sitä mieltä katsastusmies oli, että "kaikki" putket uusiksi.Auto on Corolla 1985 mallia. Jarrut meni läpi tehojensa puolesta, joka tietysti ymmärrettävästi on eri asia.Raaputti paria kohtaa putkista ja sano tuomion.Kysymys,onko ko. auto "muualtakin" niin laho, että ongelmajätelaitokseen.....Mikä on putkien "ikä"?Voisiko vain yksi linjasto ruostua,muut " ei" ,Mikä on hylkäyksen "raja". Ilmeisesti hän ajattelee meidän kaikkien parasta, ettei pommi liiku tiellä.? :(--- Kannattaako korjata?Mitä materiaalia jarruputket on?Olisko auttanu, jos auto oli pidetty hyvässä ruostesuojassa koko ikänsä.
jarruputket
7
494
Vastaukset
- onkin
Kyllä ne putket tahtoo ruostua ajan mittaan. Yleensä ne sitten ruostuu kaikki kerralla, tai ainakin kannattaa kerralla ne vaihtaa. Ruostumisaika riippuu ihan yksilöstä. Jarruneste kuuluis vaihtaa kahden vuoden välein, koska siihen nesteeseen tiivistyy vettä. Vaihda sitten se neste samalla ja muista ilmata ettei tuu taas hylky.
- kone mies
Mulla rupes kanssa ruostuun putket ja katsastus mies sano että vaiha mutta meikä ruiskutti massa koko pohjan täyteen ja putket ja kaikki niin ei ruoste näy ei ole ollu ongelmia ja massauksesta on 4 vuotta aikaa hyvin pelaa
- vettä nesteessä
vettä jarrunesteessä , vettä ja suolaa ulkopuolelta, kumpi pahempi. Eiks autonvalmistaja oo ryssiny, kun on harrastaa niin ohutseinäsiä putkia. Eihän katsastusmies voi tietää, miten paljon seinämät on ohentunut(mikä ainevahvuus murtus jarrupaineesta), pitäs ottaa riittävästi koepalaa ja viedä VTT:lle tutkimuksiin?ELI mutu hommia ne hylkäykset.
vettä nesteessä kirjoitti:
vettä jarrunesteessä , vettä ja suolaa ulkopuolelta, kumpi pahempi. Eiks autonvalmistaja oo ryssiny, kun on harrastaa niin ohutseinäsiä putkia. Eihän katsastusmies voi tietää, miten paljon seinämät on ohentunut(mikä ainevahvuus murtus jarrupaineesta), pitäs ottaa riittävästi koepalaa ja viedä VTT:lle tutkimuksiin?ELI mutu hommia ne hylkäykset.
on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.sitroen kirjoitti:
on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.vielä sanomatta, että hätäjarrutustilanteessa tuollainen 100 kilon paine neliösentille on reilusti alakanttiin arvioitu.
Tuli joskus polkaistua melkein puhki ruostunut jarruputki ihan puhki vanhassa Transitissa.- onkin
sitroen kirjoitti:
vielä sanomatta, että hätäjarrutustilanteessa tuollainen 100 kilon paine neliösentille on reilusti alakanttiin arvioitu.
Tuli joskus polkaistua melkein puhki ruostunut jarruputki ihan puhki vanhassa Transitissa....ihan asiaa kus puhuit. En ittekkä oo noita nesteitä vaihdellu ku jarrurempan kans. Itte on noi jarruputkekkin tullu väsättyä ja kestäviä on ollu.
- han on nääs
sitroen kirjoitti:
on joissakin autoissa rautaa ja sehän ruostuu (ulkopuolelta). Joissakin kuparinikkeliä, joka ei ruostu. Tehtiin ennen myös kupariputkesta; ei ruostu.
Putket voi siis tehdä itsekin jos on oikea työkalu ja putkea saa metritavarana. Tietysti homma pitää osatakin, muuten tulee ruumiita...
Jarrunesteitten vaihto 2 vuoden välein on pelkkää myynninedistämistä. Katsopas vaikka, mistä kohti se jarrusylinteri ruostuu... Ei ainakaan sieltä, missä on aina nestettä. Jarrunestesäiliöissäkin on kannen alla paljesysteemi, niin ettei neste ole ulkoilman kanssa tekemisissä. Yleensä vielä jarruremontti tulee siksi usein, että neste vaihtuu siinä yhteydessä luontojaankin.työssäni mittailen jarrunesteitä harva se päivä. elikkäs siis juuri sitä vesipitoisuutta jota ei kuulemma ole. JO 3VUOTTA VANHA JARRUNESTE ON PÄÄSÄÄNTÖISESTI LIIAN VESITTYNYTTÄ. ELIKÄ VETTÄ ON 2 TAI USEAMPI % NESTEESTÄ. sitten vielä pikku vinkki viitaten siihen katsoppas mistä jarrusylinteri ruostuu, ei ainakaan sieltä missä on aina nestettä. JOS JARRUSYLINTERISSÄ EI OLE JOKAPUOLELLA NESTETTÄ NIIN SIELLÄ ON ILMAA EIKÄ JARRUT TOIMI, mietitään ennenkun annetaan toisille vääriä vinkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke382460- 1241979
- 781620
- 1621259
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?681240- 481063
- 691062
- 611056
Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t31946Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂63943