Menkka kivut!!!

Menkka kivuista kärsivä tyt...

Moi! Olen 15-vuotias tyttö! Joskus kun mulla on menkat niin mahaan sattuu ihan saatanasti.. Tiedän että ne kivut kuuluu asiaa mutta kertokaa jotain hyviä konsteja millä pääsisin kärsimyksestä! Help me!!!!!

15

3378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isosisko

Kokeilepa jotain särkylääkettä.. Jos ei tavalliset särkylääkkeet tehoa, ni sit vaan hakemaan lääkäriltä vahvempia..

• tyttö 12-v

Menkkakipuihi auttaa et on rento.Voi vaik venytellä ja sit mua kans auttaa alavatsan hierominen.Jos kuitenki sattuu iha saatanasti nii kannattaa käyä vaik lääkärillä pyytämässä e-pillereitä menkka kipuihi.Yhel mun kaveril se autto...

• Galilej...

mua ainakin autaa jos syö *paljon* suklaata *namm...*

• Nekku

Moikka!
      oon kohta 17vuotias tyttö ja kärsiny tosi pahoista menkkakivuista jo viis vuotta. Oon pyörtyilly monta kertaa, kerran jopa kolme kertaa peräkkäin, oksentanu yms.

Kotikonstein, kannattaa ottaa heti lääkettä(esim.burana tai ibusal) jos on vähänki on kipee vatsa ja tietää että menkat alkaa, vaikkei vuotoo viel oliskaa paljoo, silloin kipu ei yllätä eikä tuu niin pahaks.
      Toinen juttu on liikunta! se auttaa tosi paljon. Aluks tuntuu että "en varmana nouse täält sängystä tai kuolen" mut kannattaa vaa ottaa itteensä niskasta kii ja mennä vähän kävelemään.
      Kolmas hyvä kotikonsti mikä mulla on auttanu, pistää jotain lämpöstä(esim. lämmitetty geelipussi vai mikä nyt onkaan) mahan päälle ja on "koukkuasennossa". Puhu vanhempien kanssa jos saisit lääkeet kipuihin, ne auttaa, mun oma mutsi vaan ei antanu mun ottaa e-pillereitä ku aatteli et käyttäisin niitä ehkäsynä(mul oli poikaystävä silloin).. ja se on aika nihkee nois seksijutuissa..mutsi siis.. no mutta toivottavasti täst oli apuu sulle!

• Kärsivä

Itse olen saanut elää kipujen kanssa heti alusta saakka - nyt jo 8 vuotta. Välillä onneks on sellaisia vuotoja, ettei niihin liity kipua ollenkaan - en vaan muista nauttia niistä kerroista tarpeeksi. Lähes aina kuitenkin alavatsaan saattuu todella paljon. Illalla pääsen särkylääkkeiden avulla nukkumaan, mutta monesti aamuöisin herään järkyttävään kipuun eikä nukkumisesta tule mitään.

Kivuista pääsee kaikista parhaiten eroon lääkkeillä..ainakin muutamaksi tunniksi kerrallaan. Itse käytin alussa aina buranaa - 400/600mg kerrallaan, 3 kertaa päivässä. Pitkään käytettyäni tulin allergiseksi ibuprofeenille ja nykyään lääkitsen itseäni miedoilla panadol-särkylääkkeillä. E-pilleritkään kun eivät kipua ole pois vieneet... :( Täytyykin muistaa pyytää seuraavan kerran lääkärillä käydessä tehokkaampia särkylääkkeitä - EI MEIDÄN TARVITSE KÄRSIÄ!

Ai niin, kannattaa kokeilla myös kuumaa kylpyä - minulla auttaa monesti ja hyödynnän sitä sen aikana, kun odotan että särkylääke alkaa vaikuttaa!

Tsemppiä sinulle ja yritä jaksaa!

• Niinkuin joku jo totesi,liikunta on hyvä konsti.
      Ja niistä e-pillereistä:Mulla ei ainakaan auttanu e-pillerit menkkakipuihin.Ehkä vain paheni.
      Oon kohta käyttäny näitä vuoden,et en tiedä vihdinkö enää vaihtaa merkkiä.

• kivuista kärsivä

kuumavesipullo mahan päälle ja makuuasentoon tai sitten alavatsan suihkuttelu kuumalla vedellä.
      Mulla on myös tosi pahat kuukautiskivut, aina ei särkylääkkeetkään auta. Saa nyt nähä miten nämä e-pillerit auttaa. Menkkojen aikaan mulla menee myös uloste ihan löysäksi. Ja ainakin mulla mahakipuihin auttaa myös se että käyn usein ulostamassa.

• :( byää

oon 10-v tyttö en haluu menkkoi ikinä eppää kun pojat ei kärsi tisseistä ja menkoista miks oon tyttö!!??

• kuuless :DD
        :( byää kirjoitti:

oon 10-v tyttö en haluu menkkoi ikinä eppää kun pojat ei kärsi tisseistä ja menkoista miks oon tyttö!!??

Kärsi tisseistä? LOL :D Repesin kyl... Rinnathan ovat hieno asia! (olen tyttö)
        Hei, c`moon! Jos saat myös joskun vauvan, voit imettää sitä...

Ja sinulla tulee olemaan menkat, kaikilla naisilla on. Jos ei ole menkkoja, tarkoittaa se sitä, että ei saa koskaan lapsia!

• random.
        kuuless :DD kirjoitti:

Kärsi tisseistä? LOL :D Repesin kyl... Rinnathan ovat hieno asia! (olen tyttö)
        Hei, c`moon! Jos saat myös joskun vauvan, voit imettää sitä...

Ja sinulla tulee olemaan menkat, kaikilla naisilla on. Jos ei ole menkkoja, tarkoittaa se sitä, että ei saa koskaan lapsia!

siis kärsiä tisseistä..just joo. no kyl säki viel näät et ei niist kärsi ku sellaset saat.
        voi vittu oikeest xd

• alisadaa'

sit jotain voimisteluliikkeitäkin voi tehä. jotain vatsaliikkeitä (-:

• köhhh

Itse olen kuullut myös joskus (tai siis lukenut), että esimerkiksi itsetyydyttäminen auttaa menkkakipuihin..... en tosiaan tiedämillä tavalla

• pissis99

Kauratyyny/kuumavesipullo mahan tai selänpäälle ( siihen mihin koskee) se auttaa mulla

• ilkeät kivut..

Itselläni kuukautiset nostavat yleensä kuumeen ja muuta kivaa... Kävin seiskaluokalla valittamassa kuukautiskivuista terveydenhoitajalle ja sain kipulääkkeet reseptillä. MInulla ainakin ne ovat auttaneet. PIllereistä ei minulle ollut apua. Viime keväänä otin ehkäisykapselin (on siis voimassa kolme vuotta, maksaa n. 130 E), jonka myötä minulla jäi kuukautiset kokonaan pois, joten ei enää kuumetta ja kipuja :D

Kokeile jännittää lantionpohjalihaksia kipujen aikaan. Jännitä ja päästä rennoksi, minulla se on ainakin toiminut.Myös kuuma kaurapussi auttaa !

• Anonyymi

No mä käytän ite särkylääkettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      939
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe