tarjouksessa oli siemens edestä täytettävä 5. kilon pesukone , linkous 1200 kone valmistettu espanjassa, onko eroa sakasan siemensiin?
Mietin koska hinta oli edullinen 400. euroa ja merkkikone, mutta vastaako laadultaan esim. cylindaa tai Upo-siniviiriä, Siemensissä on muoviallas, mutta kehuvat että muovisekoite on terästäkin vahvempi, pitääkö paikkana? Cylinda ja Siniviiri käyttävät terästä ,samoin Miele, mutta tuo hinta kutkuttaa ja kaunis kone, toisaalta haluan kestävän koneen.
Asiantuntijat, HUOLTO Kerro Please, mikä kone ostaa., tuo Siemens on muuten maksanut ennen yli 650.euroa, mutta nyt noin halvalla, varmaankin vanhempi malli.
Onko siemens hyvä kone
9
5171
Vastaukset
- verrata
Upo ei ole laatukone ja piste. Siemens on ainakin ollut. Upot kiroan alimpaan helvettiin yhdessä Daewoon ja Rosenlewin kanssa. Indeshittikin ajaa ohi kestävyydessä.
- huolto
edelleen upon siniviiri on CYLINDA!! ja huippukone. UPO MAXIT on italialaisia, joiden laatu onkin sitte mitä on.
Oon jutellut siemens merkkihuollon edustajan kanssa siemenssien laadusta viime vuoden lopulla. han sanoi, että siemens on parempi ostaa sellanen, joka on tehty saksassa.
400 eurolla ei hyvää konetta saa, oli sitten kuinka hyvä tarjous tahansa.
Oon ennenkin kertonut, että esim. cylindat joita korjaan, on keski-iältään abt. 10-15 vuotta. sen luulisi kertovan jotain niiden laadusta. - mie
huolto kirjoitti:
edelleen upon siniviiri on CYLINDA!! ja huippukone. UPO MAXIT on italialaisia, joiden laatu onkin sitte mitä on.
Oon jutellut siemens merkkihuollon edustajan kanssa siemenssien laadusta viime vuoden lopulla. han sanoi, että siemens on parempi ostaa sellanen, joka on tehty saksassa.
Oon ennenkin kertonut, että esim. cylindat joita korjaan, on keski-iältään abt. 10-15 vuotta. sen luulisi kertovan jotain niiden laadusta.Mä en ees haluu pestä 15v pyykkejä samalla koneella. Usein vanhat koneet ovat niin rumia, että mieluummin hankin 5 vuoden välein jonkin tyylikkään vaihtoehdon. Ps. mun 400e siemens on toiminut hyvin vuodesta 2000 asti, samoin kuivausrumpu...kun nämä nyt sitten uupuvat, niin luulen, että päädyn Aeg:hen, vaikuttaa hyvännäköiselle ja tehokkaalle. Miele on niin ruma kone, eihän se ole päällisin puolin muuttunut yhtään vuoden -85 jälkeen=)
- laadukas
huolto kirjoitti:
Oon ennenkin kertonut, että esim. cylindat joita korjaan, on keski-iältään abt. 10-15 vuotta. sen luulisi kertovan jotain niiden laadusta.Sain hyvän koneen, esittelykone upo_siniviiri, valmistettu ruotsissa Cylindan tehtaalla, maksoin koneesta 499.e, kone on pari vuotta vanha malli ja ollut liikkeessä esillä, sain siniviiriin lisäksi 5. vuoden takuun.
Todella jämäkkä pewruskone ja kaikki rakenteet terästä, vedenottoletku on pex-putki, joka kestää ikuisesti ja siniviiri painaa, joten ei linkouksessa heilu.
Ehdottomasti Cylinda(siniviiri) ovat erittäin laadukkaita koneita. - ongelmia?
mie kirjoitti:
Mä en ees haluu pestä 15v pyykkejä samalla koneella. Usein vanhat koneet ovat niin rumia, että mieluummin hankin 5 vuoden välein jonkin tyylikkään vaihtoehdon. Ps. mun 400e siemens on toiminut hyvin vuodesta 2000 asti, samoin kuivausrumpu...kun nämä nyt sitten uupuvat, niin luulen, että päädyn Aeg:hen, vaikuttaa hyvännäköiselle ja tehokkaalle. Miele on niin ruma kone, eihän se ole päällisin puolin muuttunut yhtään vuoden -85 jälkeen=)
Mikähän sen koneen vuosien myötä tekee ruman näköiseksi. Kannattanee ostaa kerralla hyvä ja kaunis kone, niin ei tarvi ulkonäön perusteella vaihdella. Toisekseen kannattaa sijoittaa pikkasen enemmän rahaa isompaan asuntoon, ettei joudu pesukonetta olohuoneessa pitämään, jossa on kenties merkitystä miltä kone näyttää.
- Muori
Minulla on ollut Siemensin pyykinkuivaaja jo yli kymmenen vuotta. Hienosti hoitaa hommansa yhä, vaikka on vanha. Kunhan pesukone on 1200 kierrosta linkouksessa, ei mitään hätää. Se kai siinä on tärkein, ettei pyykkiin jää liikaa vettä.
Ennen nykyistä Zanussi Jetsystem pyykinpesukonetta meillä oli Asea Skandian Cylinda 11000, joka oli mielestäni paras, mitä on koskaan ollut. Vaikka se oli jo vanhus, se pesi pyykit hienosti. Lopulta, joku laakeri alkoi vuotaa, joten oli pakko ottaa nykyinen tyttäreltä jäänyt käyttöön.
Enpä Zanussia enempää kehu, mutta kyllä se jotenkin omituisesti nykytellen hommansa hoitaa ja linkoaakin hyvin. Joskus on kuitenkin Cylindaa ikävä. Siinä oli sentään teleskooppikiinnitys rummussa, ja se tosiaan hoiti homansa loistavasti.
Mitään konetta ei ole tarvinnut liiemmälti korjata, joten lujia merkkejä ovat ollet. Tekijän maata en tiedä yhdenkään kohdalla, enkä viitsi mennä tutkimaan, mutta viittaisko Zanussi Italiaan?
En vaihda konetta, ennen kuin on välttämätön pakko. Miksi vaihtaisin, jos kone hommansa hoitaa... ei nyt muodilla ole paljonkaan sanomista siinä, miten joku työnsä tekee, mieluimmin päinvastoin. Muodikas voi ollakin heikko. Niin totesin, kun vaihdoin vanhukseni AEG-tiskikoneeseen. Petyin pahasti uuteen, koska vanhan pesutulos oli paljon parempi. Nyt on AEG:n paikalla Miele, ja se pesee myöskin hyvin. Mallista siis viis! Tulosta pitää tulla ensi kerralla. - Testaaja
Ei ikinä enää Simensin kodinkoneita tai kännyköitä!! Kokemusta on molemmista ja vain ja ainoastaan negatiivista, Ei kestä, huolto ei toimi, takuukiistat jatkuvia. Mitä muuta ?
- Kestokuluttaja
En viitsi vaihtaa kodinkoneitani usein. Niiden on kestettävä ainakakin noin 20 vuotta, mieluumin enemmän, koska hoidankin koneitani/kotiani/asioitani huollisesti.
Kodinkoneissa minulle kelpaa enää vain Miele tai Siemens. Molemmista on hyviä kokemuksia: pitkä ikä, toiminnan varmuus ja käyttömukavuus. - eikä kestä
Kestokuluttaja kirjoitti:
En viitsi vaihtaa kodinkoneitani usein. Niiden on kestettävä ainakakin noin 20 vuotta, mieluumin enemmän, koska hoidankin koneitani/kotiani/asioitani huollisesti.
Kodinkoneissa minulle kelpaa enää vain Miele tai Siemens. Molemmista on hyviä kokemuksia: pitkä ikä, toiminnan varmuus ja käyttömukavuus.Siemens ei todellakaan kestä mitään. Viiden vuoden jälkeen hajoaa. Ja tämän tiedän kun meni kaikki siemensit vaihtoon: liesi, tiskikone, jääkaappi, kuuden vuoden jälkeen vaikka myyjä lupasi aikoinaan että kestää ainakin 15 vuotta. Miele on kestävä merkki ja siihen vaihtui tiskikone liesi ja jääkaappi. Ja varmasti kestää sen luvatun 15 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179