ruosteen peittäminen

helpmeeeee

Olen viemässä autoa ( fiat stilo-04) katsastukseen ja toisessa sivuhelmassa on molemmissa päiissä kulmissa semmoset ruosteläikät/alueet ja kun en tiedä sanooko katsastus mitään niistä vai ei niin pohdin että saanko jollain tapaa suht helpostii ja nopeasti ne läikät peitettyä vaikka edes väliaikaisesti hätäpaikkauksena? en tiedä näistä hommista mitään niin siksi kyselen.

Autosta on leima myöhässä. Pitäisi mennä kerrasta läpi noin muuten mutta pohdin et jos alkaa sanomaan ruosteläikistä ä.

Siis jos autossa olisikin joku sellainen vika minkä autokorjaamo tekee niin saan auton vietyä yhteen paikkaan missä saan sovittua maksun osissa siten miten mulle sopii ja laina-autonkin saan. Mutta mihinkään automaalaamoon en saa sovittua mitään maksuja koska en tunne automaalaajaa ketään. Asun maalla ja julkiset ei oikein tänne kulje.

Eli jos se jää ruosteesta kiinni niin olen pulassa että millä sen ruosteenkorjauksen maksan ja millä pääsen kotiin ja siksi olisi hyvä jos saisin ne jotenkin itse paikattua ettei ainakaan niistä jää kii katsastus. Jos autossa joku muu vika niin ongelmaa ei ole.

4

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

      Jos ne ruosteet on vain pintaruostetta, eli pelti on edeellen siitä kohta riittävän vahvaa, ei ne haittaa katsastusta. Jos taas ne on läpiruostuneet, että piikki menisi helposti läpi, on niihin hitsattava peltiä tilalle.

    • tuleesiisti

      Minä olen peittäny pohjasta ja helmoista ruosteita mustalla massalla.

      • fwefwefe

        Se on kiva sitten kaapia ne tuoreet massat pois että pääsee hitsailemaan, kun katsastaja ensin tökkii raudalla läpi että joo, mätähän tämä.

        Pintaruosteen peittäminen massalla on ihan turhaa. Pelti ruostuu siellä alla kuitenkin ja katsatuksessa ei ulkonäköseikkoja arvioida.


    • srhgrss

      Itse olen vetänyt 28 vuotiaan mazdan pohjan ensin kotelosuojalla ja päälle massaa. Dinitrolin mukaan tuo soveltuu vaikka olisi vähän pintaruostetta. Nyt on 3 viime katsastusta mennyt läpi ilman huomautustakaan ruosteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe