Mikä on kestävin Toyota?

Pitkämatkalainenw

Hei!

Kertokaapas mikä on kestävin (vähävikaisin) Toyotamalli. Olisiko se Corolla?

39

1944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RuosteetonToyota
      • Näinsevainon

        Toki säilyy tuosteettomana jos sitä pidetään sisällä.


    • Toyota-palstan

      trollipojun sekoilu jatkuu 18 h/vrk. Sairaus on havaittavissa parhaiten tämänkin ketjun peruskoulutasoisista ompelukonejutuista. On se, lapsellinen ja nolo trollipoju.

      • trollipoju.369

        No mutta tojotahan on alunperin ompelukone, eikä auto. Kyllä sukupuu on edelleen havaittavissa! Kodinkonemainen muotoilu jatkuu vuodesta toiseen. Jos laittaa corollan ja jääkaapin vierekkäin, niin ei voi olla varma kummassa ruoka säilyy!


    • eiOleHyvääToyoa

      Ei ole Toyotaa mitä ei "isossa huollossa" kuntoon laitettaisi ja katsastushuollossa määritellään tilastojen paikkaansa pitävyys. Kyllä Toyota kuin Toyota kestää sen 2-3 vuotta pienillä vioilla minkä perusvaari ajaa, eli noin 5-10tkm. Tosin ruosteongelmat pukkaavat vasta tuon jälkeen akuutisti esiin.
      Niin ja kestävin on ehkä LantaRuisku, mutta se maksaakin älyttömyyksiä ja senkin laatu ja kesto on puoliintunut viimeisen 10 vuoden aikana.

      • Kannattaahuoltaa

        Puhutko nyt ompelukoneita? Niitä tosiaan kannattaa huoltaa jos vain ominaisuudet riittää. Ottaisin kyllä jonkun laadukkaamman merkin


    • Vähäänajoonsopiva

      Pahoin pelkään että Toyota Ei vaan ole kestävä. Ei auto eikä ompelukone. Sinänsä luotettava, ehkä, mutta eibsuureen ajamistarpeeseen.

      Vanha Carina oli parhaimmillaan ihan ok. Niillä ajettiin paljon. Uusimmat hybridit ovat myös luotettavia, joskaan ei muuten välttämättä järkevä ostos.

    • varma.vastaus

      Se on se Toyota jota ei ole vielä tehty. Eikä varmaan tulla koskaan tekemäänkään.

      • Pöljälle

        Pöljä oot


    • Avesti

      Mitä tarkoitetaan kestävällä?

      Ainakin Topgearissa Hilux oli aika kestävä. Se upotettiin mereen, pudotettiin räjäytettävänä kerrostalon katolta ym. ja se oli vielä jollain tapaa ajokunnossa lisäämällä akku.

      Kun näkee uutisklippejä pahoista paikoista kuten aavikolta tai sademetsistä niin yleensä niissä liikutaan Lantikoilla.

      Nämä kaikki ovat eri asioita eikä näidenkään termien määrittely autoille ole yksinkertaista. Vain mitään ymmärtämättömät lapsoset eivät tätä käsitä.
      - luotettavin
      - vähävikaisin
      - kestävin

    • h.anuri

      Meillä töissä Tojotan kaasutrukkeja, ovat osoittautuneet tosi kestäviksi.

      • Hyvinkestää

        Kevyet kuormat? Kuivat sisätilat?


    • puhaa

      toyotassa kestävät bmwen moottorit. ei siis mikään tojo loota.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • HELKAMAA

        RAISUUUUUUU. TROLLIPOJUUUUUUU. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


    • Toi.ota.jos.et.muuta.saa

      Sehän on tietysti se Kummeli Mk 2. Pientä laittoo vaatii se vaan.

    • Sekinonkoettu

      Kestävin Toyota on ilman mùtavse Suomi24-palstan Toyota joka ei ruostu ja jossa D4D:kin on kestävä. Ja jonka hybridiversio kuluttaa vähän ja jonka hioltolaskut on halpoja. Ikävä etten aikoinaan ostanut sellaista vaan ihan tavaĺlisen Tojon jonka pellit kukki ja moottori hajosi. Harva palstan suunsoittaja on oikeasti vienyt mitään paalin mutta minä olen.

      • Mitä-oletko_poju

        vienyt Helkama Raisusi paaliin. Ethän sinä sillä ehtinyt montaa kertaa edes amiksessa käydä ennenkuin laittoivat sieltä takaisin kotiin kasvamaan.


    • banztsai

      Täytyy olla ihan Tero, jos väittät että Toyotan dieselit olisivat kestäviä.Niissä on vesipumppu kansipahvi/pultti sekä suutin huolia.Toyota aikoo myös luopua muiden mukana dieseleiden valmistuksesta.

    • 2.4STW__

      Mikäs olisi joka suhteessa parempi kuin vaikkapa Avensis?
      Kiinnostaa kun jossain vaiheessa nykyisen A4n liisarisopimus loppuu. Toista Audia ei ole tarvis hankkia. Pajon mieluummin vaikka KIA.

      • Kaikkiparempia

        Korealaiset on tosiaan menneet japanilaisista ohi. Jos sellaisen haluaa. Hyundain nelikymppistä näkee taksissa. Samoin Mondeota, 508:a Volvoa Mersua...kaiķi parempia. Insigniakin on parempi. C5 on parempi. Luultavasti jopa VW-konsernin autot on parempia.


      • 2.4stwlle

        Kia Optima Phev olis kova vaihtoehto avensikselle, myös mazda 6.
        Noista kolmesta itse valitsisin kian tai mazdan, ave tietenkin hyvä mutta kun niitä on jo neljä ollu.


      • vw.mies
        Kaikkiparempia kirjoitti:

        Korealaiset on tosiaan menneet japanilaisista ohi. Jos sellaisen haluaa. Hyundain nelikymppistä näkee taksissa. Samoin Mondeota, 508:a Volvoa Mersua...kaiķi parempia. Insigniakin on parempi. C5 on parempi. Luultavasti jopa VW-konsernin autot on parempia.

        Jos kaikki ovat"parempia", niin miksei niitä osteta enempää kuin Toyotaa? Oiskohan hintalaatusuhde ja luotettavuus kuitenkin Toyotaa huonompi, vai miksi se Toyota on valikoitunut aina kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin maailmassa trollien kauhuksi?
        Eikö niistä "paremmista" löydy haastajaa tositoimiin? Taksissakin tasan tarkkaan on paljon enemmän Avensista kuin nelikymppistä huihaita. Tallinnassakin taitaa Avensis olla yleisin taksimerkki ainakin katukuvasta päätellen.M ersu on jo suorastaan harvinaisuus. Taaviskodaa ja Paskattia näkyy jonkin verran olevan sielläkin. Siellä taksissakin markkinatalous määrittelee merkit, toisin kuin meidän monopolissa jossa taksilla on varaa ajella veroalennetulla "ministeriautolla"


      • ExorienteTojo
        2.4stwlle kirjoitti:

        Kia Optima Phev olis kova vaihtoehto avensikselle, myös mazda 6.
        Noista kolmesta itse valitsisin kian tai mazdan, ave tietenkin hyvä mutta kun niitä on jo neljä ollu.

        Niin, nämä on kovia haastajia jos halutaan välttämättä pitäytyä itäautoissa.


      • Valistustyötätehtävä
        vw.mies kirjoitti:

        Jos kaikki ovat"parempia", niin miksei niitä osteta enempää kuin Toyotaa? Oiskohan hintalaatusuhde ja luotettavuus kuitenkin Toyotaa huonompi, vai miksi se Toyota on valikoitunut aina kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin maailmassa trollien kauhuksi?
        Eikö niistä "paremmista" löydy haastajaa tositoimiin? Taksissakin tasan tarkkaan on paljon enemmän Avensista kuin nelikymppistä huihaita. Tallinnassakin taitaa Avensis olla yleisin taksimerkki ainakin katukuvasta päätellen.M ersu on jo suorastaan harvinaisuus. Taaviskodaa ja Paskattia näkyy jonkin verran olevan sielläkin. Siellä taksissakin markkinatalous määrittelee merkit, toisin kuin meidän monopolissa jossa taksilla on varaa ajella veroalennetulla "ministeriautolla"

        Toyotan myynti laskee kaikkialla. Silti valistutustyötä on vielä tehtävä. Kehittyvissä maissa tojoja toki näkee enemmän kuin vakiintuneissa OECD-maissa. Haluatko verrata Suomen takseja juuri Viron takseihin vai esimerkiksi Ruotsin tai Saksan?


      • Faktaajokasana
        Valistustyötätehtävä kirjoitti:

        Toyotan myynti laskee kaikkialla. Silti valistutustyötä on vielä tehtävä. Kehittyvissä maissa tojoja toki näkee enemmän kuin vakiintuneissa OECD-maissa. Haluatko verrata Suomen takseja juuri Viron takseihin vai esimerkiksi Ruotsin tai Saksan?

        Paras tojo on paalattu Tojo.


      • h.anuri
        vw.mies kirjoitti:

        Jos kaikki ovat"parempia", niin miksei niitä osteta enempää kuin Toyotaa? Oiskohan hintalaatusuhde ja luotettavuus kuitenkin Toyotaa huonompi, vai miksi se Toyota on valikoitunut aina kaikkein haastavimpiin olosuhteisiin maailmassa trollien kauhuksi?
        Eikö niistä "paremmista" löydy haastajaa tositoimiin? Taksissakin tasan tarkkaan on paljon enemmän Avensista kuin nelikymppistä huihaita. Tallinnassakin taitaa Avensis olla yleisin taksimerkki ainakin katukuvasta päätellen.M ersu on jo suorastaan harvinaisuus. Taaviskodaa ja Paskattia näkyy jonkin verran olevan sielläkin. Siellä taksissakin markkinatalous määrittelee merkit, toisin kuin meidän monopolissa jossa taksilla on varaa ajella veroalennetulla "ministeriautolla"

        Hinta on ainoa tekijä. Kyllä taksit olisivat järjestäin Rollseja, Mersuja, BMW:tä, Audia tai Jaguaareja jos hinta olisi sama kuin Tojolla. Yrityksen, kuten myös taksiyrittäjän tehtävä on tehdä mahdollisimman paljon voittoa. Silloin pienenpi investointi samalla tulolla on järkevää, kiitos monopolin. Taksiin ei kyllä Tojoa pitäisi päästää, hinta kun määräytyy monopolilla, pitäisi laatukin olla määritelty.


      • 2.4STW___
        ExorienteTojo kirjoitti:

        Niin, nämä on kovia haastajia jos halutaan välttämättä pitäytyä itäautoissa.

        Mitä tarkoitat itäautoilla?

        karvaita kokemuksia liisarina näistä merkeistä Tojo, Skoda, BMW ja Audi.
        Uusista Tojoista ei ole kokemusta mutta nuo kolme jälkimmäistä ns. euromerkkiä kierrän kaukaan.


    • Zinkkiä

      Täyssinkitty koti ja täyssinkitty alusta- ei ruostetta.

      Toyotan kori ja Toyotan alusta - ei sinkitty -> ruostetta.

      • Zinkille

        Ai jaa ....asutko sinkki ämpärissä, ihmekkös noi sun mielipiteet ovat mitä ovat


      • Eiruostuenää
        Zinkille kirjoitti:

        Ai jaa ....asutko sinkki ämpärissä, ihmekkös noi sun mielipiteet ovat mitä ovat

        No kokeilepa peltiämpäriä ilman sinkkiä ja sitten sinkittynä.

        Kanna vaikka merivettä, sehän vastaa suolapitoisuudeltaan tiesuolattua loskaa.

        Eron huomaat ennen kuin ollaan päästy kesäkuuhun, jos jaksat kääntää ämpärin ylösalaisin käytän jälkeen niin sitten menee heinäkuulle.

        Tuu sitten kertomaan että haluatko alustasi sinkillä vai ilman.


      • zinkkikoti
        Eiruostuenää kirjoitti:

        No kokeilepa peltiämpäriä ilman sinkkiä ja sitten sinkittynä.

        Kanna vaikka merivettä, sehän vastaa suolapitoisuudeltaan tiesuolattua loskaa.

        Eron huomaat ennen kuin ollaan päästy kesäkuuhun, jos jaksat kääntää ämpärin ylösalaisin käytän jälkeen niin sitten menee heinäkuulle.

        Tuu sitten kertomaan että haluatko alustasi sinkillä vai ilman.

        Niin en asu nyt sinkki kodissa, toivottavasti en jatkossakaan....täyssinkitty koti.....tainnut skodassa pää palella....:))


    • FaktaaTojosta

      Tojo on parhaimmillaan keskivertoluotettava joka sekin luotettavuus saattaa johtua tiheästä huollon tarpeesta. Hyvä auto se ei ole eikä myöskään erityisen pitkäikäinen. 200t keskimäärin ajetaan tojolla. Edes Tojon ompelukoneet ja trukit ei ole oman alansa parhaimmistoa, eikä edes kestävyydeltään tai luotettavuudeltaan. Ompelukonetesteissäkin Toyota on usein testien heikoimmalla puolella.

    • Tojota66

      Toyota carina e mallit japsi mallit 92-93 . Ovat ikiliikkujia.

      • 2.4STW___

        Kaksi Carina E:tä omistaneena en kuitenkaan sellaista ostaisi jos pitää tiellä ajaa pidempään kuin 20min. Aika velmuja ajoltaan olivat mutta 90-luvulla olivat silti aika hyviä kompromisseja.


      • Toyotanisti
        2.4STW___ kirjoitti:

        Kaksi Carina E:tä omistaneena en kuitenkaan sellaista ostaisi jos pitää tiellä ajaa pidempään kuin 20min. Aika velmuja ajoltaan olivat mutta 90-luvulla olivat silti aika hyviä kompromisseja.

        Alkuperäisrenkaat olivat tosi huonot, liftbackissa parempi ajomukavuus, kuin sedanissa. Japsimallit kestäviä perusautoja. Hyvä kompromissiauto kuljettajalle, joka ei liikaa vaadi, kulkee paikasta paikkaan pyyteettömästi.


    • Toyota.Mark
    • Anonyymi

      Mahtava nähdä olevan nuita hyvin pienellä... ja älykkyysosamäärällä varustettuja olioita😆😆
      Joskus ajattelin siirtyä "tähikerhoon" laatu ei vaan ollut riittä. Kun oli jo kokemusta Laatuautoista....
      Tojotia ollut pihassa +40 kpl reippaasti yli 7 miljoonan kilometrin edestä testiä.....
      Mikä kellekin laatua ? Viikko ilman vikoja ??
      Kannattaa "Härmänpoikien" kannatta yrittää katsoa Isoon maailmaan mm. Usa:ssa hyvin tiedetään mikä on Laadukkain : Lexus ,imussa tulee moni Japsi Toyota,Honda jne...
      Mm. Jd power kertoo vuodesta toiseen tulokset...
      Onhan hienoo saada itsensä uskomaan ajavansa kunnollista kulkinetta..... 😉
      Minua Ei hittookaan haittaa mitä kukakin tolvana pitää laatuvehkeenä.... naurattaa se ä-osamäärä....

      • Anonyymi

        Höpöpoika yrittää esittää kokenutta Toyota miestä, mutta hymiöt kertovat ihan muusta.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe