Tämä sairaus taitaa periytyä äidiltä tyttärelle,lähipiirissäni on parikin tapausta.Ikävää että sitä salaillaan,nykyään on hyvät lääkkeet jos ne otetaan,ja muutenkin eletään tasaista elämää,niin pärjäilee ihan hyvin.Mutta jos ei ole diagnosoitu,läheisten elämä on yhtä helevettiä,ei kukaan jaksa pysyä matkassa,ailahteluiden aallokossa.
Periytyykö suvuttain?
9
439
Vastaukset
- Glcvlbä
En tiedä periytyykö ja/tai vaikuttaako kasvuympäristö eli se äidin sairaus. Äidilläni on bibo ja äidin puolen suvussa biboa ja pari itsarin tehnyttä.
Minulla on bibon viitteitä, mutta viime käynnillä lekuri ei ihan tuohon diagnoosiin kallistunut.
Mulla suurin ongelma on unettomuus, yritän sen kanssa pärjäillä. Jatkuvaan käyttöön sopivia lääkkeitä en ole löytänyt, koska lääkkeet tekee minusta agressiivisen ja ärhentelen, myös lääkkeiden aikaansaamassa unikuplassa en pysty tekemään työtäni ja lihottavat. Joten jos popsin pillereitä jatkuvasti olen pian työkyvytön. - Toisten_kiusama
Kuule jos on lähipiirissä noin paljon mielisairautta niin olisko se suullakin huuda sinäkin
- arinbipolainaaautoo
Tiedän tapauksen---äidillä ollut vaikea-asteinen kaksisuuntainen, niin nyt on tytär ollut koko ikänsä vaikea-asteisen kaksisuunatisen mielisairauden takia eläkkeellä. Tuon tyttären joka jo yli kuudenkymmenen, häntä nuoremmalla aviomiehellään mielenvikaisuutta. Miehen mielenvikaisuus tullut tuon vaimon kaksisuuntaisen narsismiluonteen takia. Bipo-vaimo vähättelee miestään, pettää myöskin miestään, ei ole milloinkan vuosien varrella kunnioittanut aviomiestään, vaan mies on lapsen asemassa.
Tällä kaksisuuntaisella vaimolla on psykoositasoisia häiriöitä.
Molemmat on nähty Kupittaan sairaalan ulko-oven luona. -avohoitopuolella.
Autoparkkipaikat ovat niin lähellä ulko-ovea, joten ei voi olla näkemättä, jos joku, jonka tietää tai tunnistaa, astuu ovesta ulos.- OljaPirHyvinkää
Molemmat ovat eläkkeellä. Jos oikeista henkilöistä on nyt kyse. Muuttivat täältä Hyvinkäältä Turkuun joku vuosi takaperin. Nainen hyppi täällä Hyvinkäällä vieraissa, vaikka on naimisissa. Jotain oon kuullut niin sama jatkuu siellä Turussa. Psykoosissa nainen oli toisinaan, todella vaikeeasteinen kaksisuuntainen.
- prossatyes
On vahvasti periytyvä sairaus.
Oliko se niin, että 50% periytyvyys äidiltä niin pojalle kuin tyttärelle. - olkaa.kunnon.vanhempia
Paras tapa minimoida huonojen geenien vaiktus olla hyvänä esimerkkinä sekä varmistaa turvallinen, hyvä lapsuus. Geenit ovat korkeintaan vaan puolet syypäänä mikäli sairaus puhkeaa. Monesti kaksisuuntaiset vanhemmat opettavat myös huonoja käyttäytymismalleja. Kun lääkitystä tarvitaan on jo liian myöhäistä. Ehkäisy on kaiken A ja O.
- pölinäewwww
No tiedän bipon, jolta vietiin poika, kun mieliala vaihteli liikaa. Asuu nyt Turussa, pakeni Hyvinkäältä Sossun takia.
- Yksbipopää
Minun äitini ei kyllä missään mielessä ollut bipo, vaan paha rajatilatapaus. Ei minkäänlaista merkkiä kausittaisuudesta käytösessä, se oli aina tasaisen pahaa. Sen sijaan äidin äidillä oli hiukan bipo-piirteitä, ei mitään diagnoosia kuitenkaan ja pärjäsi normaalissa elämässä. Äidin äidin isä oli vakavasti mielisairas ja diagnoosista ei tietoa ja muutenkin sen ajan diagnoosit ovat kai lähinnä puppua nykytiedon valossa, mutta jonkinlainen psykoottinen episodi lienee ainakin ollut. Äidinäidin suvussa on paljon taiteilijoita ja monessa mukana olleita huippuaktiivisia ihmisiä, joista ehkä osa oli sitten bipojakin.
Toisaalta tässä kävi kai tuuri, koska isäni puolella on sitten todella vaikeasti mielisairaita useampiakin, elinikäisisä sairaalatapauksia, itsemurhia jne. Tuohon verrattuna ei-vaikea-asteinen bipo on kyllä parempi vaihtoehto. - 8765456
Kyllä on periytyvä, vahvasti kun kohdalle sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579