Tuijiin unohtui verkko juuripaukun ympärille

meniköpilalle

Tuijiin unohtui verkko juuripaukun ympärille kun ne istutettiin maahan. Kasvaako juuuret sen läpi? Oikeastaan ei unohtunmut, vaan Prisman myyjä antoi valheellista tietoa, oltaisiin muuten otettu maatuvan oloinen verkko pois sen multapaakun ympäriltä. Onnistuuko juurtuminen ja kasvu siitä huolimatta???
AUTTAKAA...pitäisikö ottaa ne puut ylös ja poistaa verkko? On jo ollu massa pari viikkoa.

9

5248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

Ei hätää, voit ihan hyvin nostaa tuijat ylös ja poistaa verkot.

• poltinkarva

jatkoa, jos nostatte tuijat ylös, niin juuria pitää varjella auringonpaisteelta, ei yhtään minuuttia auringossa.

• gsrgsrgsrg

ei nosteta enää ylös. Menikö siis piloille?

• eihätää

Ei mennyt.Juuret kasvavat kyllä läpi ajan oloon.

• Rati.riti.ralla.eikun.ha

Ne verkot on parasta poistaa talvella kun tuijan oksat ja lehdet on lepotilassa. Näin kasvin nestekierto ei häiriinny.

• NickNailer

Ei sitä verkkoa yleensä poisteta ollenkaan, koska se maatuu ajan oloon.

Verkon voi poistaa istuttaessa, jos kasvi on paakkuun täysin juurtunut. Ohjeiden mukaan toimittaessa niin ei tehdä. Verkon poistaminen on sikäli ongelmallista, että tuija ei välttämättä ole koko paakkuun juurtunut, ja hajoava paakku vaurioittaa juuria.

• apupappi

sitä kannattaa just nyt pakkasilla miettiä, juuripaakun vointia, ja ehkäpä OMAN päänsä myös!

• NickNailer

Olen omalla kommentillani yrittänyt korjata ketjussa esitettyä virheellistä tietoa.

Idea on siinä, että tämä ap kysymys esitetään melko varmasti myös myöhemmin, jolloin vastaukset löytyvät googlaamalla.

Ei kukaan oleta, että toukokuussa kysymyksen esittänyt lähitisi helmikuussa kaivamaan tuijiaan.

• liian_hitaasti_maatuu

Olen joskus nähnyt "maatuvat" verkot pihlajien juurten niskan ympärillä. Puut istutettu n. 20v sitten. Hyvinhän nuo puut olivat kasvaneet, mutta siinä oli verkko hirttäytyneenä edelleen.

Itse olen sen jälkeen ottanut aina kaikenlaiset verkot ja kankaat pois juuripaakun ympäriltä. Ei ole iso vaiva, mutta kasville voi joskus olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3033
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1590
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      221
      1345
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      977
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      887
    Aihe