hoonaus

liat pois

onko jarrusylinterin hoonarivirityksellä (sillä tarvikeliikkeen mallilla, jossa 3 tai 4 hiomakynttä porakoneelle)mahdollista saada osamillejä sylinterin seinästä pois, vai mitä ainettä sylinteri on? Vai tarvitaanko siihen oikeeta työstökalustoo?Entä ,jos hiomatahnalla ja mäntä paikallaan antas pyöritää pirusti? Kysyy "väljyyttä toleransseihin" Mäntsälästä.

10

3007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näppi

      Saa sillä jarrusylinteristä ainetta irti, mutta muista laittaa notkeeta rasvaa leikkuuöljyks kun hiot. Moottoriöljyä ja sekaan loraus polttoöljyä, tää on ainakin yks konsti.

      • liat pois

        Kiitos vinkistä, lisäkysymyksiä:paljonko annetaan surrata/ sylinteri ja onko laite pitkäikänen, eli niin kauan kun kivee jälellä,niin ok(vaikka naapurin Corollan siinä samassa tekis, kun työs nenänsä työmaalle). Tällä hommalla haen tietty sitä, että jarrut reakois paljon nopeemmin polkimeen, nääs mun vanhaan pieruun sen tein,ainakin itselle sopivat.Huonona puolena, kerran sattu,että kaveli tempas jarrut pohjaan kun poro hyökkäs tielle, onneks oli rekkamies puikoissa, siinä mentiin laidasta laitaan(ei se jarruteho varmaan noussu, mutta kauhusekuntti varmaan lyheni....:)


      • liat pois kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, lisäkysymyksiä:paljonko annetaan surrata/ sylinteri ja onko laite pitkäikänen, eli niin kauan kun kivee jälellä,niin ok(vaikka naapurin Corollan siinä samassa tekis, kun työs nenänsä työmaalle). Tällä hommalla haen tietty sitä, että jarrut reakois paljon nopeemmin polkimeen, nääs mun vanhaan pieruun sen tein,ainakin itselle sopivat.Huonona puolena, kerran sattu,että kaveli tempas jarrut pohjaan kun poro hyökkäs tielle, onneks oli rekkamies puikoissa, siinä mentiin laidasta laitaan(ei se jarruteho varmaan noussu, mutta kauhusekuntti varmaan lyheni....:)

        kuvittele jarrujen nopeammin reagoivan mokoman virittelyn jäljiltä! Kyllä siihen reaktionopeuteen vaikuttaa vain ja ainoastaan penkin ja jarrupolkimen välissä oleva eliö.
        Hoonauslaitteella voi putsata jarrusylinterit, ei muuta. Eikä sitten paljon kierroksia, laite hajoaa. Ja liikuttele hoonauspäätä koko sylinterin matkalla edestakaisin. Ihanne olisi, että hoonausnaarmut tulisivat 60 asteen kulmaan.
        Pienemmät putsaukset onnistuu vaikka vesihiontapaperilla jarrunesteen tai öljyn kanssa.


      • liat pois
        sitroen kirjoitti:

        kuvittele jarrujen nopeammin reagoivan mokoman virittelyn jäljiltä! Kyllä siihen reaktionopeuteen vaikuttaa vain ja ainoastaan penkin ja jarrupolkimen välissä oleva eliö.
        Hoonauslaitteella voi putsata jarrusylinterit, ei muuta. Eikä sitten paljon kierroksia, laite hajoaa. Ja liikuttele hoonauspäätä koko sylinterin matkalla edestakaisin. Ihanne olisi, että hoonausnaarmut tulisivat 60 asteen kulmaan.
        Pienemmät putsaukset onnistuu vaikka vesihiontapaperilla jarrunesteen tai öljyn kanssa.

        Totta puhut kauhusekunttiin ei voi vaikuttaa muu kuin mies ja tietysti olosuhdeseikat- vireystila yms.,mutta olisiko kysymys siitä, että jarrut ovat sitten toimineet useaa kertaluokkaa "paremmin", esim auton ollessa " uusi".Kun mainitsin siitä vanhasta laitosta, niin kyllä jarrutustapahtuma oli aivan erilainen-erittäin paljon parempi- ko. homma ei sisältänyt muita toitä kuin tuon "sylinteri paikallaan hoonauksen", pääsylinteriä ei putsattu,takapyörän paineenrajoitinta ei vaihdettu, rumpujarrujen sylintereitä ei rempattu eikä uusittu--jarruneste tietysti vaihtui, kun männät pihalla. Ymmärrän kyllä näkökantaasi, mutta kuitenkin tulos oli loistava. En usko että itselläsi on kokemusta ko. happenista. Jaat vain yleisiä turvallisuusohjeita, joka tietenkin on OK.....:)


      • liat pois kirjoitti:

        Totta puhut kauhusekunttiin ei voi vaikuttaa muu kuin mies ja tietysti olosuhdeseikat- vireystila yms.,mutta olisiko kysymys siitä, että jarrut ovat sitten toimineet useaa kertaluokkaa "paremmin", esim auton ollessa " uusi".Kun mainitsin siitä vanhasta laitosta, niin kyllä jarrutustapahtuma oli aivan erilainen-erittäin paljon parempi- ko. homma ei sisältänyt muita toitä kuin tuon "sylinteri paikallaan hoonauksen", pääsylinteriä ei putsattu,takapyörän paineenrajoitinta ei vaihdettu, rumpujarrujen sylintereitä ei rempattu eikä uusittu--jarruneste tietysti vaihtui, kun männät pihalla. Ymmärrän kyllä näkökantaasi, mutta kuitenkin tulos oli loistava. En usko että itselläsi on kokemusta ko. happenista. Jaat vain yleisiä turvallisuusohjeita, joka tietenkin on OK.....:)

        en ihan kaikkea ymmärtänyt...
        Jos jarrusylintereissä on ruostetta, jarrut kyllä yleensä jarruttavat, mutta eivät palauta. Eli jarrut jäävät päälle enemmän tai vähemmän. Ruostuneet/likaantuneet sylinterit ilman muuta kannattaa putsata (tai uusia, jos pahat), mutta mitään muuta tarkoitusta varten ei sylintereitä tarvitse eikä saa hioa! Saattaa tulla ruumiita, varsinkin kun kyseessä ilmeisesti on henkilö, jolta vähäkin fysiikan ja autotekniikan tuntemus täysin puuttuu.
        Jarrujen toimintanopeuteen EI vaikuta yhtään se, onko jarrusylinterin ja männän välys hivenen suurempi vai pienempi. Suurempi välys (= liian suuri) saattaa tehdä sen, että joskus (pakkasella?) jarrunesteet ovatkin holahtaneet tiivistekumien ohi pois ja jarrut hävinneet. On sattunut uusissa autoissa melkein vastaava tekovika Englannin Fordeissa kauan sitten.


      • liat pois
        sitroen kirjoitti:

        en ihan kaikkea ymmärtänyt...
        Jos jarrusylintereissä on ruostetta, jarrut kyllä yleensä jarruttavat, mutta eivät palauta. Eli jarrut jäävät päälle enemmän tai vähemmän. Ruostuneet/likaantuneet sylinterit ilman muuta kannattaa putsata (tai uusia, jos pahat), mutta mitään muuta tarkoitusta varten ei sylintereitä tarvitse eikä saa hioa! Saattaa tulla ruumiita, varsinkin kun kyseessä ilmeisesti on henkilö, jolta vähäkin fysiikan ja autotekniikan tuntemus täysin puuttuu.
        Jarrujen toimintanopeuteen EI vaikuta yhtään se, onko jarrusylinterin ja männän välys hivenen suurempi vai pienempi. Suurempi välys (= liian suuri) saattaa tehdä sen, että joskus (pakkasella?) jarrunesteet ovatkin holahtaneet tiivistekumien ohi pois ja jarrut hävinneet. On sattunut uusissa autoissa melkein vastaava tekovika Englannin Fordeissa kauan sitten.

        älä nyt piruja maalaile, eihän niitä toleransseja niin paljon hoonata, että ruumiita tulee, että nesteet lentelee jarrulaikkohin.Koeta ko. operaatiota(tule sieltä sohvalta filosovoimasta, ja laita haalarit päälle) niin yllätyt ilosesti, kuten ennen mainoksessa sanotiin...... tehtyä nääs tuli , aivan yhtä hyvä siitä tuli,kun siinä ennen kehutussa laitetussa, joka kymmenen vuotta kauniisti jarrutteli,kunnes joutu autojen hautausmaalle....:)PS. Nää jutut koskee tietysti ei ABS malleja.


      • liat pois kirjoitti:

        älä nyt piruja maalaile, eihän niitä toleransseja niin paljon hoonata, että ruumiita tulee, että nesteet lentelee jarrulaikkohin.Koeta ko. operaatiota(tule sieltä sohvalta filosovoimasta, ja laita haalarit päälle) niin yllätyt ilosesti, kuten ennen mainoksessa sanotiin...... tehtyä nääs tuli , aivan yhtä hyvä siitä tuli,kun siinä ennen kehutussa laitetussa, joka kymmenen vuotta kauniisti jarrutteli,kunnes joutu autojen hautausmaalle....:)PS. Nää jutut koskee tietysti ei ABS malleja.

        että olen haalarit päällä jarrujakin enemmän korjannut, kuin sinulla tulee koskaan tehtyä. Ja teoriaakin aika monta vuotta kouluissa opiskellut ja arvosanoista päätellen myös oppinut...


      • liat pois
        sitroen kirjoitti:

        että olen haalarit päällä jarrujakin enemmän korjannut, kuin sinulla tulee koskaan tehtyä. Ja teoriaakin aika monta vuotta kouluissa opiskellut ja arvosanoista päätellen myös oppinut...

        taitaa tulla sellasesta,joka paljon jarruja korjaa. Nyt jo kaivetaan koulutodistuksia esiin. Pitää ruveta korjaa vaikka sähkövikoja, ettei...Mun jarrut toimii loistavasti, muutos on valtava....:)


    • ählämählä

      Jarrusylinterien hoonaukset voi melkein unohtaa koska uusiakin sylintereitä saa melko halvalla ja kestävät vuosia.Jos se hoonattu sylinteri alkaakin vuotamaan niin jarruliinatkin menevät samalla pilalla! Jos haluaa tehdä jarruremonttia kerran vuodessa niin siitä vain hoonailemaan!

      • Anonyymi

        Se oli täyttä asiaa!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe