpia. Onneksi saan edelleen öisin nukuttua. Tää sairaus väsyttää, olen koko ajan ihan poikki, koska keho käy ikään kuin ylikierroksilla. Olen pystynyt kertomaan tästä sairaudesta läheisilleni sekä työkavereille ja pyrin aina kertomaan kun tapaan uusia ihmisiä- helpottaa oloa heidän kanssaan. Oireeni ovat hieman voimistuneet ja muuttuneetkin. Nykyään räpsyttelen ja kurtistelen silmiä lähes koko ajan. Olen harkinnut lääkehoidon aloittamista tai siis kokeilua vaikka lähes kaikissa teksteissä joita tästä sairaudesta olen löytänyt sanotaan että lääkkeet harvoin auttavat. Olen käynyt kehoterapeutilla juttelemassa ja hänen neuvonsa on, että tämän kanssa pitää vain oppia elämään ja hyväksyä sairaus. Helppoa se ei tule olemaan. Edelleen tsemppiä ja voimia teille, jotka tämän sairauden kanssa painitte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe