Listaa kauppisten käyttämistä oppikirjoista?

Onko_olemassa

Eli, mitä kirjoja käytetään opiskelumateriaalina?

5

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitähelvettiä

      Ööö? Kysytkö tosissas? Taitaa se AMK olla parempi paikka sulle.

    • Kauppis2vsk

      Aapinen ja Matikkamatka

    • nohöhlä

      Lähetä vaikka sähköpostia sinne kauppikseen ja pyydä lista käytettävistä kirjoista, ainakin ensimmäisen vuoden kirjoista.

    • jsbe

      Ei niitä kirjoja kyllä pysty oikein etukäteen tietämään. Ja harva niitä itselleen hankkii, korkeintaan oman pääaineen peruskurssin kirjan. Itse en ole tässä kahden ekan vuoden sisään ostamaan yhden yhtä kirjaa, vaan oon lainaillu kirjastosta tarvittavat. Kirjat on täysin kurssikohtasia ja kurssikirjat päättää kunkin kurssin proffa/opettaja, tuskin niistä mitään listaa on olemassa.

      Tässä nyt muutaman käymäni kurssin kirjat esimerkeiksi:

      Strategic Management:
      Grant (2013). Contemporary Strategy Analysis, 8th ed.
      Porter, M.E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for analyzing industries and competitors

      Tuotantojohtaminen:
      Haverila M., Uusi-Rauva E., Kouri I. ja Miettinen A. 2005. Teollisuustalous. Luvut 6-9. 2005 (5. painos) tai uudempi 2009 (6.painos)

      Markkinoinnin perusteet:
      Armstrong, G.,Kotler, P., Harker, M., Brennan, R. 2012 Marketing. An Introduction. 2nd ed., Pearson.
      Iacobucci, D. (2015), Marketing Management, 1st Edition, Cengage.

      Taloustieteen perusteet:
      Begg, D., Fischer, S. & Dornbusch, R. 2008. Economics. 9th edition.
      Pohjola, Matti. 2012. Taloustieteen oppikirja. Sanoma Pro.

      Introduction to management and leadership:
      Stephen P. Robbins, Tim Judge: Essentials of Organizational Behavior, Global Edition

      Vaihtelevat varmasti yliopistoittain ja vuosittain.

    • asdgsfgdfg

      Älä nyt herranjestas ala kesällä oppikirjoja lukemaan jos nyt pääsit sisään. Nauti kesästä!

      Itse ostin ekat kirjat maisterivaiheessa ebaysta käytettynä (lähes uusia) ja niitäkään ei todellakaan olisi tarvinnut ostaa.

      Iso osa kirjoista löytyy myös vanhemmilta opiskelukavereilta pdf muodossa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe