Olen viemässä autoa ( fiat stilo-04) katsastukseen ja toisessa sivuhelmassa on molemmissa päiissä kulmissa semmoset ruosteläikät/alueet ja kun en tiedä sanooko katsastus mitään niistä vai ei niin pohdin että saanko jollain tapaa suht helpostii ja nopeasti ne läikät peitettyä vaikka edes väliaikaisesti hätäpaikkauksena? en tiedä näistä hommista mitään niin siksi kyselen.
Autosta on leima myöhässä. Pitäisi mennä kerrasta läpi noin muuten mutta pohdin et jos alkaa sanomaan ruosteläikistä ä.
Siis jos autossa olisikin joku sellainen vika minkä autokorjaamo tekee niin saan auton vietyä yhteen paikkaan missä saan sovittua maksun osissa siten miten mulle sopii ja laina-autonkin saan. Mutta mihinkään automaalaamoon en saa sovittua mitään maksuja koska en tunne automaalaajaa ketään. Asun maalla ja julkiset ei oikein tänne kulje.
Eli jos se jää ruosteesta kiinni niin olen pulassa että millä sen ruosteenkorjauksen maksan ja millä pääsen kotiin ja siksi olisi hyvä jos saisin ne jotenkin itse paikattua ettei ainakaan niistä jää kii katsastus. Jos autossa joku muu vika niin ongelmaa ei ole.
ruosteen peittäminen
4
589
Vastaukset
- riippuu
Jos ne ruosteet on vain pintaruostetta, eli pelti on edeellen siitä kohta riittävän vahvaa, ei ne haittaa katsastusta. Jos taas ne on läpiruostuneet, että piikki menisi helposti läpi, on niihin hitsattava peltiä tilalle.
- tuleesiisti
Minä olen peittäny pohjasta ja helmoista ruosteita mustalla massalla.
- fwefwefe
Se on kiva sitten kaapia ne tuoreet massat pois että pääsee hitsailemaan, kun katsastaja ensin tökkii raudalla läpi että joo, mätähän tämä.
Pintaruosteen peittäminen massalla on ihan turhaa. Pelti ruostuu siellä alla kuitenkin ja katsatuksessa ei ulkonäköseikkoja arvioida.
- srhgrss
Itse olen vetänyt 28 vuotiaan mazdan pohjan ensin kotelosuojalla ja päälle massaa. Dinitrolin mukaan tuo soveltuu vaikka olisi vähän pintaruostetta. Nyt on 3 viime katsastusta mennyt läpi ilman huomautustakaan ruosteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831579Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721390Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271354Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
- 11941