Olen varannut asunnon uudesta, ennakkomarkkinoinnissa olevasta kerrostalosta. Kaupat pitäisi lyödä lukkoon pikapuoliin ja nyt olen vähintäänkin paniikissa sen suhteen, että uskallanko moisen ratkaisun tehdä?
Itselläni perus siitepölyallergia (pysyy kohtuullisen hyvin kurissa lääkkeillä), paha pölyallergia (erityisesti katu-, rakennus- tms. pölyt). Aikaisemmin olen asunut vain vanhoissa kerrostaloissa, viimeiset 30 vuotta 50/60-luvun taloissa, joissa painovoimainen ilmanvaihto. Kuten arvata saattaa, tämän aikakauden taloissa remontteja on riittänyt, joten olen viimeisen 20 vuoden aikana altistunut useita kertoja rakennus/remonttipölylle kuukausikaupalla. Edellisessä asunnossa oli myös yli 10 vuotta sitten piilevä kosteusvaurio, joka sittemmin kuivattiin huolellisesti. Saan helposti hengitysoireita myös kaikista voimakkaista kemikaaleista ja tuoksuista, joita pyrin välttelemään arjessani parhaani mukaan.
Remonttiaikoja lukuunottamatta olen kuitenkin pystynyt elämään näissä taloissa ihan ok.
Millaisia kokemuksia uusista kerrostaloista? Itseäni mietityttää erityisesti konellinen ilmanvaihto (lämmön talteenotolla), koska siitä ei aikaisempaa omakohtaista kokemusta. Lisäksi hirvittää, että koko asunto tulee olemaan täynnä uusia materiaaleja, joiden valintaan en voi erityisemmin vaikuttaa.
Sisäilman laatu uudessa kerrostalossa?
Allergikko
0
196
Luetuimmat keskustelut
- 1791742
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo107734Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207664- 133628
- 51585
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä19558- 37546