Oon yläaste ikäinen poika ja minulla on ärrävika ja se häiritsee välillä tosi paljon. Tyttöystäväni sanoo ettei siinä ole mitään vikaa ja ettei se häiritse häntä, mutta välillä hän ei tajua mitä puhun. Olen yrittänyt ajatella sillä tavalla ettei siinä ole mitään vikaa ja että olen hyvä tälläisenä, mutta en pysty kun siitä vieläkin välillä pilkataan jotain ja se on aiheuttanut minulle alakuloisuutta.
Enkä ole oppinut koskaan sanomaan ärrää vaikka pienempänä olen paljon ollut kaikilla puheterapeuteilla ja muilla.
En yhtään tiedä mitä pitäisi ajatella ja tehdä niin olisi kiva jos joku vastaisi jotain.
Ärrävika inhottava
5
125
Vastaukset
Sinussa ei todellakaan ole mitään vikaa ja olet varmasti hyvä ihminen.
Harva meistä on täydellinen. Ei nekään, joilla on varaa pilkata muita.
Ymmärrän kyllä, että naureskelu tuntuu pahalta. Jos naureskelijat ovat oikeita kavereitasi, niin heille voi vaikka kahden kesken sanoa, että sinusta tuntuu pahalta.
Hei, sinulla on myös jotain sellaista, joka niin monelta puuttuu: tyttöystävä! Lisäksi sinulla oli rohkeutta kirjoittaa tunteistasi tänne. Kirjoituksesi sisällön perusteella olet aika mahtava tyyppi.
Olen jostain kuullut, että joitain puhevikoja voidaan korjata pienellä leikkauksella, jossa korjataan jotain kiristäviä kohtia suussa. En kuitenkaan ole mikään alan asiantuntija. Käy rohkeasti vaikka terkkarilla juttelemassa asiasta.- Ärrävikaneen
Tästä tuli hyvä mieli :)
- Ärrävikaneen
Kiitos tuli hyvä mieli :)
- insomnias
Yhdellä opettajallani on ärrävika ja vaikka se häiritsi todella paljon aluksi, nyt kolmen kuukauden jälkeen en huomaa/ajattele sitä juuri lainkaan. Pitkälle voi siis päästä, puheammatteihinkin kuten opettajaksi.
Kukaan ei muuten pilkkaa tätä opettajaa (tai ainakaan itse en ole kuullut). Ainoa valitus, mitä olen kuullut, on ollut että joku ei saa selvää hänen puheestaan ja kirjoituksestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2621926Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i661529Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2161260- 831175
- 571074
- 341043
Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol2801014Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment206979Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas7966- 73943