Mitä muuta toimstotyötä kuin kirjanpitoa?

osaamaton

Hei,

Olen ikäni ollut tilitoimistoalalla ja nyt pitäisi vaihtaa johonkin vähemmän stressittömään toimistotyöhön. Kertokaa ihmiset, mitä muita työpaikka- ja työvaihtoehtoja toimistoalalla voisi olla?

6

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • extsto

Haluat pois tilitoimistosta? Olin yksityisessä firmassa n. 10v, vaikka jo vime vuosituhannella sanottiin, että firman kirjanpitäjät katoavat. Eli voit etsiä yhden firman, jossa teet kirjanpidon lisäksi palkanlaskennat, laskutukset yms. Ja lisäksi kaikennäköistä, mitä firmasta löytyy, osaathan tehdä tietsikalla kaikkea mahdollista. Palkka ei päätä huimaa, muttei tilitstossakaan rikastu.

Itse olin sellaisessa "yritysryppäässä", jossa riitti hommaa, mutta sai kohtuuliksankin. Osaset vaihtoivat omistajaa ja potkut tuli. Tuskin löydän uutta vakihommaa. Osa-aikatyö toiselta alalta on.

Onhan noissa kelassa, kaupungeissa ja työkkärissä paperinpyörittäjiä. Ainakin työkkärissä saa hutiloida ja valehdella sen verran kuin haluaa, seurauksia ei tarvi pelätä. Tosin työkkärit kai lopetetaan 2019.

Jos hakisit jostain yrityksestä hommia, vaikka jostain asiakasyrityksestä? Saathan vähän tietoja "luontaisetuna", kun teet kirjanpitoja.

• Mitätarkoitat

Vähemmän stressittömämpään työhön?

Eli haluat stressaavampaa ja haastavampaa työtä?

Mitä muuta osaat kuin kirjanpitoa, va aiotko kouluttautua lisää?

Millä suunnalla asut?

Näistähän ne mahdollisuudet paljolti riippuvat.

• osaamaton

Kiitos noista aikaisemmista vinkeistä. Mun pitäisi lähteä työkokeiluun. Enkä oikein keksi, mitä muita taloushallinnon ja toimistoalan työpaikkoja on kuin kirjanpitäjä. Työn pitäisi olla hieman vähemmän kokoaikaista keskittymistä vaativaa. Ainakaan vielä en ole lähtemässä uudelleen koulutukseen, kun työeläkelaitos ei tässä vaiheessa sellaiseen anna tukea. Täytyy käydä ensin tämä "polku" loppuun. Saattaa olla, että täytyy lähteä myöhemmin omalla kustannuksella, jos työeläkelaitoksen kuntoutuksen kautta ei ura urkene. Olen Keski-Suomessa.

• Onpasoutoa
        osaamaton kirjoitti:

Kiitos noista aikaisemmista vinkeistä. Mun pitäisi lähteä työkokeiluun. Enkä oikein keksi, mitä muita taloushallinnon ja toimistoalan työpaikkoja on kuin kirjanpitäjä. Työn pitäisi olla hieman vähemmän kokoaikaista keskittymistä vaativaa. Ainakaan vielä en ole lähtemässä uudelleen koulutukseen, kun työeläkelaitos ei tässä vaiheessa sellaiseen anna tukea. Täytyy käydä ensin tämä "polku" loppuun. Saattaa olla, että täytyy lähteä myöhemmin omalla kustannuksella, jos työeläkelaitoksen kuntoutuksen kautta ei ura urkene. Olen Keski-Suomessa.

Kuulostaapa todella "oudolle", että et tiedä oman alasi työtehtäviä ja ammatteja.

• noniinkuulostaa

Kela, työkkäri, vakuutusala, pankki- ja rahoitusala, perintäala, kiinteistöala, verottaja, hallinto-oikeudet, käräjäsihteerit, teollisuusalan laskuttajat/palkanlaskijat ym. konttorihiirulaiset. Onhan noita. Miten ei voi keksiä muuta kuin kirjanpitäjän hommia toimistotyöstä?? Taidat olla trolli.

• Toimistotyöt

Tässä esimerkkejä toimistotöistä yksityiseltä sektorilta tekniikan alalta:

Automaatioinsinööri, automaatiosuunnittelija, automaatiopäällikkö, sähkösuunnittelija, sähköinsinööri, koneinsinööri, mekaniikkasuunnittelija, LVI-suunnittelija, akustiikkasuunnittelija, rakennusinsinööri, rakennesuunnittelija, lujuuslaskija, laskentainsinööri, tarjouslaskija, tekninen piirtäjä, tekninen kuvittaja, arkkitehti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe