Tuijiin unohtui verkko juuripaukun ympärille

meniköpilalle

Tuijiin unohtui verkko juuripaukun ympärille kun ne istutettiin maahan. Kasvaako juuuret sen läpi? Oikeastaan ei unohtunmut, vaan Prisman myyjä antoi valheellista tietoa, oltaisiin muuten otettu maatuvan oloinen verkko pois sen multapaakun ympäriltä. Onnistuuko juurtuminen ja kasvu siitä huolimatta???
AUTTAKAA...pitäisikö ottaa ne puut ylös ja poistaa verkko? On jo ollu massa pari viikkoa.

9

4142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

      Ei hätää, voit ihan hyvin nostaa tuijat ylös ja poistaa verkot.

      • poltinkarva

        jatkoa, jos nostatte tuijat ylös, niin juuria pitää varjella auringonpaisteelta, ei yhtään minuuttia auringossa.


    • gsrgsrgsrg

      ei nosteta enää ylös. Menikö siis piloille?

    • eihätää

      Ei mennyt.Juuret kasvavat kyllä läpi ajan oloon.

    • Rati.riti.ralla.eikun.ha

      Ne verkot on parasta poistaa talvella kun tuijan oksat ja lehdet on lepotilassa. Näin kasvin nestekierto ei häiriinny.

    • NickNailer

      Ei sitä verkkoa yleensä poisteta ollenkaan, koska se maatuu ajan oloon.

      Verkon voi poistaa istuttaessa, jos kasvi on paakkuun täysin juurtunut. Ohjeiden mukaan toimittaessa niin ei tehdä. Verkon poistaminen on sikäli ongelmallista, että tuija ei välttämättä ole koko paakkuun juurtunut, ja hajoava paakku vaurioittaa juuria.

    • apupappi

      sitä kannattaa just nyt pakkasilla miettiä, juuripaakun vointia, ja ehkäpä OMAN päänsä myös!

      • NickNailer

        Olen omalla kommentillani yrittänyt korjata ketjussa esitettyä virheellistä tietoa.

        Idea on siinä, että tämä ap kysymys esitetään melko varmasti myös myöhemmin, jolloin vastaukset löytyvät googlaamalla.

        Ei kukaan oleta, että toukokuussa kysymyksen esittänyt lähitisi helmikuussa kaivamaan tuijiaan.


    • liian_hitaasti_maatuu

      Olen joskus nähnyt "maatuvat" verkot pihlajien juurten niskan ympärillä. Puut istutettu n. 20v sitten. Hyvinhän nuo puut olivat kasvaneet, mutta siinä oli verkko hirttäytyneenä edelleen.

      Itse olen sen jälkeen ottanut aina kaikenlaiset verkot ja kankaat pois juuripaakun ympäriltä. Ei ole iso vaiva, mutta kasville voi joskus olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe