Mitä muuta toimstotyötä kuin kirjanpitoa?

osaamaton

Hei,

Olen ikäni ollut tilitoimistoalalla ja nyt pitäisi vaihtaa johonkin vähemmän stressittömään toimistotyöhön. Kertokaa ihmiset, mitä muita työpaikka- ja työvaihtoehtoja toimistoalalla voisi olla?

6

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • extsto

Haluat pois tilitoimistosta? Olin yksityisessä firmassa n. 10v, vaikka jo vime vuosituhannella sanottiin, että firman kirjanpitäjät katoavat. Eli voit etsiä yhden firman, jossa teet kirjanpidon lisäksi palkanlaskennat, laskutukset yms. Ja lisäksi kaikennäköistä, mitä firmasta löytyy, osaathan tehdä tietsikalla kaikkea mahdollista. Palkka ei päätä huimaa, muttei tilitstossakaan rikastu.

Itse olin sellaisessa "yritysryppäässä", jossa riitti hommaa, mutta sai kohtuuliksankin. Osaset vaihtoivat omistajaa ja potkut tuli. Tuskin löydän uutta vakihommaa. Osa-aikatyö toiselta alalta on.

Onhan noissa kelassa, kaupungeissa ja työkkärissä paperinpyörittäjiä. Ainakin työkkärissä saa hutiloida ja valehdella sen verran kuin haluaa, seurauksia ei tarvi pelätä. Tosin työkkärit kai lopetetaan 2019.

Jos hakisit jostain yrityksestä hommia, vaikka jostain asiakasyrityksestä? Saathan vähän tietoja "luontaisetuna", kun teet kirjanpitoja.

• Mitätarkoitat

Vähemmän stressittömämpään työhön?

Eli haluat stressaavampaa ja haastavampaa työtä?

Mitä muuta osaat kuin kirjanpitoa, va aiotko kouluttautua lisää?

Millä suunnalla asut?

Näistähän ne mahdollisuudet paljolti riippuvat.

• osaamaton

Kiitos noista aikaisemmista vinkeistä. Mun pitäisi lähteä työkokeiluun. Enkä oikein keksi, mitä muita taloushallinnon ja toimistoalan työpaikkoja on kuin kirjanpitäjä. Työn pitäisi olla hieman vähemmän kokoaikaista keskittymistä vaativaa. Ainakaan vielä en ole lähtemässä uudelleen koulutukseen, kun työeläkelaitos ei tässä vaiheessa sellaiseen anna tukea. Täytyy käydä ensin tämä "polku" loppuun. Saattaa olla, että täytyy lähteä myöhemmin omalla kustannuksella, jos työeläkelaitoksen kuntoutuksen kautta ei ura urkene. Olen Keski-Suomessa.

• Onpasoutoa
        osaamaton kirjoitti:

Kiitos noista aikaisemmista vinkeistä. Mun pitäisi lähteä työkokeiluun. Enkä oikein keksi, mitä muita taloushallinnon ja toimistoalan työpaikkoja on kuin kirjanpitäjä. Työn pitäisi olla hieman vähemmän kokoaikaista keskittymistä vaativaa. Ainakaan vielä en ole lähtemässä uudelleen koulutukseen, kun työeläkelaitos ei tässä vaiheessa sellaiseen anna tukea. Täytyy käydä ensin tämä "polku" loppuun. Saattaa olla, että täytyy lähteä myöhemmin omalla kustannuksella, jos työeläkelaitoksen kuntoutuksen kautta ei ura urkene. Olen Keski-Suomessa.

Kuulostaapa todella "oudolle", että et tiedä oman alasi työtehtäviä ja ammatteja.

• noniinkuulostaa

Kela, työkkäri, vakuutusala, pankki- ja rahoitusala, perintäala, kiinteistöala, verottaja, hallinto-oikeudet, käräjäsihteerit, teollisuusalan laskuttajat/palkanlaskijat ym. konttorihiirulaiset. Onhan noita. Miten ei voi keksiä muuta kuin kirjanpitäjän hommia toimistotyöstä?? Taidat olla trolli.

• Toimistotyöt

Tässä esimerkkejä toimistotöistä yksityiseltä sektorilta tekniikan alalta:

Automaatioinsinööri, automaatiosuunnittelija, automaatiopäällikkö, sähkösuunnittelija, sähköinsinööri, koneinsinööri, mekaniikkasuunnittelija, LVI-suunnittelija, akustiikkasuunnittelija, rakennusinsinööri, rakennesuunnittelija, lujuuslaskija, laskentainsinööri, tarjouslaskija, tekninen piirtäjä, tekninen kuvittaja, arkkitehti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5710
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5465
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5067
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      31
      3021
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2521
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2498
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2190
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1920
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1661
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1622
    Aihe