Hei!
Kertokaapas mikä on kestävin (vähävikaisin) Toyotamalli. Olisiko se Corolla?
Mikä on kestävin Toyota?
39
1944
Vastaukset
- RuosteetonToyota
Se on Toyota Arrow, jossa on jo käytetty osin samoja osia kuin Toyitaan hybrideissä.
Näissä näkee harvoin ruostetta.
https://tinkerbeth2.wordpress.com/2012/11/30/mid-century-japanese-toyota-arrow/- Näinsevainon
Toki säilyy tuosteettomana jos sitä pidetään sisällä.
- Toyota-palstan
trollipojun sekoilu jatkuu 18 h/vrk. Sairaus on havaittavissa parhaiten tämänkin ketjun peruskoulutasoisista ompelukonejutuista. On se, lapsellinen ja nolo trollipoju.
- trollipoju.369
No mutta tojotahan on alunperin ompelukone, eikä auto. Kyllä sukupuu on edelleen havaittavissa! Kodinkonemainen muotoilu jatkuu vuodesta toiseen. Jos laittaa corollan ja jääkaapin vierekkäin, niin ei voi olla varma kummassa ruoka säilyy!
- eiOleHyvääToyoa
Ei ole Toyotaa mitä ei "isossa huollossa" kuntoon laitettaisi ja katsastushuollossa määritellään tilastojen paikkaansa pitävyys. Kyllä Toyota kuin Toyota kestää sen 2-3 vuotta pienillä vioilla minkä perusvaari ajaa, eli noin 5-10tkm. Tosin ruosteongelmat pukkaavat vasta tuon jälkeen akuutisti esiin.
Niin ja kestävin on ehkä LantaRuisku, mutta se maksaakin älyttömyyksiä ja senkin laatu ja kesto on puoliintunut viimeisen 10 vuoden aikana.- Kannattaahuoltaa
Puhutko nyt ompelukoneita? Niitä tosiaan kannattaa huoltaa jos vain ominaisuudet riittää. Ottaisin kyllä jonkun laadukkaamman merkin
- Vähäänajoonsopiva
Pahoin pelkään että Toyota Ei vaan ole kestävä. Ei auto eikä ompelukone. Sinänsä luotettava, ehkä, mutta eibsuureen ajamistarpeeseen.
Vanha Carina oli parhaimmillaan ihan ok. Niillä ajettiin paljon. Uusimmat hybridit ovat myös luotettavia, joskaan ei muuten välttämättä järkevä ostos. - varma.vastaus
Se on se Toyota jota ei ole vielä tehty. Eikä varmaan tulla koskaan tekemäänkään.
- Pöljälle
Pöljä oot
- Avesti
Mitä tarkoitetaan kestävällä?
Ainakin Topgearissa Hilux oli aika kestävä. Se upotettiin mereen, pudotettiin räjäytettävänä kerrostalon katolta ym. ja se oli vielä jollain tapaa ajokunnossa lisäämällä akku.
Kun näkee uutisklippejä pahoista paikoista kuten aavikolta tai sademetsistä niin yleensä niissä liikutaan Lantikoilla.
Nämä kaikki ovat eri asioita eikä näidenkään termien määrittely autoille ole yksinkertaista. Vain mitään ymmärtämättömät lapsoset eivät tätä käsitä.
- luotettavin
- vähävikaisin
- kestävin - h.anuri
Meillä töissä Tojotan kaasutrukkeja, ovat osoittautuneet tosi kestäviksi.
- Hyvinkestää
Kevyet kuormat? Kuivat sisätilat?
- puhaa
toyotassa kestävät bmwen moottorit. ei siis mikään tojo loota.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- HELKAMAA
RAISUUUUUUU. TROLLIPOJUUUUUUU. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- Toi.ota.jos.et.muuta.saa
Sehän on tietysti se Kummeli Mk 2. Pientä laittoo vaatii se vaan.
- Sekinonkoettu
Kestävin Toyota on ilman mùtavse Suomi24-palstan Toyota joka ei ruostu ja jossa D4D:kin on kestävä. Ja jonka hybridiversio kuluttaa vähän ja jonka hioltolaskut on halpoja. Ikävä etten aikoinaan ostanut sellaista vaan ihan tavaĺlisen Tojon jonka pellit kukki ja moottori hajosi. Harva palstan suunsoittaja on oikeasti vienyt mitään paalin mutta minä olen.
- Mitä-oletko_poju
vienyt Helkama Raisusi paaliin. Ethän sinä sillä ehtinyt montaa kertaa edes amiksessa käydä ennenkuin laittoivat sieltä takaisin kotiin kasvamaan.
- banztsai
Täytyy olla ihan Tero, jos väittät että Toyotan dieselit olisivat kestäviä.Niissä on vesipumppu kansipahvi/pultti sekä suutin huolia.Toyota aikoo myös luopua muiden mukana dieseleiden valmistuksesta.
- 2.4STW__
Mikäs olisi joka suhteessa parempi kuin vaikkapa Avensis?
Kiinnostaa kun jossain vaiheessa nykyisen A4n liisarisopimus loppuu. Toista Audia ei ole tarvis hankkia. Pajon mieluummin vaikka KIA.- Kaikkiparempia
Korealaiset on tosiaan menneet japanilaisista ohi. Jos sellaisen haluaa. Hyundain nelikymppistä näkee taksissa. Samoin Mondeota, 508:a Volvoa Mersua...kaiķi parempia. Insigniakin on parempi. C5 on parempi. Luultavasti jopa VW-konsernin autot on parempia.
- 2.4stwlle
Kia Optima Phev olis kova vaihtoehto avensikselle, myös mazda 6.
Noista kolmesta itse valitsisin kian tai mazdan, ave tietenkin hyvä mutta kun niitä on jo neljä ollu. - vw.mies
Kaikkiparempia kirjoitti:
Korealaiset on tosiaan menneet japanilaisista ohi. Jos sellaisen haluaa. Hyundain nelikymppistä näkee taksissa. Samoin Mondeota, 508:a Volvoa Mersua...kaiķi parempia. Insigniakin on parempi. C5 on parempi. Luultavasti jopa VW-konsernin autot on parempia.
Jos kaikki ovat"parempia", niin miksei niitä osteta enempää kuin Toyotaa? Oiskohan hintalaatusuhde ja luotettavuus kuitenkin Toyotaa huonompi, vai miksi se Toyota on valikoitunut aina kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin maailmassa trollien kauhuksi?
Eikö niistä "paremmista" löydy haastajaa tositoimiin? Taksissakin tasan tarkkaan on paljon enemmän Avensista kuin nelikymppistä huihaita. Tallinnassakin taitaa Avensis olla yleisin taksimerkki ainakin katukuvasta päätellen.M ersu on jo suorastaan harvinaisuus. Taaviskodaa ja Paskattia näkyy jonkin verran olevan sielläkin. Siellä taksissakin markkinatalous määrittelee merkit, toisin kuin meidän monopolissa jossa taksilla on varaa ajella veroalennetulla "ministeriautolla" - ExorienteTojo
2.4stwlle kirjoitti:
Kia Optima Phev olis kova vaihtoehto avensikselle, myös mazda 6.
Noista kolmesta itse valitsisin kian tai mazdan, ave tietenkin hyvä mutta kun niitä on jo neljä ollu.Niin, nämä on kovia haastajia jos halutaan välttämättä pitäytyä itäautoissa.
- Valistustyötätehtävä
vw.mies kirjoitti:
Jos kaikki ovat"parempia", niin miksei niitä osteta enempää kuin Toyotaa? Oiskohan hintalaatusuhde ja luotettavuus kuitenkin Toyotaa huonompi, vai miksi se Toyota on valikoitunut aina kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin maailmassa trollien kauhuksi?
Eikö niistä "paremmista" löydy haastajaa tositoimiin? Taksissakin tasan tarkkaan on paljon enemmän Avensista kuin nelikymppistä huihaita. Tallinnassakin taitaa Avensis olla yleisin taksimerkki ainakin katukuvasta päätellen.M ersu on jo suorastaan harvinaisuus. Taaviskodaa ja Paskattia näkyy jonkin verran olevan sielläkin. Siellä taksissakin markkinatalous määrittelee merkit, toisin kuin meidän monopolissa jossa taksilla on varaa ajella veroalennetulla "ministeriautolla"Toyotan myynti laskee kaikkialla. Silti valistutustyötä on vielä tehtävä. Kehittyvissä maissa tojoja toki näkee enemmän kuin vakiintuneissa OECD-maissa. Haluatko verrata Suomen takseja juuri Viron takseihin vai esimerkiksi Ruotsin tai Saksan?
- Faktaajokasana
Valistustyötätehtävä kirjoitti:
Toyotan myynti laskee kaikkialla. Silti valistutustyötä on vielä tehtävä. Kehittyvissä maissa tojoja toki näkee enemmän kuin vakiintuneissa OECD-maissa. Haluatko verrata Suomen takseja juuri Viron takseihin vai esimerkiksi Ruotsin tai Saksan?
Paras tojo on paalattu Tojo.
- h.anuri
vw.mies kirjoitti:
Jos kaikki ovat"parempia", niin miksei niitä osteta enempää kuin Toyotaa? Oiskohan hintalaatusuhde ja luotettavuus kuitenkin Toyotaa huonompi, vai miksi se Toyota on valikoitunut aina kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin maailmassa trollien kauhuksi?
Eikö niistä "paremmista" löydy haastajaa tositoimiin? Taksissakin tasan tarkkaan on paljon enemmän Avensista kuin nelikymppistä huihaita. Tallinnassakin taitaa Avensis olla yleisin taksimerkki ainakin katukuvasta päätellen.M ersu on jo suorastaan harvinaisuus. Taaviskodaa ja Paskattia näkyy jonkin verran olevan sielläkin. Siellä taksissakin markkinatalous määrittelee merkit, toisin kuin meidän monopolissa jossa taksilla on varaa ajella veroalennetulla "ministeriautolla"Hinta on ainoa tekijä. Kyllä taksit olisivat järjestäin Rollseja, Mersuja, BMW:tä, Audia tai Jaguaareja jos hinta olisi sama kuin Tojolla. Yrityksen, kuten myös taksiyrittäjän tehtävä on tehdä mahdollisimman paljon voittoa. Silloin pienenpi investointi samalla tulolla on järkevää, kiitos monopolin. Taksiin ei kyllä Tojoa pitäisi päästää, hinta kun määräytyy monopolilla, pitäisi laatukin olla määritelty.
- 2.4STW___
ExorienteTojo kirjoitti:
Niin, nämä on kovia haastajia jos halutaan välttämättä pitäytyä itäautoissa.
Mitä tarkoitat itäautoilla?
karvaita kokemuksia liisarina näistä merkeistä Tojo, Skoda, BMW ja Audi.
Uusista Tojoista ei ole kokemusta mutta nuo kolme jälkimmäistä ns. euromerkkiä kierrän kaukaan.
- Zinkkiä
Täyssinkitty koti ja täyssinkitty alusta- ei ruostetta.
Toyotan kori ja Toyotan alusta - ei sinkitty -> ruostetta.- Zinkille
Ai jaa ....asutko sinkki ämpärissä, ihmekkös noi sun mielipiteet ovat mitä ovat
- Eiruostuenää
Zinkille kirjoitti:
Ai jaa ....asutko sinkki ämpärissä, ihmekkös noi sun mielipiteet ovat mitä ovat
No kokeilepa peltiämpäriä ilman sinkkiä ja sitten sinkittynä.
Kanna vaikka merivettä, sehän vastaa suolapitoisuudeltaan tiesuolattua loskaa.
Eron huomaat ennen kuin ollaan päästy kesäkuuhun, jos jaksat kääntää ämpärin ylösalaisin käytän jälkeen niin sitten menee heinäkuulle.
Tuu sitten kertomaan että haluatko alustasi sinkillä vai ilman. - zinkkikoti
Eiruostuenää kirjoitti:
No kokeilepa peltiämpäriä ilman sinkkiä ja sitten sinkittynä.
Kanna vaikka merivettä, sehän vastaa suolapitoisuudeltaan tiesuolattua loskaa.
Eron huomaat ennen kuin ollaan päästy kesäkuuhun, jos jaksat kääntää ämpärin ylösalaisin käytän jälkeen niin sitten menee heinäkuulle.
Tuu sitten kertomaan että haluatko alustasi sinkillä vai ilman.Niin en asu nyt sinkki kodissa, toivottavasti en jatkossakaan....täyssinkitty koti.....tainnut skodassa pää palella....:))
- FaktaaTojosta
Tojo on parhaimmillaan keskivertoluotettava joka sekin luotettavuus saattaa johtua tiheästä huollon tarpeesta. Hyvä auto se ei ole eikä myöskään erityisen pitkäikäinen. 200t keskimäärin ajetaan tojolla. Edes Tojon ompelukoneet ja trukit ei ole oman alansa parhaimmistoa, eikä edes kestävyydeltään tai luotettavuudeltaan. Ompelukonetesteissäkin Toyota on usein testien heikoimmalla puolella.
- Tojota66
Toyota carina e mallit japsi mallit 92-93 . Ovat ikiliikkujia.
- 2.4STW___
Kaksi Carina E:tä omistaneena en kuitenkaan sellaista ostaisi jos pitää tiellä ajaa pidempään kuin 20min. Aika velmuja ajoltaan olivat mutta 90-luvulla olivat silti aika hyviä kompromisseja.
- Toyotanisti
2.4STW___ kirjoitti:
Kaksi Carina E:tä omistaneena en kuitenkaan sellaista ostaisi jos pitää tiellä ajaa pidempään kuin 20min. Aika velmuja ajoltaan olivat mutta 90-luvulla olivat silti aika hyviä kompromisseja.
Alkuperäisrenkaat olivat tosi huonot, liftbackissa parempi ajomukavuus, kuin sedanissa. Japsimallit kestäviä perusautoja. Hyvä kompromissiauto kuljettajalle, joka ei liikaa vaadi, kulkee paikasta paikkaan pyyteettömästi.
- Toyota.Mark
- Anonyymi
Mahtava nähdä olevan nuita hyvin pienellä... ja älykkyysosamäärällä varustettuja olioita😆😆
Joskus ajattelin siirtyä "tähikerhoon" laatu ei vaan ollut riittä. Kun oli jo kokemusta Laatuautoista....
Tojotia ollut pihassa +40 kpl reippaasti yli 7 miljoonan kilometrin edestä testiä.....
Mikä kellekin laatua ? Viikko ilman vikoja ??
Kannattaa "Härmänpoikien" kannatta yrittää katsoa Isoon maailmaan mm. Usa:ssa hyvin tiedetään mikä on Laadukkain : Lexus ,imussa tulee moni Japsi Toyota,Honda jne...
Mm. Jd power kertoo vuodesta toiseen tulokset...
Onhan hienoo saada itsensä uskomaan ajavansa kunnollista kulkinetta..... 😉
Minua Ei hittookaan haittaa mitä kukakin tolvana pitää laatuvehkeenä.... naurattaa se ä-osamäärä....- Anonyymi
Höpöpoika yrittää esittää kokenutta Toyota miestä, mutta hymiöt kertovat ihan muusta.
- Anonyymi
sojota tersel
kummelin sanoin
vanha japanilainen romu
https://www.youtube.com/watch?v=fVtEFiS_u28
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797